Β. Κικίλιας: Η πολιτική επιλογή του κ. Φίλη για τα ολοήμερα σχολεία είναι μια κίνηση επιστροφής στο παρελθόν

Β. Κικίλιας: Η πολιτική επιλογή του κ. Φίλη για τα ολοήμερα σχολεία είναι μια κίνηση επιστροφής στο παρελθόν

Στη Βουλή έφτασε το θέμα της κατάργησης των ολοήμερων σχολείων, με τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλη Κικίλια να καταθέτει ερώτηση στον αρμόδιο Υπουργό, Νίκο Φίλη. «Σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκληθεί τις τελευταίες μέρες από την πρόθεση του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη να καταργήσει τον θεσμό του Ολοήμερου Σχολείου.

Η απόφαση αυτή έρχεται να προστεθεί ως ένα ακόμα πλήγμα για την ελληνική οικογένεια στη δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης», αναφέρει ο κ. Κικίλιας και προσθέτει: Η ανεξήγητη αυτή πολιτική επιλογή του κ. Φίλη να αναδιαμορφώσει το πρόγραμμα του Δημόσιου Σχολείου είναι μια κίνηση επιστροφής στο παρελθόν, μια κίνηση επιστροφής στη συντηρητική παιδαγωγική, μακριά από τη λογική της εισαγωγής καινοτομιών, ανάπτυξης δεξιοτήτων και πιστοποίησης των γνώσεων.

Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκληθεί τις τελευταίες μέρες από την πρόθεση του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη να καταργήσει τον θεσμό του Ολοήμερου Σχολείου. Η απόφαση αυτή έρχεται να προστεθεί ως ένα ακόμα πλήγμα για την ελληνική οικογένεια στη δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης. Πρόθεση του Υπουργού είναι να «κερδηθούν» 3000 θέσεις εκπαιδευτικών, θυσιάζοντας από την εκπαίδευση των παιδιών αρκετές ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα σε βασικά πεδία μάθησης.

Οι μαθητές πλέον θα ολοκληρώνουν το πρόγραμμα διδασκαλίας τους με λιγότερες ώρες πληροφορικής, ξένων γλωσσών, γυμναστικής, μουσικής και άλλων μαθημάτων που έως τώρα καλλιεργούσαν όχι μόνο ακαδημαϊκή γνώση, αλλά ανέπτυσσαν στους μαθητές και άλλες δεξιότητες. Η επιλογή αυτή του Υπουργού γίνεται στα πλαίσια μιας στείρας «λογιστικής» αντίληψης εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού, εις βάρος της γνώσης των μαθητών και της ανταγωνιστικότητάς τους στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Η ανεξήγητη αυτή πολιτική επιλογή του κ. Φίλη να αναδιαμορφώσει το πρόγραμμα του Δημόσιου Σχολείου είναι μια κίνηση επιστροφής στο παρελθόν, μια κίνηση επιστροφής στη συντηρητική παιδαγωγική, μακριά από τη λογική της εισαγωγής καινοτομιών, ανάπτυξης δεξιοτήτων και πιστοποίησης των γνώσεων.

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

- Είναι στις άμεσες προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει το Ολοήμερο Σχολείο;

- Πώς σκοπεύει η ηγεσία του Υπουργείου να καλύψει το δυσαναπλήρωτο κενό που θα προκληθεί στην εκμάθηση δεξιοτήτων των μαθητών στα δημόσια σχολεία;

- Ποιοι οι λόγοι αντικατάστασης της πλειοψηφίας των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων λίγες μέρες πριν την διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων;

- Πώς οι αλλαγές αυτές προάγουν τη φιλοσοφία των «ίσων ευκαιριών» για όλους τους μαθητές της εκπαιδευτικής κοινότητας που με τόσο σθένος η κυβέρνηση προασπιζόταν;

- Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο μετά την κατάργηση της πρωινής ζώνης (7-8πμ) όπου οι εργαζόμενοι γονείς μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά τους στο σχολείο; Έχει ληφθεί υπόψιν των νέων σχεδιασμών ωραρίου του δημόσιου σχολείου το κοινωνικό πρόβλημα που θα προκληθεί στις εργαζόμενες μητέρες;