Ιδιαίτερα ευνοϊκή κρίνεται για τη Γερμανίδα καγκελάριο Angela Merkel και η τελευταία μελέτη που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από τη γερμανική Κεντρική Τράπεζα. Μόλις ένα μήνα πριν τις εκλογές στη χώρα κι ενώ ήδη η Merkel διατηρεί στις δημοσκοπήσεις σημαντικό προβάδισμα έναντι του αντιπάλου της M. Schulz, η Bundesbank στην έρευνά της κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ισχυρή πορεία της οικονομίας και προβλέπει ότι ο βηματισμός της θα διατηρηθεί και στο τρέχον τρίμηνο, λαμβάνοντας ώθηση από τις βιομηχανικές εξαγωγές.
Ήδη, την προηγούμενη εβδομάδα, τα στοιχεία της ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας έδειξαν ότι η γερμανική οικονομία αναπτύχθηκε στο δεύτερο τρίμηνο με ρυθμό 0,6% σε τριμηνιαία βάση και κατά 2,5% σε ετήσια βάση, μετά την αύξηση κατά 2,9% που είχε καταγράψει το ΑΕΠ στο πρώτο τρίμηνο.
«Η ισχυρή ανάκαμψη της γερμανικής οικονομίας αναμένεται να συνεχιστεί στο τρίτο τρίμηνο, με τη βιομηχανική παραγωγή να εξακολουθεί πιθανώς να παίζει σημαντικό ρόλο, κυρίως χάρη στη σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών» αναφέρεται στο μηνιαίο σημείωμα της Κεντρικής Τράπεζας.
Όπως επισημαίνεται, μάλιστα, η σημαντική ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης στον κλάδο της μεταποίησης, σε συνδυασμό με τη μεγάλη άνοδο των νέων παραγγελιών υποδεικνύουν ότι η βιομηχανική παραγωγή θα παρουσιάσει σημαντική άνοδο και σε αυτό το τρίμηνο.
Για την Bundesbank, οι πρόσφατες εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο θα οδηγήσουν σε επιβράδυνση του momentum στον κλάδο. Για τους καταναλωτές, όμως, οι προοπτικές παραμένουν ιδιαίτερα ευνοϊκές χάρη στην δυναμική της αγοράς εργασίας και τις θετικές προοπτικές για τα εισοδήματα.
«Η γερμανική οικονομία, το τρέχον έτος, μπορεί να παρουσιάσει απόδοση καλύτερη σε σχέση με τις προβλέψεις του Ιουνίου» αναφέρει η Bundesbank.
Υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο, η Bundesbank είχε προβλέψει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της γερμανικής οικονομίας θα "έκλεινε" για εφέτος στο 1,9%.
Πάντως, όπως υποστηρίζει, οι συζητήσεις που έγιναν περί ενδεχόμενης απαγόρευσης παλαιότερων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε κάποιες περιοχές της Γερμανίας δεν έχουν επηρεάσει μέχρι στιγμής σημαντικά το κλίμα μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.