Κ. Αχ. Καραμανλής: Δεν υπάρχουν σκέψεις για διόδια στο κέντρο της Αθήνας

Κ. Αχ. Καραμανλής: Δεν υπάρχουν σκέψεις για διόδια στο κέντρο της Αθήνας

«Έχουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Olympia Forum II.

Ο υπουργός Μεταφορών διέψευσε ότι «υπάρχουν σκέψεις για διόδια στο κέντρο της Αθήνας», λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ποτέ κανείς δεν είπε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη λέξη διόδια».

Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι η Αθήνα, όπως κάθε μεγαλούπολη της Ευρώπης, αντιμετωπίζει το πρόβλημα της κυκλοφορίας και πρόσθεσε ότι λαμβάνονται μέτρα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Όπως εξήγησε, το κυκλοφοριακό είναι ένα θέμα που δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει κάθε φορέας μόνος του, χρειάζεται συντονισμός πολλών φορέων.

Αναφέρθηκε στον «πράσινο δακτύλιο» που ξεκινάει στις 25 Οκτωβρίου και εξέφρασε την ελπίδα ότι ο κόσμος θα χρησιμοποιεί ακόμα περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ο κ. Καραμανλής έκανε εκτενή αναφορά στα σχέδια του υπουργείου για τη βελτίωση των συγκοινωνιών, και τόνισε ότι σήμερα κυκλοφορούν 1.300 λεωφορεία στην Αθήνα από 850, μία αύξηση 50%, χάρη στη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Αναφέρθηκε επίσης στην εκμίσθωση οχημάτων και είπε ότι «μόνο στην Αθήνα και το Σίδνεϋ αυξήθηκε η χρήση των ΜΜΜ κατά της διάρκειας της πανδημίας».

 Όσον αφορά τις πράσινες μεταφορές, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο διαγωνισμό για τα 770 νέα λεωφορεία, που έχει ήδη «βγει στον αέρα». Υπενθύμισε ότι «έχουμε να πάρουμε τροχαίο υλικό στην ΟΣΥ από το 2009, δηλαδή 13 χρόνια». Αναφέρθηκε επίσης και στην παροχή συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ και το θεσμό του leasing, σημειώνοντας ότι «σήμερα έχουμε στην Αθήνα 50% περισσότερα λεωφορεία και πιο μοντέρνα από ότι είχαμε».  

   «Σε λίγο καιρό θα δούμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 220 ηλεκτρικά λεωφορεία» πρόσθεσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι αυτός ο διαγωνισμός χρηματοδοτείται και από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Βλέπετε μία κυβέρνηση που δεν βγάζει διαγωνισμούς χωρίς να έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Τα καραγκιοζιλίκια που είχαμε στο παρελθόν να βάζουμε ένα εκατομμύριο σε μία ΣΑΕ του υπουργείου και να κάνουμε διαγωνισμό των 750 εκατομμυρίων, αυτά δεν θα τα δείτε από τη δική μας κυβέρνηση», σχολίασε.

   Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι σε δεύτερη φάση θα πραγματοποιηθεί και ο επόμενος διαγωνισμός για 500 ακόμη λεωφορεία. «Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα έχουν πολύ σύντομα νέο στόλο λεωφορείων Hybrid, CNG και ηλεκτροκίνητων και για πρώτη φορά θα δούμε να μειώνεται σημαντικά ο όρος ηλικίας των οχημάτων», τόνισε και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αποφευχθούν οι ενστάσεις, που πολλές φορές είναι τροχοπέδη για τις μεγάλες προμήθειες.

Έργα υποδομής 


Όσον αφορά στα έργα υποδομής, τόνισε ότι το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών και η κυβέρνηση Μητσοτάκη «έχει το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες», προσθέτοντας ότι πρόκειται για προγράμματα που ήδη υλοποιούνται. Ενώ πρόσθεσε ότι ξεμπλοκάρουν και εμβληματικά έργα, όπως για παράδειγμα το Πάτρα – Πύργος, το οποίο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022 και αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα του 2023 – αρχές του 2024.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η χώρα δρομολογεί, με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ.  Ωσότου πραγματοποιηθούν τα συγκεκριμένα έργα, η χώρα κάνει χρήση των πόρων των Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο την υλοποίηση δράσεων, όπως η προμήθεια τρένων υδρογόνου, τα οποία θα είναι δυνατόν να μπουν σε ράγες σε διάστημα δύο χρόνων.

Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι στο σχεδιασμό του υπουργείου για τα επόμενα χρόνια, είναι και η προμήθεια τραίνων υδρογόνου, για την κίνηση των οποίων δεν χρειάζονται ιδιαίτερες μεταβολές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

   Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι: «Τα σιδηροδρομικά έργα βοηθούν τη χώρα μας να παίξει ρόλο στα logistics και συνάδουν απόλυτα με τα θέματα της κλιματικής αλλαγής. Οπότε, με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Και η Ελλάδα θα μπει σε μία διαδικασία όπου θα ενώσουμε επιτέλους λιμάνια με σιδηρόδρομο, logistics centers, το Θριάσιο 1 και το Θριάσιο 2».

   Επεσήμανε επιπλέον, ότι το ενιαίο σχέδιο της κυβέρνησης για την επόμενη ημέρα στις βιώσιμες μεταφορές, πέρα από το σιδηρόδρομο, έχει να κάνει και με το μετρό. Υπενθύμισε ότι μετά από πάρα πολλά χρόνια «ξεμπλόκαρε» η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Και με αφορμή το επίκαιρο θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα, σημείωσε ότι εάν δει κανείς πόσους σταθμούς Μετρό έχει η ελληνική πρωτεύουσα σε σχέση πχ με τη Μαδρίτη, θα καταλάβει ότι η χώρα μας είναι αρκετά πίσω. «Επομένως τρέχουμε και πρέπει να τρέχουμε και αυτό το έργο έχει ξεκινήσει», τόνισε.