Άκρως απογοητευτική για την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα είναι τα στοιχεία της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), αρμόδια αρχή του υπουργείου Παιδείας.
Όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ για το 2019, που δημοσιεύει η Καθημερινή, μεγάλη μερίδα μαθητών κινδυνεύει να ολοκληρώσει το σχολείο λειτουργικά αναλφάβητη. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στο Λύκειο, άλλα αφορά όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και γίνεται αναφορά στην ανάγκη άμεσης παρέμβασης, τόσο προληπτικά, κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όσο και επανορθωτικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ειδικότερα, οι μαθητές της Β'' Λυκείου στα Γενικά Λύκεια βαθμολογήθηκαν σε ποσοστό 48,4% κάτω από τη βάση στη Φυσική, σε ποσοστό 44,2% κάτω από τη βάση στη Γεωμετρία και σε ποσοστό 38,9% κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα.
Στα επαγγελματικά Λύκεια κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά παίρνουν περισσότεροι από τους μισούς μυθικές, ενώ ένας στους 5 πήρε κάτω από τη βάση και στη Νεοελληνική Γλώσσα.