Διαψεύδει ο Δήμος Αθηναίων με ανακοίνωσή του, σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα εφημερίδας με τίτλο «Μεγαλεπήβολα σχέδια από Κώστα Μπακογιάννη για μια Αθήνα ανυπόφορη πόλη».
Στο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» αναφέρεται ότι στις προθέσεις και σχεδιασμούς της Δημοτικής Αρχής είναι διόδια στις εισόδους της πόλης, επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στις γειτονιές, επαναφορά του σχεδίου πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και αντιδρόμησης της Ακαδημίας κ.α.
«Ούτε διόδια, ούτε πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, ούτε Rethink Athens ξανά» δεν προβλέπεται, δηλώνει κατηγορηματικά στη σχετική ανακοίνωση ο δήμος. «Το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών μόνο απογοήτευση και έκπληξη προκαλεί για την επιμονή της σε μια ανέξοδη αντιπολίτευση εις βάρος της οικολογίας, της προόδου, της επιστήμης αλλά και της λογικής» υπογραμμίζει στην ανακοίνωση και το χαρακτηρίζει «βαθιά συντηρητικό και οπισθοδρομικό στην πράξη». Επίσης ότι «κωφεύει στα κελεύσματα της επιστήμης, η οποία επισημαίνει τους κινδύνους της κλιματικής κρίσης και αρνείται την πρόοδο που συντελείται σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα και θέλει τις πόλεις να σχεδιάζονται γύρω από τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο, με μακρόπνοο όραμα που ξεπερνά τις θητείες των δημοτικών αρχών. Είναι φανερό ότι η αριστερά της οικολογίας και της προόδου έχει δώσει τη θέση της στην αναχρονιστική και οπισθοδρομική λογική του “ναι αυτοί, όχι εμείς”, χάνοντας έτσι την ιδεολογική μάχη με τον εαυτό της. Και είναι κρίμα, διότι η κοινωνία μάς χρειάζεται ενωμένους σε ένα τόσο μεγάλο θέμα. Με υπευθυνότητα σάς προτείνουμε να βρείτε άλλα θέματα για να μας εγκαλείτε -η βιωσιμότητα των πόλεων είναι πολύ σοβαρό θέμα για τα μικροπολιτικά σας παιχνίδια» τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του δήμου. Ακόμη, στην ανακοίνωση της, η Δημοτική Αρχή Μπακογιάννη υπογραμμίζει ότι « το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας(ΣΒΑΚ), στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών δεν είναι δική μας εφεύρεση» αλλά « θεσμική υποχρέωση όλων των Δήμων με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και συνιστά προσαρμογή στα ευρωπαϊκά πρότυπα». Πρόκειται προσθέτει για «ένα στρατηγικό όραμα και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα».Στην απάντηση της , η Δημοτική Αρχή Μπακογιάννη διαβεβαιώνει ότι «δεν μελετά, δε συζητά, δε σχεδιάζει -και όλοι γνωρίζουν ότι- δεν μπορεί να βάλει διόδια στις εισόδους της πόλης. Δεν έχει ούτε τη βούληση, ούτε τη δικαιοδοσία».
Επίσης, ότι «δεν υπήρξε ποτέ ούτε ως σχέδιο ούτε ως σκέψη η αντιδρόμηση της Ακαδημίας ή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου» όπως και ότι «δεν υπάρχει κανένα θέμα επιστροφής του σχεδίου Rethink Athens».Εξάλλου, σημειώνει στην αποψινή του συνεδρίαση, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας «καλείται να εγκρίνει την ανάπλαση της Πανεπιστημίου που βάσει σχεδίου (ήδη δημοσιευμένου) διατηρούνται και οι 4 λωρίδες κυκλοφορίας». Η Δημοτική Αρχή υπενθυμίζει ότι το ΣΒΑΚ της Αθήνας « άρχισε να εκπονείται το καλοκαίρι του 2019, ενώ τον Ιανουάριο του 2020 (15/1) σε ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης αναφέρεται ότι το Σχέδιο θέτει «ένα πλαίσιο ολιστικού και διεπιστημονικού σχεδιασμού της μετακίνησης πολιτών και εμπορευμάτων στην πόλη. Αν αξιοποιηθεί κατάλληλα, το ΣΒΑΚ ανοίγει το δρόμο για τολμηρές παρεμβάσεις, με επίκεντρο την ποιότητα ζωής και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. [...] Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δίνει μια ευκαιρία να εφαρμόσουμε δραστικές αλλαγές στο αστικό περιβάλλον, που να κινούνται σε μια κατεύθυνση θετική για την ποιότητα της ζωής όλων μας». Τέλος, αναφέρει « στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ελπίζουμε η. δήθεν αποκάλυψη για το ΣΒΑΚ να μη χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι από τις δημοτικές παρατάξεις, προκειμένου να αποσείσουν την ευθύνη έναντι των Αθηναίων να ταχθούν ξεκάθαρα υπέρ ή κατά του Σχεδίου ανάπλασης της Πανεπιστημίου».