Κοσμοσυρροή σημειώθηκε στον διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την ενίσχυση του προσωπικού του. Οι αιτήσεις ενδιαφερομένων που υποβλήθηκαν ήταν υπερδεκαπλάσιες του αριθμούν των θέσεων εργασίας που πρόκειται να καλυφθούν. Συγκεκριμένα για 609 θέσεις οδηγών, μηχανοδηγών και τεχνιτών (ΔΕ και ΤΕ) των εταιρειών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, υπήρξαν 7.800 αιτήσεις, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την υψηλή ζήτηση που έχει το ελληνικό δημόσιο ως εργοδότης.
Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν, αφορούν σε 367 θέσεις οδηγών λεωφορείων και 56 θέσεις τεχνιτών διάφορων ειδικοτήτων στην εταιρεία ΟΣΥ και 75 θέσεις μηχανοδηγών και 111 θέσεις τεχνιτών στην εταιρεία ΣΤΑΣΥ. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείο Μεταφορών, οι αιτήσεις θα προωθηθούν στο ΑΣΕΠ προκειμένου να αξιολογηθούν και να συνταχθεί η τελική λίστα των προσληφθέντων. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους δύο μήνες.
Επιδίωξη είναι το νέο προσωπικό να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες ακόμη και μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους, αφού βεβαίως λάβει κάποιου είδους κατάρτιση. Η πρόσληψη του προσωπικού, σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, γίνεται με επείγουσες διαδικασίες (fast track) καθώς αναφέρονται ελλείψεις προσωπικού. Οι ίδιοι υπενθυμίζουν ότι η τελευταία φορά που έγιναν προσλήψεις προσωπικού στις εταιρείες του σημερινού ΟΑΣΑ, ήταν την περίοδο 2003-2006, όπου και προσλήφθηκαν περίπου 800 άτομα.
Συγκεκριμένα το 2006 προσλήφθηκαν 350 οδηγοί, 250 τεχνίτες και 50 διοικητικοί μέσω ΑΣΕΠ. Επίσης, στα μέσα σταθερής τροχιάς η τελευταία χρονιά που έγιναν προσλήψεις ήταν το 2003 στον πρώην ΗΣΑΠ και αφορούσαν 80 μηχανοδηγούς και 8 τεχνίτες μέσω ΑΣΕΠ. Επίσης, το 2006 έγιναν 65 προσλήψεις οι οποίες αφορούσαν τεχνικό προσωπικό.
Με τις νέες προσλήψεις, η διοίκηση του ΟΑΣΑ αναμένεται να αναβαθμίσει το προσφερόμενο συγκοινωνιακό έργο, όταν πλέον θα ξεκινήσει να αυξάνει εκ νέου η κίνηση στους δρόμους της Αττικής. Μέχρι τότε εκτιμάται ότι θα έχουν προστεθεί και τα 300 μισθωμένα λεωφορεία για τα οποία πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός.
Στελέχη του ΟΑΣΑ αναφέρουν ότι η προσθήκη των περίπου 200 λεωφορείων των ΚΤΕΛ στο συγκοινωνιακό έργο του ομίλου, έδωσε σημαντική ανάσα στο συγκοινωνιακό έργο. Συνολικά προστέθηκαν σε ημερήσια βάση 1.400 δρομολόγια που αφορούσαν σε 60 περιαστικές γραμμές. Με τη σειρά τους, τα επιπρόσθετα δρομολόγια αύξησαν τη διαθεσιμότητα των ιδιόκτητων λεωφορείων του ΟΑΣΑ. Έτσι βελτιώθηκε αισθητά η συχνότητα διενέργειας δρομολογίων σε 63 γραμμές κορμού περιορίζοντας αισθητά το συνωστισμό στις ώρες αιχμής.
Τα στοιχεία βεβαίως αφορούν προ της 7ης Νοεμβρίου, καθώς μετά την προαναφερόμενη ημερομηνία, η μετακίνηση των πολιτών έχει μειωθεί αισθητά λόγω εφαρμογής των νέων περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας (lockdown). Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, προ του δεύτερου lockdown, τα οποία φαινόμενα συνωστισμού, δηλαδή της υπέρβασης του ορίου των 65% των θέσεων, παρατηρήθηκαν σε πολύ περιορισμένο βαθμό, κατά τις πρωϊνές ώρες στο 4% έως 5% των δρομολογιών. Για το υπόλοιπο 95%, και ειδικά πέραν των πρωϊνών ωρών, τα λεωφορεία κυκλοφορούν με πολύ χαμηλές πληρότητες. Τις βραδινές ώρες μάλιστα, μετά τις 18.00 η πληρότητα σπανίως ξεπερνά το 10-15%.
Με την προσθήκη των λεωφορείων των ΚΤΕΛ, ο συνολικός αριθμός των λεωφορείων (μη συμπεριλαμβανομένου των τρόλεϊ) που παρέχουν υπηρεσίες στο λεκανοπέδιο αυξήθηκε σε περίπου 1.200. Και με τα επιπλέον 300 οχήματα που θα μισθωθούν θα φτάσουν τα 1.500. Η προσθήκη αυτή εκτιμάται ότι θα ανακουφίσει σημαντικά τα προβλήματα στις μετακινήσεις του Λεκανοπεδίου Αττικής, οι οποίες παρότι ήταν προβληματικές για πολλά χρόνια, τα τελευταία δύο-τρία χρόνια επιδεινώθηκαν σε μεγάλο βαθμό.
Το κυριότερο πρόβλημα είναι η χαμηλή διαθεσιμότητα οχημάτων, καθώς ο στόλος τόσο των λεωφορείων όσο και των τρόλεϊ, θεωρείται «υπέργηρος». Τα λεωφορεία πετρελαίου έχουν μέσο όρο ηλικίας 18,8 έτη, το ίδιο τα τρόλεϊ, ενώ τα λεωφορεία φυσικού αερίου έχουν μέσο όρο ηλικίας 16 χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι ότι από τα 1.310 λεωφορεία πετρελαίου, τον Αύγουστο του 2020 διαθέσιμο ήταν μόλις το 63,7%, δηλαδή 821 οχήματα.
Στα λεωφορεία φυσικού αερίου η διαθεσιμότητα είναι ακόμη πιο χαμηλή, παρότι ο στόχος είναι πιο νέος. Μόλις το 46,9% των λεωφορείων φυσικού αερίου κυκλοφορεί δείχνοντας ότι ο συγκεκριμένος τύπος οχημάτων, παρουσιάζει σημαντικά τεχνικά προβλήματα. Αντίθετα τα τρόλεϊ αποδεικνύονται ως τα πιο αξιόπιστα στη λειτουργία τους. Παρά το γεγονός ότι αποκτήθηκαν περίπου την ίδια περίοδο με τα λεωφορεία πετρελαίου, από τα 286 οχήματα που αποκτήθηκαν, τα 242 είναι ακόμη σε κυκλοφορία, δηλαδή σε ποσοστό 84,6%.