Πυκνώνουν περαιτέρω τα δρομολόγια σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, από αύριο Δευτέρα 11 Μαΐου, καθώς μπαίνουμε στη δεύτερη φάση του σχεδίου άρσης των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό, με την χρήση της προστατευτικής μάσκας να είναι υποχρεωτική στις μετακινήσεις μας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, καθώς αναμένεται αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, θα συνεχίσουν να μπαίνουν εμβόλιμα δρομολόγια τις ώρες αιχμής στις γραμμές των λεωφορείων και του Μετρό που παρατηρείται μεγαλύτερη κίνηση, εξαντλώντας τα διαθέσιμα μέσα. Στους δρόμους της Αθήνας βγαίνουν περισσότερα από 1.000 οχήματα και στο Μετρό οι χρονοαποστάσεις θα μειωθούν ακόμη περισσότερο, ιδίως στις ώρες αιχμής.
Τη δράση τους συνεχίζουν οι 300 βοηθοί επιβατών, και θα είναι όλο τον μήνα Μάιο, στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης Μετρό με λεωφορεία, προκειμένου να συμβάλλουν στη διαχείριση του επιβατικού κοινού, υπενθυμίζοντας τη χρήση μάσκας και την τήρηση αποστάσεων.
Επίσης, σε όλες τις αποβάθρες του Μετρό και σε όλους τους συρμούς, καθώς και σε όλα τα λεωφορεία και τρόλεϊ, έχει τοποθετηθεί σήμανση, στο δάπεδο για την υπενθύμιση τήρησης αποστάσεων και στα καθίσματα ως υπόδειξη στους επιβάτες για τις θέσεις στις οποίες επιτρέπεται να καθίσουν, προκειμένου οι αποστάσεις να τηρούνται πάντα στο βαθμό που είναι δυνατό. Γίνεται καθημερινά έλεγχος, ώστε στην περίπτωση που οι ειδικές σημάνσεις αποκολληθούν, να αντικατασταθούν, ενώ τοποθετούνται ακόμη περισσότερες.
Επιπλέον, έχει ξεκινήσει ήδη να τοποθετείται και προστατευτικό διαχωριστικό μεταξύ του οδηγού και του χώρου επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση προστατευτικών διαχωριστικών σε όλα τα οχήματα μέχρι και την επόμενη Δευτέρα 18 Μαΐου.
Υπενθυμίζεται πως η είσοδος σε λεωφορεία και τρόλει δεν γίνεται από την πόρτα του οδηγού.
Σε ό,τι αφορά στις απολυμάνσεις, επισημαίνεται από το υπουργείο Μεταφορών, πως θα συνεχιστούν ακόμη πιο εντατικά και πραγματοποιούνται πλέον και σε εξωτερικούς χώρους, στις στάσεις λεωφορείων. Λαμβάνονται μέτρα όπως η απολύμανση των συρμών του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ κάθε βράδυ με νέφωση, ο καθαρισμός των σταθμών με διάλυμα χλωρίνης. Στους εργαζόμενους σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που έρχονται σε επαφή με το επιβατικό κοινό, έχουν δοθεί όλα τα αναγκαία προσωπικά μέσα προστασίας.
Αυξημένη η επιβατική κίνηση
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο, το ποσοστό αύξησης στις επικυρώσεις εισιτηρίων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας την εβδομάδα 4 με 8 Μαΐου, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη, ανέρχεται σε 85,4%.
Η επιβατική κίνηση κυμάνθηκε στο 30% σε σχέση με την κίνηση την περίοδο προ κορονοϊού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, από την Τρίτη 5 Μαΐου έως την Πέμπτη 7 Μαΐου, οι επικυρώσεις εισιτηρίων σταθεροποιήθηκαν και έχουν ως εξής:
Δευτέρα 4/5
Επικυρώσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ: 107.250
Επικυρώσεις σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ : 348.679
Τρίτη 5/5
Επικυρώσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ: 119.210
Επικυρώσεις σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ : 367.395
Τετάρτη 6/5
Επικυρώσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ: 118.392
Επικυρώσεις σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ : 367.157
Πέμπτη 7/5
Επικυρώσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ: 117.599
Επικυρώσεις σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ : 374.509
Παρασκευή 8/5
Επικυρώσεις σε λεωφορεία και τρόλει: 123.383
Επικυρώσεις σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ :385.613
Μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη
Στους δρόμους της πόλης βρίσκονται καθημερινά περί τα 350 οχήματα, ενώ ο ΟΣΕΘ είναι έτοιμος να επιληφθεί ανά πάσα στιγμή οτιδήποτε χρειαστεί παρέμβαση ώστε να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΘ, την περασμένη εβδομάδα αυξήθηκαν τα έσοδα με το 41% να αφορά προτυπωμένα εισιτήρια, το 29% κάρτες απεριόριστων διαδρομών και το 20% ακυρώσεις εισιτηρίων. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και να ενταθεί την επόμενη εβδομάδα, πλην όμως η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα παραμείνει σημαντικά μειωμένη συγκριτικά με την κίνηση πριν την λήψη μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας.
Τα πρώτα συμπεράσματα από την έναρξη της επανακυκλοφορίας δείχνουν πως στη μεγάλη του πλειονότητα το επιβατικό κοινό τηρεί τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σε όλα τα οχήματα γίνονται καθημερινές απολυμάνσεις μετά τη λήξη κάθε βάρδιας, ενώ οδηγοί, ελεγκτές και όλοι οι εργαζόμενοι σε κάθε πόστο τηρούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες του Υπουργείου και του ΟΣΕΘ. Σημειώνεται πως έχει τοποθετηθεί διαχωριστικό για την προστασία των οδηγών σε όλα τα οχήματα, έχουν μπει αντισηπτικά σε ειδικές θέσεις για τους επιβάτες, και οι επιβάτες εισέρχονται και εξέρχονται από τα οχήματα από διαφορετικές πόρτες.