Κυρ. Μητσοτάκης για το σχολείο του μέλλοντος: Πράξη επιβράβευσης η αξιολόγηση, όχι τιμωρία

Κυρ. Μητσοτάκης για το σχολείο του μέλλοντος: Πράξη επιβράβευσης η αξιολόγηση, όχι τιμωρία

Τι θέλουμε να μάθουμε και πως είναι τα δύο ερωτήματα οδηγός για τη νέα μεταρρύθμιση επεσήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την παρουσίαση του Νέου Αναβαθμισμένου Σχολείου προσθέτοντας ότι σκοπός είναι το σχολείο του μέλλοντος που θα έχει κεντρικό σκοπό, να προσφέρει γνώση και δεξιότητες στους μαθητές ώστε να τους προετοιμάσει για ό,τι επιλέξουν να κάνουν στη ζωή τους.

Ήταν προεκλογική μας δέσμευση

«Είμαστε εδώ για να αναλάβουμε την ευθύνη αυτής της μεταρρύθμισης που ήταν προεκλογική μας δέσμευση και για αυτή μας ψήφισε ο ελληνικός λαός» είπε ο κ. Μητσοτάκης. Σκοπός μας είναι να αναβαθμίσουμε το σχολείο και να δημιουργήσουμε προοπτικές ζωής για κάθε μαθητή και κάθε ελληνόπουλο.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην περίοδο της πανδημίας σημειώνοντας ότι «η προσπάθεια όχι μόνο δεν σταμάτησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά αναδείχθηκε η ανάγκη ώστε να προχωρήσει η μεταρρύθμιση». 

Αναφέρθηκε στην τηλεκπαίδευση που μέσα από δυσκολίες μεταφέρθηκε όλη εκπαιδευτική διαδικασία online. «Δεν υπάρχουν κενά στην ύλη και ανακαλύψαμε νέες δυνατότητες για την εκπαιδευτική δραστηριότητα», είπε. 

«Τα καταφέραμε χάρις την αφοσίωση δασκάλων, καθηγητών και μαθητών μας» και υπογράμμισε πως στο νέο σχολείο δεν μιλάμε μόνο για τα κτίρια, αλλά πρωτίστως για τον τεχνολογικό εξοπλισμό.

«Το τι θέλουμε να μάθουμε δεν αφορά μόνο τη γνώση. Και η γνώση εξελίσσεται. Πιάνουμε το νήμα από τη δουλειά που ξεκίνησε το 2011 με τα προγράμματα σπουδών. Σκεφτείτε ένα παιδί που θα ξεκινήσει α' δημοτικού το 2021, θα τελειώσει το σχολειό το 2033 και το πανεπιστήμιο το 2037. Και εμείς πρέπει να σκεφτούμε πώς θα είναι κόσμος» ανέφερε.

Σε αυτό το πλαίσιο, είπε πως δεν μιλάμε μόνο για τη στείρα αποστήθιση και συμπλήρωσε: «Όταν έδινα εγώ εξετάσεις έπρεπε να μάθεις απέξω ένα βιβλίο. Έχει την ίδια σημασία σήμερα. Νομίζω πως όχι. Πρέπει να μάθουμε και άλλα πράγματα. Κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση διαφορετικών πηγών. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική ευφυΐα. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές».

«Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα»

«Καθένας έχει δικαίωμα να διαδηλώνει. Θα ήθελα να τους φωνάξω μέσα και να συζητήσω μαζί τους γιατί τους ενοχλεί η έννοια της αξιολόγησης» ανέφερε εν συνεχεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικότερα, αφού σημείωσε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια, τόνισε πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. «Έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι» υπογράμμισε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Να σπάσουμε προκαταλήψεις που κρύβονται μόνο σε κούφια λόγια».

Επιπροσθέτως, επισήμανε πως «μπορούμε να συζητήσουμε για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση. Ποιος θα αξιολογεί…», σημειώνοντας ότι «η αξιολόγηση συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και στο χέρι μας είναι να την κάνουμε πράξη με τον πιο παραγωγικό και ουσιαστικό τρόπο. Η αξιολόγηση έχει και τον χαρακτήρα της επιβράβευσης.

Μην νιώθει ο μαθητής εγκλωβισμένος

Ο Πρωθυπουργός τόνισε πως στόχος είναι να μη νιώσει ένα παιδί εγκλωβισμένο τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι δεν πρέπει να είναι μονόδρομος η εισαγωγή στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Οι μαθητές πρέπει να έχουν επιλογές. 

Περαιτέρω, επισήμανε πως δεν είναι τυχαίο ότι ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. «Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.

Σίγουρα είναι λάθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ούτε για εσάς ούτε για τη δημόσια εκπαίδευση» πρόσθεσε.

Να δημιουργήσουμε προοπτικές ζωής

«Όποιος πιστεύει ότι μπορούμε να μείνουμε ακίνητοι, σας οδηγεί στο λάθος δρόμο» επισήμανε παράλληλα και διαμήνυσε πως «εμείς είμαστε εδώ για να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο, να σπάσουμε στεγανά και αντιλήψεις που ταλαιπώρησαν την εκπαίδευση, όλα συμπεριλαμβανόντουσαν στο πρόγραμμα της ΝΔ» δήλωσε ο πρωθυπουργός

Επίσης, απηύθυνε κάλεσμα, «με ήσυχη συνείδηση και αίσθημα ενθουσιασμού» όπως είπε, «να βαδίσουμε μαζί, να κάνουμε πράξη το όνειρο. Να αναβαθμίσουμε το σχολείο και να δημιουργήσουμε προοπτικές ζωής για κάθε ελληνόπουλο στην πατρίδα μας».

Διαβάστε ακόμα:

Αλλαγές στην εκπαίδευση: Αυτονομία σχολικών μονάδων, αξιολόγηση εκπαιδευτικών