Η Tesla εξετάζει σχέδια για εξαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, κατασκευασμένα στην Κίνα, σε ΗΠΑ και Καναδά, είπαν στο Reuters δύο άτομα με γνώση του σχεδιασμού που εξετάζεται στην ομώνυμη εταιρεία.
Συγκεκριμένα αξιολογεί εάν τα ηλεκτρικά οχήματα Model 3 και Model Y που κατασκευάζονται στο Gigafactory Shanghai θα μπορούσαν να πωληθούν στη Βόρεια Αμερική το επόμενο έτος, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές που ωστόσο αρνήθηκαν να κατονομαστούν επειδή η διαδικασία ήταν εμπιστευτική.
Η αξιολόγηση της Tesla συμπεριέλαβε την εξέταση του κατά πόσον τα ανταλλακτικά που κατασκευάζονται από προμηθευτές της Tesla με έδρα την Κίνα θα συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά.
Το εργοστάσιο της Σαγκάης έχει ξεκινήσει την υλοποίηση ενός σχεδίου για μια δοκιμή μικρής παρτίδας παραγωγής οχημάτων το πρώτο τρίμηνο του 2023 που θα είναι συμβατή με τα πρότυπα της Βόρειας Αμερικής για πιθανές εξαγωγές, είπε ένας από τους ανθρώπους της εταιρείας.
Μετά τη δημοσίευση του άρθρου του Reuters την Παρασκευή, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ σε ανάρτησή του στο Twitter, είπε «λάθος» χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Σε επαφή με το Reuters, εκπρόσωποι της Tesla που εδρεύει στο Όστιν του Τέξας δεν σχολίασαν ούτε διευκρίνισαν την παρατήρηση του Μασκ. Το πρακτορείο ειδήσεων δεν μπορούσε να προσδιορίσει εάν το σχόλιο του Μασκ θα επηρέαζε τη μελέτη σκοπιμότητας που είχε ξεκινήσει η Tesla για τις εξαγωγές από την Κίνα προς τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η ανασκόπηση των πιθανών εξαγωγών στη Βόρεια Αμερική από τη Σαγκάη είχε αναπτυχθεί μόλις τις τελευταίες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με τους ανθρώπους που μίλησαν στο Reuters και ένα σημείωμα που περιγράφει λεπτομερώς ορισμένα από τα βήματα που έχει λάβει το εργοστάσιο της Σαγκάης για να δοκιμάσει την ετοιμότητά του έως τις αρχές του 2023.
Η Tesla δεν θα ήταν η πρώτη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που θα στέλνει οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα στις ΗΠΑ. Η General Motors εισήγαγε το SUV Buick Envision και ανεπιτυχώς υπέβαλε αίτημα εξαίρεσης από τους δασμούς 25% των ΗΠΑ που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Τραμπ.
Μέχρι τώρα, η στρατηγική της Tesla ήταν να κατασκευάζει τα αυτοκίνητα που πουλά στη Βόρεια Αμερική στα εργοστάσιά της στο Fremont της Καλιφόρνια και στο Austin του Τέξας.
Το Σαγκάη Gigafactory της Tesla έχει την ικανότητα να παράγει 1,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μετά από αναβάθμιση στις αρχές του έτους, καθιστώντας τον τον πιο παραγωγικό κόμβο παραγωγής της Tesla.
Το εργοστάσιο της Σαγκάης κατασκευάζει σεντάν Model 3 και crossover Model Y για πώληση στην Κίνα και για εξαγωγή σε αγορές όπως η Ευρώπη, η Αυστραλία και η Νοτιοανατολική Ασία.
Πρόσφατα τα επίπεδα αποθεμάτων αυξήθηκαν, σύμφωνα με στοιχεία της χρηματιστηριακής CMBI, ενώ παράγοντες όπως το φθηνότερο γιουάν έναντι του δολαρίου ΗΠΑ, οι χαμηλότερες τιμές των πρώτων υλών στην Κίνα και η άνοδος των τιμών της Tesla και των καινούργιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ συνδυάστηκαν για να κάνουν τις εξαγωγές από την Κίνα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες δυνητικά να κοστίζουν ανταγωνιστικές.
Σύμφωνα με τους όρους ενός νέου σχεδίου επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων και κινήτρων παραγωγής που υπέγραψε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, το διαθέσιμο κίνητρο για ένα μεμονωμένο όχημα μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με το αν εισήχθη, είπαν αναλυτές.
Στην Κίνα, όπου οι αναλυτές της CMBI έχουν προειδοποιήσει για έναν επερχόμενο «πόλεμο τιμών», η Tesla μείωσε τις τιμές εκκίνησης για το Model 3 και το Model Y στην Κίνα έως και 9% τον περασμένο μήνα.
Η Tesla πουλά το Model Y για 49.344 δολάρια στην Κίνα, σε σύγκριση με την τιμή των 65.990 δολάρια στις ΗΠΑ. Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα αντιμετωπίζουν δασμούς 27,5% στις ΗΠΑ, ενώ τα ελαφρά φορτηγά αντιμετωπίζουν δασμούς 25%.
Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, επιβάλλει δασμούς 15% στα εισαγόμενα οχήματα.