«Δεν έχουμε φύγει από την κρίση και έχουμε αρκετό δρόμο να διανύσουμε ακόμα», τόνισε ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, από τό βήμα του συνεδρίου Incentive for global& local growth, το οποίο πραγματοποιήθηκε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Κρέτσος αναφέρθηκε στη θεσμική παρέμβαση που ανέλαβε η ΓΓΕΕ στον νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες, που αφορά το συμβούλιο εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής, η οποία έχει ένα υπόβαθρο, ότι πρέπει δηλαδή οι δημόσιοι φορείς να συνεργάζονται μεταξύ τους και να εξασφαλίζουν συνέργειες και εξοικονομήσεις κόστους, με στόχο την αλλαγή της εικόνας της χώρας.
Η ΓΓΕΕ έχει στο χαρτοφυλάκιό της δύο βασικά καθήκοντα, σύμφωνα με τον κ. Κρέτσο. Το πρώτο είναι να ρυθμιστούν θέματα που έχουν να κάνουν με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας και το δεύτερο είναι θέματα που αφορούν την εξωστρέφεια και προβολή της χώρας, η οποία έχει τραυματιστεί βάναυσα τα τελευταία χρόνια από το ξέσπασμα της κρίσης, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Το 2015, όταν αναλάβαμε, έπρεπε να νοικοκυρέψουμε τα οικονομικά της Γραμματείας και να ασχοληθούμε με πολύ σοβαρά θέματα, όπως το άνοιγμα της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και βέβαια η καταπολέμηση άλλων νοσηρών φαινομένων και παθογενειών που χαρακτηρίζουν το ελληνικό μηντιακό επικοινωνιακό σύστημα. Το 2016 προχωρήσαμε στην υλοποίηση δράσεων που αφορούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, έχει αρχίσει και λειτουργεί ένα μητρώο on line media και σε έναν μήνα θα ολοκληρωθεί η δημιουργία μητρώου για τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης. Θα είναι η πρώτη θεσμική απόπειρα ρύθμισης του τοπίου της διαδικτυακής ενημέρωσης και αποτελεί μία σημαντική παρέμβαση», επεσήμανε.
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κρέτσο, «υπάρχει ο γνωστός διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες, ενώ υπάρχουν και άλλες θεσμικές ρυθμίσεις, όπως η καταπολέμηση της πολυθεσίας των δημοσιογράφων στα δημόσια μέσα ενημέρωσης, η αναδιοργάνωση της ΕΡΤ και του ΑΠΕ-ΜΠΕ, που είναι δύο εποπτευόμενοι φορείς, ενώ σύντομα θα υπάρξουν και άλλες ρυθμίσεις που αφορούν τη διαφήμιση».
Για το θέμα της επικοινωνιακής πολιτικής, σημείωσε ότι η ΓΓΕΕ παρακολουθεί τον ξένο Τύπο και τα δημοσιεύματα για την Ελλάδα. «Από την ανάλυση προκύπτει ότι κυρίως τα γερμανικά μέσα πολιορκούν την Ελλάδα με αρνητικά δημοσιεύματα, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία σαφής εικόνα και τάση βελτίωσης του ονόματος της χώρας, που προέκυψε από έναν λόγο που δεν είναι αμιγώς οικονομικός. Από τη ζεστή στάση των Ελλήνων πολιτών απέναντι στους πρόσφυγες και τους μετανάστες«, υπογράμμισε.
Παράλληλα, ο κ. Κρέτσος τόνισε ότι το να καθορίσεις μία εθνική πολιτική στον χώρο της επικοινωνίας στο πώς πρέπει να προβάλεται η χώρα είναι εθνικό ζήτημα. Κάθε υπουργείο έχει τη δική του ατζέντα, όμως η ΓΓΕΕ πρέπει να τα ενώσει και να βγει ενιαίο σήμα της χώρας στο εξωτερικό.
Ακόμη, μίλησε για την αναγκαιότητα ύπαρξης νέων ρυθμίσεων στον οπτικοακουστικό κλάδο. Ήδη, η ΓΓΕΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και επεξεργάζεται νομοθεσίες, όπως έχουν γίνει σε άλλες χώρες, για την προσέλκυση επενδύσεων στον συγκεκριμένο τομέα. «Δυστυχώς, η Ελλάδα, εξαιτίας των παθογενειών του επικοινωνιακού συστήματος που είχαμε μέχρι σήμερα, δηλαδή μία κλειστή αγορά, κυρίως στον χώρο της τηλεόρασης, δεν είναι ιδανικός τόπος προσέλκυσης επενδύσεων, ούτε για τον κινηματογράφο, ούτε για τα video games, 3d και όλες τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας. Υπάρχει ευθύνη από πλευρά του κράτους, αλλά μπορούν να γίνουν τα απαραίτητα βήματα σε αυτήν την κατεύθυνση. Με κάποια φορολογικά κίνητρα, βασισμένα στη διεθνή εμπειρία, μπορούμε αυτήν την εικόνα να την αντιστρέψουμε. Ο κλάδος των οπτικοακουστικών μέσων μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα όχημα, προκειμένου να βρούμε τον πραγματικό δρόμο προς την βιώσιμη ανάπτυξη», σημείωσε.
Όπως σημείωσε ο κ. Κρέτσος, η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα σε δύο κρίσεις, την οικονομική και την προσφυγική. «Το μέλημά μας είναι να προσελκύσουμε στη χώρα επενδυτές και να φέρουμε περισσότερους τουρίστες, να ενισχύσουμε τις εξαγωγές και να κρατήσουμε ένα εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό στη χώρα και να φέρουμε πετυχημένους Έλληνες επιστήμονες πίσω στη χώρα», ανέφερε και πρόσθεσε: «Υπάρχει αρκετός δρόμος να διανυθεί, αλλά μέσα στο 2016 έχουν τεθεί όλες οι θεσμικές βάσεις προκειμένου να μας οδηγήσουν σε ουσιαστική ανάλυση και συζήτηση, αναφορικά με την εικόνα της χώρας μας, και η εικόνα της χώρας επηρεάζει τις επενδύσεις, τις διεθνείς συμμαχίες και τις αποφάσεις που αφορούν ακόμα και την εδαφική σου ακεραιότητα. Είναι ένα μέλημα, το οποίο πρέπει να είναι απόλυτη προτεραιότητα για όλες τις κυβερνήσεις και θεωρούμε ότι η εικόνα της χώρας δεν μπορεί να αλλάξει με μεμονωμένες επικοινωνιακές καμπάνιες».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ