Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (ΕΛ.ΑΣ, Λιμενικό Σώμα, ΕΑΔ, ΔΙ.Μ.Ε.Α.,Σ.ΕΠ.Ε, Περιφέρειες και Δημοτική Αστυνομία) διενήργησαν την Πέμπτη 20.05.2021 συνολικά 66.369 ελέγχους και κατέγραψαν 191 περιπτώσεις παράβασης των μέτρων επιδημιολογικού συναγερμού.
Συνολικά επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 68.500 ευρώ.
Η Ελληνική Αστυνομία επιφορτίστηκε με τον κύριο όγκο των ελέγχων (55.487).
Α. Κυριότερες παραβάσεις:
1. Μη χρήση μάσκας/Μη τήρηση αποστάσεων
2. Μη επίδειξη βεβαίωσης μετακίνησης/Επίδειξη μη νόμιμης βεβαίωσης
3.Μη τήρηση της αναστολής λειτουργίας/Ειδικών κανόνων λειτουργίας του κλάδου
Β. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
Περιφέρεια Αττικής
Η ΕΑΔ επέβαλε πρόστιμο 300 ευρώ σε υπάλληλο τράπεζας, κατόπιν καταγγελίας, για μη τήρηση της υποχρέωσης χρήσης μάσκας, στον Δήμο Ιλίου.
Η ΔΙ.Μ.Ε.Α. επέβαλε πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ σε ένα (1) κουρείο για μη τήρηση της υποχρέωσης του καταλόγου ραντεβού.
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Η ΔΙ.Μ.Ε.Α. επέβαλε πρόστιμο ύψους 300 ευρώ σε ένα (1) φυσικό πρόσωπο για μη χρήση μάσκας προστασίας.
Περιφέρεια Κρήτης
Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 6.000 ευρώ σε δύο (2) καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για παραβίαση ωραρίου λειτουργίας
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας
Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ σε έναν (1) υπήκοο Αλβανίας παράνομα εισερχόμενου στη χώρα
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Η ΔΙ.Μ.Ε.Α. επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 600 ευρώ σε δύο (2) φυσικά πρόσωπα για μη χρήση μάσκας προστασίας
Επικράτεια
Τα κλιμάκια της ΕΑΔ διενήργησαν ελέγχους σε εβδομήντα (70) αντικείμενα και σε πεντακόσια τριάντα δύο (532) φυσικά πρόσωπα.
Το Λιμενικό επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 1.200 ευρώ σε φυσικά πρόσωπα για μη χρήση μάσκας και μη νόμιμη μετακίνηση, σε ολόκληρη την Επικράτεια.
Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σε μία (1) σύλληψη για παραβίαση σχετικά με τους ειδικούς όρους λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Βεβαιώθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ δύο (2) παραβάσεις για μη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας PLF (Passenger Locator Form) από ταξιδιώτες.
Γ. Τετραψήφιο 1520:
Το 1520 δέχτηκε συνολικά διακόσιες εβδομήντα μία (271) κλήσεις, που αφορούσαν α) σε ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα και β) καταγγελίες για μη τήρηση των μέτρων, οι οποίες διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες.
Δ. Επιχειρησιακός προγραμματισμός:
Λόγω της καταγραφής υψηλών ποσοστών παραβατικότητας στη λειτουργία καταστημάτων εστίασης, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί προχωρούν στην εντατικοποίηση των ελέγχων σε περιοχές υψηλού εμπορικού ενδιαφέροντος και επίκεντρο τις επιχειρήσεις που δεν τηρούν τους ειδικούς όρους λειτουργίας θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δημόσια υγεία όσο και τη συλλογική προσπάθεια για τη σταδιακή επανεκκίνηση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων.