Νόμος «όλα σε ένα» μέχρι τις 23 Μαΐου, για να κλείσει η αξιολόγηση

Νόμος «όλα σε ένα» μέχρι τις 23 Μαΐου, για να κλείσει η αξιολόγηση

Ένα ακόμα «ναι σε όλα» πριν το καλοκαίρι θα ακουστεί –εκτός απροόπτου- από τους κυβερνητικούς βουλευτές μέχρι τις 23 Μαΐου, σύμφωνα με τα όσα αποφάσισε το κυβερνητικό Συμβούλιο.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, τον μηχανισμό με τον «κόφτη» δαπανών, τα «κόκκινα» δάνεια και τους έμμεσους φόρους θα εισαχθεί στην Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα και αναμένεται το Σαββατοκύριακο 21-22 Μαΐου να εγκριθεί από την Ολομέλεια της Βουλής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση σχεδιάζει να το εισάγει με την κανονική διαδικασία και όχι με το επείγον ή το κατεπείγον, ωστόσο ενδεχομένως θα συντμηθεί η πρώτη με την δεύτερη ανάγνωση.

Να σημειωθεί ότι όπως έχει γίνει γνωστό ο «κόφτης» θα ενεργοποιείται με Προεδρικό Διάταγμα, και όχι κατόπιν «εντολής» της Βουλής.

Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν, μετά το πέρας της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ότι ήδη από σήμερα ξεκίνησε η εργασία σε τεχνικό επίπεδο. Μετά το Eurogroup της 24ης Μαϊου, που θα επικυρώνει ότι ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση, αναμένεται να προχωρήσει και η διαδικασία για την εκταμίευση της δόσης, η οποία χρονικά εκτιμάται εντός του Ιουνίου.

Σύμφωνα με όσα έχουν δεσμευτεί οι εταίροι απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση, αυτή η δόση θα κινηθεί αρκετά πάνω από τα 5,7 δισ. ευρώ, καθώς θα περιλαμβάνει, επιπλέον του ποσού της κάλυψης των δανειακών υποχρεώσεων, και το ποσό για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα.

Ως προς τον μηχανισμό δημοσιονομικής διόρθωσης, οι ίδιες πηγές επέμεναν ότι δεν θα περιλαμβάνει προληπτικά μέτρα, καθώς θα προβλέπονται παρεμβάσεις στον προϋπολογισμό, είτε στο σκέλος των εσόδων, είτε στο σκέλος των δαπανών. Τόνιζαν, ωστόσο, ότι δεν θα χρειαστεί η ενεργοποίησή του.

Στα τεχνικά κλιμάκια έχει ξεκινήσει και η συζήτηση για τα τρία στάδια ελάφρυνσης του χρέους (βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο), και όπως σημείωναν οι κυβερνητικές πηγές, αυτός ο οδικός χάρτης θα είναι σαφώς αποτυπωμένος και θα χαρακτηρίζεται από αυτοματισμό.

Αλέξανδρος Διαμάντης