«Πάρτι» στις αστικές συγκοινωνίες κατήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην Βουλή, το οποίο όπως είπε, με τις νέες διοικήσεις θα σταματήσει. Για παράδειγμα ο υπουργός φωτογράφισε συγκεκριμένη εταιρεία που είχε αναλάβει την διαφημιστική καμπάνια του ΟΑΣΑ, η οποία έλαβε περί τα 53.000 ευρώ το 2015 και 51.000 ευρώ το 2014, ενώ αργότερα στήριζε το «ναι» στο δημοψήφισμα.
Για αυτά απέδωσε ευθύνες στον απερχόμενο πρόεδρο του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη, ενώ μίλησε και για άλλες απευθείας αναθέσεις που είχε προχωρήσει. Λόγου χάρι, το 2014 για την παραγωγή εταιρικού βίντεο με θέμα το έργο του ΟΑΣΑ και τις εταιρίες του Ομίλου δοθήκαν σε άλλη εταιρεία 13.000 ευρώ, ενώ για την προώθηση της εικόνας των Αστικών Συγκοινωνιών μέσω διοργάνωσης φωτογραφικών δράσεων διατέθηκαν άλλα 15.000 ευρώ.
Μάλιστα, από τα πυρά του δεν ξέφυγε ο επίσης απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, ο οποίος είχε συνάψει ιδιωτικό συμφωνητικό με το Σωματείο Εργαζομένων για την χωρίς αντίτιμο για την παραχώρηση ενός περιουσιακού στοιχείου της εταιρείας στο σταθμό Αττικής. Το Σωματείο, όμως, μισθώνει το ακίνητο σε τρίτο (ο οποίος τυγχάνει να είναι συνδικαλιστικής της ΔΑΚΕ), την ώρα που η ΟΣΥ πληρώνει και τα λειτουργικά έξοδα του ακινήτου!
Σημαντικά στοιχεία έδωσε επίσης ο υπουργός σχετικά με τα μεταφερόμενα ρεπό των υπαλλήλων των αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με αυτά αγγίζουν 10.000, ήτοι 1.000.000 ευρώ, τη στιγμή που το συνολικό έργο έχει πέσει κατά 30% και οι βάρδιες κατά 15%. Με άλλα λόγια ορισμένοι οδηγοί... κάθονται, ενώ άλλοι κάνουν και διπλοβάρδιες, προκειμένου τα λεωφορείο να βρίσκονται στις στάσεις. «Ή κάποιοι εκεί βάζανε μαϊμού ρεπό ή έκανα άλλη δουλειά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.
Σε ό,τι αφορά τους μισθούς των προϊσταμένων των εταιρειών ο υπουργός υπογράμμισε ότι ο γενικός διευθυντής της ΣΤΑΣΥ λάμβανε καθαρές αποδοχές 3.070 ευρώ και μάλιστα ήταν απόφοιτος του Deree , ενώ ο γενικός διευθυντής (μη υπηρεσιακός) της ΟΣΥ, με θητεία από το 2009 έως σήμερα είχε τις εξής απολαβές: 2013: 42.817,34 ευρώ, 2014: 41.235,22 ευρώ , 2015: 38.633,88 ευρώ (έως 31/10/2015).
Σχετικά με τις δαπάνες των ειδικών και εξωτερικών Συμβούλων έδωσε τους παρακάτω πίνακες, από τους οποίους προκύπτουν τόσο οι σχετικά αυξημένες δαπάνες όσο και η πληθώρα προσωπικού:
Ειδικοί και Εξωτερικοί Σύμβουλοι Ομίλου ΟΑΣΑ
ΟΑΣΑ
Για τον ΟΣΥ
Για την ΣΤΑΣΥ
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης κατήγγειλε ότι η ΟΣΥ δεν έχει έλεγχο του αριθμού των ενεργών οδηγών. Αυτό προκύπτει από δύο διαφορετικά ηλεκτρονικά μηνύματα, από δυο διαφορετικές υπηρεσίες (που ελήφθησαν με διαφορά τριών ωρών), καθώς το πρώτο αναφέρει ότι 4143 έχουν προσληφθεί ως οδηγοί, ωστόσο ενεργοί είναι μόνο οι 3569!
Δήλωση του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ΟΑΣΑ
Σε δήλωση προέβη ο πρώην πρόεδρος και διεθύνων συμβουλος του ΟΑΣΑ μετά τις δηλώσεις του κ. Σπίρτζη. Αναλυτικά η δήλωσή του:
Προκαλεί κατάπληξη η συνεχιζόμενη κατασυκοφάντηση του επικεφαλής και της διοίκησης του ΟΑΣΑ από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Σπίρτζη. Για την αποκατάσταση της αλήθειας σχετικά με όσα υποστήριξε σήμερα στη Βουλή, σημειώνονται τα παρακάτω:
- Οι νομικές υπηρεσίες που είχαμε για έργα δεκάδων εκατομμυρίων (ΣΔΙΤ με διαγωνιστικές διαδικασίες και Συμβούλιο της Επικρατείας, Ελεγκτικό Συνέδριο κλπ) είχαν ελάχιστο κόστος και οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ (Τηλεματική, που θα ενημερώνει το κοινό με ακρίβεια πότε θα έρθει το λεωφορείο, και το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο με την τοποθέτηση πυλών εισόδου στο μετρό που θα ανοίγουν με "έξυπνες κάρτες", τις οποίες ο πολίτης θα φορτίζει για να πληρώνει αναλογικά με τη χρήση) ξεκόλλησαν και πλέον υλοποιούνται! Έτσι δόθηκαν 23 χιλ. ευρώ το 2015 και το 69 χιλ. ευρώ το 2014 για νομική υποστήριξη που έφερε αποτελέσματα. Σημειωτέον ότι ο ΟΑΣΑ έχει μόνο δύο νομικούς ως οργανισμός...
- Ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ δικαιούται από το νόμο τρεις συμβούλους. Το 2015 δεν χρησιμοποιήθηκαν καν τρεις, ενώ έτσι και αλλιώς είναι στο ενιαίο μισθολόγιο ως αποδοχές. Τα βιογραφικά τους είναι στη διάθεση όλων, καθώς αποτελούν πετυχημένα στελέχη της αγοράς. Προκαλεί έκπληξη ότι για το 2013 αποσιωπείται το γεγονός ότι υπήρχαν και τότε τρεις σύμβουλοι διοίκησης. Η πρόσφατη τροπολογία δεν καταργεί τους συμβούλους αυτούς, άρα ούτε από εκεί προκύπτει το οποιοδήποτε δημοσιονομικό όφελος για να καλυφθεί η μισθοδοσία της νέας θέσης ξεχωριστού προέδρου/διευθ. συμβούλου.
- Σε έναν Όμιλο με τζίρο πάνω από 250 εκ. ευρώ και πάνω από 1 εκ. επιβάτες την ημέρα, η προώθηση της νέας μηνιαίας κάρτας ("30 ευρώ, δηλ. με 1 ευρώ τη μέρα πας παντού, μειωμένο 15 ευρώ για το φοιτητή κ.α."), του mobile ticketing κλπ είχαν για δύο χρόνια έξοδα μόλις 183 χιλ. ευρώ (συνολικά μάρκετινγκ με εκδηλώσεις κλπ) μετά από διαγωνισμούς και διαδικασίες ΔΣ, ενώ τα οφέλη ήταν πολλαπλάσια (η μηνιαία κάρτα πούλησε τόσο πολύ που κάλυψε τις απώλειες του πρώτου διαστήματος, όπως είχαν εκτιμηθεί από τις μειώσεις εισιτηρίων, δηλ 800 χιλ. ευρώ το μήνα).
- O λόγος που γίνεται για "συγκεκριμένη εταιρεία επικοινωνίας" αφορά σε δύο ξεχωριστούς μειοδοτικούς διαγωνισμούς συνολικής αξίας 104 χιλ. ευρώ για το 2014 και το 2015 για το σύνολο του Ομίλου. Μάλιστα, στην μία περίπτωση η εταιρία ήταν η μόνη που εμφανίστηκε στο διαγωνισμό, οπότε ο ΟΑΣΑ τον ακύρωσε και τον επαναπροκήρυξε για να δημιουργηθεί ανταγωνισμός.
- Σχετικά με τα σημεία διαπραγμάτευσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου, το τελικό κείμενο του Σχεδίου Δράσης (βλ. Παράρτημα Ι, ν. 4337/2015) είναι ουσιαστικά το αρχικό που πρότεινε ο ΟΑΣΑ (βλ. Διαύγεια). Παρακαλούνται όλοι να συγκρίνουν τα σημεία (βλ. συνημμένα). Το non paper του υπουργείου δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια, πχ. αναφέρει ψευδώς ότι η εισήγηση ΟΑΣΑ ήταν να διατηρηθούν οι «εθελοντές ελεγκτές» ή να μειωθούν οι κοινωνικές παροχές! Τι εξυπηρετούν αυτά τα ψεύδη;
Η διοίκηση του οργανισμού άσκησε τα καθήκοντά της με διαφάνεια και γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Γι'' αυτό και παρήγαγε έργο που αναγνωρίζεται ακόμα και από στελέχη της σημερινής κυβέρνησης. Δεν έχει να φοβηθεί τίποτα και ακριβώς γι'' αυτό το λόγο ζητεί την άμεση διενέργεια εισαγγελικής έρευνας για τα πεπραγμένα της. Η Δικαιοσύνη είναι το μόνο όπλο της απέναντι στη συκοφαντία και σε συμπεριφορές που υποδηλώνουν κατάχρηση εξουσίας.
Α.Δ.