Υπερτετραπλασιάστηκαν φέτος το Νοέμβριο οι πωλήσεις στα online supermarkets ενώ υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις των online φαρμακείων. Τα στοιχεία αφορούν από 1-27 Νοεμβρίου 2020 και η σύγκριση αφορά σε σχέση με τη αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Σύμφωνα με την εταιρεία Convert που έδωσε τα σχετικά στοιχεία, οι Έλληνες καταναλωτές φέτος πιο εξοικειωμένοι από ποτέ στις ηλεκτρονικές αγορές, σε συνδυασμό με τον εορτασμό της «μαύρης Παρασκευής (Black Friday)» και το lockdown εκτόξευσαν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και πωλήσεις για καταναλωτικά αγαθά. Ειδικότερα την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σημειώθηκε νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγματοποίησαν οι καταναλωτές στα online φαρμακεία και την 2η μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα online Supermarkets, μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν την έναρξη του 2ου lockdown.
Ειδικότερα για το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020 η αξία στις online αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα Super Markets παρουσίασε αύξηση 319% ενώ η αξία στις online αγορές Φαρμακείου σημείωσε αύξηση 103%. Η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου έδειξε επιπλέον άνοδο με +26% στα online Super Markets και +104% στα online Φαρμακεία σε σχέση με τις 3 προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.
Οι 5 κατηγορίες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online Super Markets ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι ανοιχτές πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κουζίνας (+80%). Αντίστοιχα στα online Φαρμακεία είδαμε μία σαφή προτίμηση στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης με ανάπτυξη τζίρου στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), στις μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), στα προϊόντα makeup ματιών (+261%), στα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), στα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) και στις κρέμες αντιγήρανσης (+195%).
Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online Super Markets και τα οnline Φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ) ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά.