Πάνω από 40.000 ψηφιακές τάξεις σε λειτουργία - Αντιμετωπίζονται τα όποια προβλήματα

Πάνω από 40.000 ψηφιακές τάξεις σε λειτουργία - Αντιμετωπίζονται τα όποια προβλήματα

Πάνω από 40.000 ψηφιακές τάξεις λειτουργούν αυτή τη στιγμή ενώ τα όποια μικροπροβλήματα αντιμετωπίζονται και επιλύονται, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας. Οι χρήστες που έχουν κατεβάσει την εφαρμογή και μπαίνουν απευθείας από εκεί καταφέρνουν να ανοίξουν τις ψηφιακές τάξεις τους εύκολα. 

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες χρήστες που εισέρχονται μέσω browser και ταυτοποιούνται μέσω του Σχολικού Δικτύου αδυνατούν να ανοίξουν τις ψηφιακές αίθουσες. Για πρόβλημα μικρότερης έκτασης έκανε λόγο η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σημειώνοντας ότι 39.000 τηλεδιασκέψεις γίνονται χωρίς προβλήματα. 

Όπως ανέφερε μιλώντας στο «ΘΕΜΑ 104,6» η υφυπουργός Παιδείας «παραμένουν τα τεχνικά ζητήματα» διευκρινίζοντας ότι αφορούν «και στα αστικά κέντρα και στην επαρχία» και σημείωσε πως η εταιρεία αναφέρει ότι με τη χθεσινή αναβάθμιση αλλά και όλα αυτά που θα κάνει μέσα στην ημέρα θα καταστήσουν το σύστημα ασφαλές.

Σε κανονική λειτουργία οι ψηφιακές τάξεις

Νωρίτερα, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας περίπου 35.000 ελληνικές τάξεις «τρέχουν» από το πρωί στο Webex, ενώ η Cisco ενημέρωσε ότι έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος. Όταν υπάρχει ζήτημα σύνδεσης οι μαθητές δεν θα παίρνουν απουσία ξεκαθάρισε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη. 

Η ομαλή λειτουργία των ψηφιακών τάξεων αναμένεται να «δοκιμαστεί» και σήμερα, όταν στο σύστημα της webex «μπουν» και σχολεία από την κεντρική Ευρώπη, σε κάτι που άλλωστε, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, οφειλόταν η χθεσινή υπερφόρτωση του συστήματος.

Στη σχετική ανακοίνωση από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης επισημαίνεται ότι έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις. 
 
Επίσης, μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος (σ.σ. Cisco) θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα. 

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα. 

Υπενθυμίζεται ότι το πανευρωπαϊκό πρόβλημα που παρουσιάστηκε χθες στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης εξαιτίας προβλημάτων που εμφάνισε η πλατφόρμα Webex της Cisco φαίνεται πως ξεπεράστηκε μετά από τις κατάλληλες ενέργειες .

Σ. Ζαχαράκη: Όταν υπάρχει ζήτημα σύνδεσης οι μαθητές δεν θα παίρνουν απουσία

«Αντιλαμβάνομαι το άγχος των παιδιών για την απουσία. Επειδή επρόκειτο για σφάλμα του συστήματος δεν θα προσμετρηθούν απουσίες» σημείωσε η υφυπουργός Παιδείας υπογραμμίζοντας ότι εάν ξανά υπάρξουν προβλήματα σύνδεσης, οι μαθητές δεν θα παίρνουν απουσία.

Μιλώντας στο Mega η κ. Ζαχαράκη σημείωσε σε ότι αφορά στο «τις πταίει;» για την κατάρρευση του συστήματος τηλεκπαίδευσης, πως γι’ αυτό ευθύνεται η εταιρεία που παρέχει την πλατφόρμα.

«Η εταιρεία αναφέρει σφάλμα συστήματος κάποιων servers. Η ίδια εταιρεία διαβεβαίωσε ότι υλοποίησε ενέργειες ενίσχυση του συστήματος. Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής μέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περεταίρω ενέργειες θωράκισης του συστήματος. Κάποιοι εκ των εκπαιδευτικών που κάνουν τηλεκπαίδευση θα λάβουν νέα σύνδεση για να κάνουν τα τηλέμαθήματά τους από αύριο» επισήμανε, κάνοντας λόγο ότι «δεν μπορούμε να λογοδοτήσουμε για κάτι που συνέβη στην εταιρεία».

«Δεν ξεκίνησε χθες η τηλεκπαίδευση. Πολλά παιδιά είναι ήδη στο σπίτι. Σχολεία και τμήματα λειτουργούσαν σε τηλεκπαίδευση λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού. Δεν είχε παρατηρηθεί κανένα ζήτημα. Δοκιμάστηκε η πλατφόρμα. Και την περίοδο Μάρτιος-Μάιος. Έγιναν πολλές εργασίες ενίσχυσης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Έγιναν βήματα, δοκιμές. Ελπίζουμε το χθεσινό να είναι μεμονωμένο γεγονός» πρόσθεσε η υφυπουργός.

«Το ζήτημα των απουσιών θα λύνεται οπουδήποτε υπάρχει τεχνικό ζήτημα» επανέλαβε, τονίζοντας ότι πρέπει να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν, λόγω των μαθημάτων που δεν έγιναν είτε κατά την πρώτη καραντίνα είτε τώρα.

«Εκεί πρέπει να δώσουμε έμφαση. Δεν θα χαθεί η ροή της ύλης» τόνισε.