«Η Θεσσαλονίκη, όπως είπε ο Πρωθυπουργός προχθές, γίνεται το κέντρο της εξωστρέφειας, το κέντρο της καινοτομίας κι εγώ θεωρώ, πραγματικά, ότι μπορεί να δώσει τον βηματισμό για όλη τη χώρα», υπογράμμισε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γεώργιος Γεωργαντάς, μιλώντας σήμερα στο 2ο Συνέδριο Πληροφορικής Ελλάδας, με τίτλο «Καινοτομία και Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αυτοδιοίκησης», που διοργανώνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η Αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στις αλλαγές και στην απλούστευση των διαδικασιών, που φέρνει η ψηφιακή επικοινωνία με τις υπηρεσίες του δημοσίου, τόσο σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση του πολίτη όσο και τη βελτίωση του επιχειρηματικού και επενδυτικού κλίματος.
Σημείωσε ότι κάθε πολίτης μπορεί να έχει πρόσβαση στη δημόσια διοίκηση, μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, με αποτέλεσμα και ο ίδιος να «κερδίζει χρόνο και χρήμα» και να εμπεδώνεται, ταυτόχρονα, στην κοινωνία η πεποίθηση ενός κλίματος «δικαιοσύνης και ίσης αντιμετώπισης».
«Κανείς αποκλεισμένος από τη δημόσια διοίκηση. Και το "αποκλεισμένος" ήταν πολλές φορές, δυστυχώς, αποτέλεσμα πρακτικών συνεπειών, από κάποιον που βρισκόταν σε απόσταση, από κάποιον που ήταν ανάπηρος και δεν μπορούσε να μετακινηθεί, από κάποιον εργαζόμενο, που δεν μπορούσε να πάει στα γκισέ του δημοσίου, από μια μητέρα που είχε ανήλικα παιδιά και δεν μπορούσε να τα αφήσει», είπε ο κ. Γεωργαντάς.
«Τώρα, ο καθένας, το απόγευμα, το βράδυ, τα χαράματα, από τον υπολογιστή του, από το κινητό του τηλέφωνο μπορεί πλέον και διεκπεραιώνει πλήθος εργασιών με το δημόσιο. Ταυτόχρονα δημιουργούμε κι εκείνο το φιλοεπενδυτικό περιβάλλον, που είναι αναγκαίο έτσι ώστε με εμπιστοσύνη κάποιος προς τη δημόσια διοίκηση να έρθει και να επιχειρήσει στη χώρα. Ακριβώς επειδή όλο το πλαίσιο είναι καθαρό. Αυτό θέλουμε να κάνουμε, ένα καθαρό πλαίσιο, όπου να λειτουργήσει ο υγιής ανταγωνισμός», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αναφέρθηκε και σε σχετικές δηλώσεις του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, σύμφωνα με τις οποίες το 2018, οι ψηφιακές ηλεκτρονικές πράξεις σε υπηρεσίες του δημοσίου ήταν μόλις οκτώμισι εκατομμύρια, ενώ φέτος το 2021, μόνο το πρώτο εξάμηνο, είναι εκατόν πενήντα εκατομμύρια. «Αυτά είναι επισκέψεις σε γκισέ του δημοσίου, τις οποίες δεν χρειάστηκε να κάνουν οι πολίτες», υπογράμμισε ο κ. Γεωργαντάς.