Συνολικά 40 είναι τα παιδιά ευπαθών ομάδων που δεν πηγαίνουν σχολείο και οι Αρχές δεν μπορούν να τα εντοπίσουν στην Αττική, αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Aλέξανδρος Κόπτσης, αναφέροντας ποιες είναι οι διαδικασίες που ακολουθούνται από το Υπουργείο Παιδείας για να βρεθούν.
Όπως ανέφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ, «όταν ένας μαθητής απουσιάζει από μία σχολική μονάδα συστηματικά και αδικαιολόγητα ο διευθυντής αναζητεί το παιδί στην οικογένειά του. Είχαμε αυξημένα περιστατικά άρνησης παιδιών να πηγαίνουν στο σχολείο, λόγω της μάσκας, αλλά αυτά είναι μεμονωμένα περιστατικά».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «σε περίπτωση που δεν αποδώσει η διαδικασία της έρευνας, όπως στην περίπτωση των 40 παιδιών, ο διευθυντής του σχολείου στρέφεται στην Αστυνομία και στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου. Αν δεν βρεθεί πάλι, τότε αναλαμβάνει ο διευθυντής Εκπαίδευσης που στέλνει εντολή αναζήτησης σε όλα τα σχολεία της Διεύθυνσης».
Μέσω αυτής της διαδικασίας, όπως εξήγησε, διερευνάται μήπως ο μαθητής άλλαξε σχολείο δίχως να ακολουθηθεί η διαδικασία της μετεγγραφής.
Στην περίπτωση των σαράντα παιδιών, η τύχη των οποίων αγνοείται στην Αττική ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης τα αναζητεί στα 1.000 περίπου σχολεία, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση. «Εάν δεν βρεθεί το παιδί στην Περιφέρεια τότε αναλαμβάνει η Διεύθυνση Σπουδών του υπουργείου Παιδείας» είπε και πρόσθεσε ότι τα αγνοούμενα παιδιά είναι συνήθως προσφυγόπουλα ή Ρομά, οι γονείς των οποίων δεν ακολουθούν την τυπική διαδικασία μετεγγραφής.
«Σηκώνονται κάποια στιγμή και φεύγουν σε άλλη περιοχή, σε άλλη χώρα. Αυτή την εικόνα έχουμε», εξήγησε ο κ. Κόπτσης ξεκαθαρίζοντας ότι όλες οι περιπτώσεις αφορούν αλλαγή στέγης των γονιών μαζί με τα παιδιά. Όπως διευκρίνισε, όταν ολοκληρωθεί ανεπιτυχώς η διαδικασία αναζήτησης των παιδιών τότε ενημερώνεται ο Εισαγγελέας.
«Δεκατέσσερις χιλιάδες προσφυγόπουλα φοιτούν αυτή την στιγμή στα σχολεία μας και είμαστε σε διαρκή επαφή με τις οικογένειες. Παρόλα αυτά αν κάποιοι φύγουν από τη διαδικασία νόμιμης μετεγγραφής, τότε αναλαμβάνουν άλλα υπουργεία», προσέθεσε.