Απλούστευση τελωνειακών διαδικασιών ζητά ο Β. Κορκίδης

Απλούστευση τελωνειακών διαδικασιών ζητά ο Β. Κορκίδης

Την απλούστευση των τελωνειακών διαδικασιών για τον εφοδιασμό των πλοίων, κάτι που θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμανιών με τα αντίστοιχα της Ευρώπης αλλά και το εξαγωγικό εμπόριο, ζητά ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης.

Με επιστολές του προς τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή και τη Γενική Διευθύντρια Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, Ειρήνη Γιαλούρη ο κ. Κροκίδης εκφράζει την πεποίθηση ότι οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα κινηθούν στην κατεύθυνση απλούστευσης των διαδικασιών προκειμένου τα ελληνικά λιμάνια να καταστούν ανταγωνιστικά έναντι των ευρωπαϊκών.

Η τροφοδοσία πλοίου είναι τα εφόδια πλοίου, οι προμήθειες και τα ανταλλακτικά που παραδίδονται επί του σκάφους και τα οποία εξαιρούνται από Φ.Π.Α. και τους όποιους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 14(2) της Οδηγίας 2008/118/Ε.Ε.

Στα άρθρα 269 & 270 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα δίνονται διευκρινίσεις για τις τελωνειακές διαδικασίες που πρέπει να εφαρμόζονται κατά τον εφοδιασμό πλοίων.

Κατανάλωση, χρήση, ενσωμάτωση και λειτουργία των προμηθειών πλοίων πρέπει να πραγματοποιείται επί του σκάφους. Ως εκ τούτου, οι προμήθειες πλοίων δεν πρέπει να απομακρύνονται εκ νέου από το σκάφος, παρά μόνο στο πλαίσιο των φορολογικών δωρεάν δικαιωμάτων για τους επιβάτες, οι οποίοι αποβιβάζονται εκ του σκάφους σε τρίτη χώρα ή τρίτο έδαφος.

Ο εφοδιασμός μη-κοινοτικών εφοδίων εντάσσεται στη διαδικασία της επανεξαγωγής, γεγονός που επιτρέπει την απλούστευση, την ταχύτητα και την απαλλαγή του Φ.Π.Α. σε όλη τη διάρκειά της, χωρίς να παρεμβάλλονται χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Όσον αφορά στις τελωνειακές διατυπώσεις, οι προμήθειες του πλοίου δεν θεωρούνται κανονικές εξαγωγές και, ως εκ τούτου, δεν υπόκεινται στην τυπική διαδικασία εξαγωγών (''Αρθρο 269 (2) (c) UCC σε συνδυασμό με το ''Αρθρο 269 (1) UCC).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ