Οι καθυστερήσεις στη παράδοση των λογαριασμών ΔΕΚΟ στους πολίτες, ήταν ένα από τα σημεία αναφοράς των βουλευτών από όλα τα κόμματα, κατά την ενημέρωση στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής, που είχε ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Κωνσταντίνος Μασσέλος και ο αντιπρόεδρος, Σπύρος Παντελής, για την έκθεση πεπραγμένων του 2020.
Ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ, Σπύρος Παντελής, αναγνώρισε το πρόβλημα, σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια, παρότι το 2020 υπήρξε μεγάλη μείωση του όγκου της αλληλογραφίας, η κατάσταση στα ΕΛΤΑ ως προς την ταχύτητα και την αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, επιδεινώθηκε λόγω της πανδημίας. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι η Αρχή θα εισηγηθεί να οριστεί ως πρώτης προτεραιότητας υπηρεσία η αποστολή των λογαριασμών, ώστε να γίνει ευκολότερη η μέτρηση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Όπως εξήγησε ο κ. Παντελής, υπάρχουν «άλφα και βήτα προτεραιότητες», για τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ. Οι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ έχουν καταταχθεί στη βήτα προτεραιότητα, και εκεί δεν μπαίνει θέμα αν θα φτάσουν σε τρεις μέρες και όχι νωρίτερα, όπως γίνεται με της πρώτης προτεραιότητας.
«Οι καθυστερήσεις στις υπηρεσίες πρώτης προτεραιότητας μειώθηκαν. Εμείς μετράμε την ποιότητα των υπηρεσιών της πρώτης προτεραιότητας. Αυτό δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής. Σκεφτόμαστε να εισηγηθούμε στο αρμόδιο υπουργείο να μετράται και η ποιότητα της δεύτερης προτεραιότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Τόνισε δε, ότι αυτό που θα βελτίωνε την εξυπηρέτηση των πολιτών, θα ήταν η επέκταση της εγκατάστασης γραμματοθυρίδων, με πρωτοβουλία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε περιοχές δυσπρόσιτες.
«Σε αρκετές περιοχές δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες περιοχές, δημιουργούνται πράγματι προβλήματα. Σε κάποιες, με πρωτοβουλία της τοπικής αυτοδιοίκησης, έχουν εγκατασταθεί σε κεντρικό σημείο ταχυδρομικές θυρίδες. Το 2020 εγκρίθηκαν 560 τέτοιες γραμματοθυρίδες. Θα πρέπει να συστήσετε στην τοπική αυτοδιοίκηση να βάλει περισσότερες γραμματοθυρίδες. Είναι μια πολύ καλή λύση που θα βελτιώσει πολύ την κατάσταση. Αν επεκταθούν, θα διευκολύνουν την πρόσβαση των πολιτών και θα μειωθεί το κόστος. Αυτό όμως ξεπερνά τις δικές μας αρμοδιότητες, είναι θέμα άλλων αρμόδιων αρχών», σημείωσε ο κ. Παντελής.
Είχε προηγηθεί η έντονη κριτική, όχι μόνο της αντιπολίτευσης, αλλά και κυβερνητικών βουλευτών, για υποβάθμιση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, που έχει ως συνέπεια, συντάξεις και λογαριασμοί ΔΕΚΟ να φθάνουν με καθυστέρηση στους παραλήπτες τους.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Κωνσταντίνος Μασσέλος, υπογράμμισε ότι είναι συγκεκριμένες οι αρμοδιότητες της Αρχής σε ό,τι αφορά τα ΕΛΤΑ.
«Εμείς αξιολογούμε το κόστος του φορέα, την ποιότητα και την ταχύτητα των υπηρεσιών. Δεν έχουμε άμεσο λόγο στο αν μπορούν να κλείσουν καταστήματα ή να απολύσουν υπαλλήλους, ούτε έχουμε πρόσβαση στο project plan τους. Αρμοδιότητά μας είναι να ελέγχουμε την ποιότητα των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ. Θα δούμε ποια είναι η επίδραση του κλεισίματος των υποκαταστημάτων τους», σημείωσε ο κ. Μασσέλος.