Μπορεί η πανδημία να διαμόρφωσε μία από τις μεγαλύτερες απειλές των τελευταίων δεκαετιών, δεν κατάφερε, όμως να αποπροσανατολίσει κάποιες εταιρείες από τον στρατηγικό στόχο της «πράσινης μετάβασης». Οι ειδικοί άλλωστε συμφωνούν ότι το μέλλον μας είτε θα είναι πράσινο, είτε απλά δεν θα υπάρξει.
Στο πλαίσιο αυτό ξεχωρίζει η περίπτωση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, μιας από τις πλέον ευαισθητοποιημένες εγχώριες βιομηχανίες στην προστασία του περιβάλλοντος, η οποία, παρά τους περιορισμούς που έθεσε η αντιμετώπιση του κορονοϊού, συνέχισε τις δράσεις της για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της λειτουργίας της. Και έχοντας ήδη επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα, δεσμεύεται να συνεχίσει, μηδενίζοντας το «ίχνος» της μέχρι το 2030, αποδεικνύοντας ότι για την ίδια, η υγιής επιχειρηματικότητα συνδυάζεται «οργανικά» με την πράσινη συνείδηση, οδηγώντας σε μια πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη.
Ήδη, η εταιρεία έχει θέσει σε εφαρμογή προγράμματα διαχείρισης υγρών αποβλήτων σε όλα της τα εργοστάσια και έχει επιτύχει τη διαχείριση του 100% των αποβλήτων της ώστε να μην καταλήγουν σε ΧΥΤΑ. Παράλληλα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, έχει μειώσει κατά 20% την κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια της παραγωγής της μπύρας, ενώ έχει μειώσει κατά 14% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην παραγωγή από το 2013. Και από το 2011 τοποθετεί 100% «πράσινα» ψυγεία στην αγορά, ενώ, όπως είναι γνωστό, όλα τα εγχώρια προϊόντα της παράγονται με 100% ελληνικό κριθάρι.
Πλέον όμως, σύμφωνα και με τη νέα στρατηγική βιωσιμότητας που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία, οι στόχοι της διευρύνονται, γίνονται περιβαλλοντικά πιο φιλόδοξοι και ακόμη πιο «πράσινοι». Συγκεκριμένα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεσμεύεται για:
- Μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην παραγωγή
- Αλυσίδα αξίας ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα μέχρι το 2040, 30% μείωση στις εκπομπές CO2 σε όλη την αλυσίδα μέχρι το 2030
- Πιστοποίηση της συνολικής ποσότητας παραγόμενου κριθαριού μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής ως προϊόν ορθής γεωργικής παραγωγής (ήδη η εταιρεία έχει επιτύχει την πιστοποίηση του 35% το 2020 και μέσα στο 2021 στόχος είναι η πιστοποίηση να ξεπεράσει το 50% της συνολικής παραγόμενης ποσότητας)
- Επιτυχημένη υλοποίηση προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στη χώρα. Ήδη το πρόγραμμα της εταιρείας Νερό για το Αύριο ανακοίνωσε πρόσφατα την πρώτη δράση του στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, όπου μια σειρά από παράγοντες προκαλούν έντονο πρόβλημα λειψυδρίας
Tο ταξίδι της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη βιώσιμη ανάπτυξη και την «πράσινη λειτουργία» συνεχίζεται. Σύντομα ακολουθούν και νέες πρωτοβουλίες στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που συνδυάζει την κουλτούρα της υπευθυνότητας και την προστασία του περιβάλλοντος με την οποία η εταιρεία πρωτοπορεί, θέτοντας ψηλά τον πήχη για ένα «πράσινο» μέλλον.