Τι οδηγεί στην αύξηση της χρήσης των e-wallets

Τι οδηγεί στην αύξηση της χρήσης των e-wallets

Δυναμική είναι η άνοδος των συναλλαγών μέσω ψηφιακών πορτοφολιών σε όλο τον κόσμο, με τη χώρα μας να υιοθετεί σταδιακά και αυτόν τον τρόπο πληρωμής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών που επιλέγουν e-wallet να ανέρχεται στο 14%, καταγράφοντας άνοδο 146% έναντι του 2020, όπου ήταν 6%.  

Σύμφωνα με σχετική έρευνα που πραγματοποίησε στο πρώτο εξάμηνο του 2023 η εταιρεία Juniper Research, τα e-wallets, σε αρκετές χώρες, αποτελούν την προτιμότερη μέθοδο πληρωμής για ηλεκτρονικό εμπόριο ή ηλεκτρονικές συναλλαγές. Όπως αναφέρουν οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Juniper Research, η αξία των συναλλαγών μέσω ψηφιακών πορτοφολιών θα ξεπεράσει τα 16 τρισ. δολάρια το 2028, από 9 τρισ. δολάρια που εκτιμάται ότι θα είναι το αντίστοιχο μέγεθος το 2023.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, η συνολική αξία των συναλλαγών με ψηφιακά πορτοφόλια θα αυξηθεί κατά 77% μεταξύ 2023 και 2028. Αυτή η ανοδική τάση καθοδηγείται από την κινητικότητα τόσο στις ανεπτυγμένες, όσο και στις αναπτυσσόμενες αγορές.

Ως βασική πηγή αύξησης των εσόδων, οι αναλυτές της Juniper Research θεωρούν τις προηγμένες υπηρεσίες. Τέτοιες υπηρεσίες είναι τα BNPL (πίστωση ή πρόγραμμα δόσεων χωρίς κάρτα ή καταναλωτικό δάνειο) ή τα μικροδάνεια.

Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους, λόγω της οποίας ανεβαίνει η δημοτικότητα του e-wallet είναι και αυτή της ασφάλειας. Όπως δείχνει η έρευνα, πολλοί καταναλωτές δεν επιθυμούν να εισάγουν τα στοιχεία της κάρτας στο Διαδίκτυο. Με τα ψηφιακά πορτοφόλια, αυτό το πρόβλημα αμβλύνεται, καθώς το tokenisation επιτρέπει τη χρήση των πληροφοριών κάρτας και άλλων πληρωμών με εξαιρετικά ασφαλή τρόπο.

Στην Ελλάδα, εκτός από την άνοδο των e-wallets, η χρεωστική κάρτα με 60% παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής, και η πιστωτική κάρτα έπεται με 23%.

Σε ό,τι αφορά τον υπόλοιπο κόσμο, τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια είναι η κορυφαία μέθοδος πληρωμής στην Κίνα και στην Ινδία, τόσο για αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και για το σύνολο των συναλλαγών. Αντίθετα, στο Χονγκ Κονγκ και στη Βραζιλία δεν χρησιμοποιούνται σε τέτοια ευρεία κλίμακα.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Juniper Research «oι τράπεζες στις ΗΠΑ, στην Ε.Ε. και σε άλλες ανεπτυγμένες αγορές θα επηρεαστούν από την ραγδαία άνοδο στη χρήση των ηλεκτρονικών πορτοφολιών, καθώς οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές δείχνουν πολύ μεγαλύτερη προτίμηση σε αυτά, έναντι των πιστωτικών καρτών».

Σε ό,τι αφορά τη χρήση του ψηφιακού καναλιού αγορών, σύμφωνα με την Juniper Research,  την επόμενη πενταετία θα προστεθούν στην παγκόσμια κοινότητα 1,3 δισ. νέοι χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου.

Συγκεκριμένα, ο αριθμός των μοναδικών χρηστών ηλεκτρονικού εμπορίου, παγκοσμίως, θα φτάσει τα 4,4 δισ. έως το 2027, από μόλις 3,1 δισ. στα τέλη του 2022.

Η έρευνα προβλέπει ότι οι χώρες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα είναι ο βασικός μοχλός αυτής της ανάπτυξης και θα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% των νέων χρηστών ηλεκτρονικού εμπορίου, που θα προστεθούν στην παγκόσμια βάση.

Η Juniper Research εκτιμά, ακόμη, ότι η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες σε παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, όπως η Visa και η Mastercard, μέσω της αυξημένης δραστηριότητας ηλεκτρονικού εμπορίου. Συγκεκριμένα, η περιοχή αυτή θα αντιπροσωπεύει - σε αξία - πάνω από 4,3 τρισ.δολάρια online δαπανών λιανικής έως το 2027.

«Οι ανοιχτές πλατφόρμες πληρωμών», εκτιμούν οι αναλυτές της έρευνας, «είναι το κλειδί για τη μεγιστοποίηση της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Και αυτό γιατί επιτρέπουν την ταχεία εφαρμογή των προτιμήσεων πληρωμής όπως τα εγχώρια ψηφιακά πορτοφόλια, μέσω ολοκληρωμένων προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών πληρωμών. Παράλληλα οδηγούν σε απλοποίηση της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για τους εμπόρους, όσο και για τους καταναλωτές».