«Ανάσα» στο ακτοπλοϊκό έργο φέρεται να δίνουν οι μετακινήσεις μεταναστών και προσφύγων από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγούν Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλης, η πραγματική επιβατική κίνηση (εσωτερικός τουρισμός) το 2015 μειώθηκε κατά 7% περίπου, ενώ το 2016 ήδη παρατηρείται μείωση λόγω της πτώσης του εσωτερικού τουρισμού, αλλά και της μετακίνησης επιβατών προς τις αερομεταφορές.
Ο κ. Σακέλης δήλωσε ότι την περίοδο 2009-2014 η κρίση προκάλεσε ζημιές στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που στην πενταετία ξεπέρασαν το 1,2 δισ. ευρώ, ενώ 9 ελληνικές εταιρείες είτε πτώχευσαν είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.
Ωστόσο, σημείωσε παράλληλα ότι τo τουριστικό ρεύμα τους καλοκαιρινούς μήνες προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, θα επηρεαστεί σημαντικά εξαιτίας του προσφυγικού ζητήματος.
Η Μυτιλήνη είναι αυτή τη στιγμή το νησί που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ σημειώνοντας ενδεικτικά ότι φέτος για το συγκεκριμένο νησί είχαμε 0% θρησκευτικό τουρισμό.
Ερωτηθείς σχετικά με την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού είπε ότι και φέτος επενδύουμε κυρίως στους ξένους τουρίστες λόγω της χαμηλής αγοραστικής κίνησης των Ελλήνων.
Για τις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων στη Μυτιλήνη τόνισε ότι πέρυσι οι μισές είχαν ακυρωθεί, ενώ φέτος από τις 44 προγραμματισμένες οι 33 ακυρώθηκαν.
Την ίδια στιγμή στελέχη του ΣΕΕΝ που ήταν παρόντα στη συνέντευξη έθεσαν το ζήτημα της προφορικής έκκλησης του υπουργείου Ναυτιλίας να περιοριστεί κατά το δυνατόν περισσότερο η έκδοση εισιτηρίων για πρόσφυγες και μετανάστες με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.
Τα στελέχη αυτά σημείωναν ότι από την πλευρά των τουριστικών γραφείων χρειάζεται λεπτούς χειρισμούς, καθώς δεν πρέπει να φανεί ότι υπάρχουν θέσεις για Έλληνες αλλά όχι για πρόσφυγες.
Για το θέμα της τιμής των εισιτηρίων που πληρώνουν οι πρόσφυγες και μετανάστες ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ είπε ότι δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση σε σχέση με αυτό που πληρώνουν οι υπόλοιποι επιβάτες.
Για το θέμα της πώλησης του λιμανιού του Πειραιά,κ. Σακέλη τόνισε ότι υπήρξε διαβεβαίωση τόσο από το ΥΝΑ όσο και από το ΤΑΙΠΕΔ για τη διατήρηση των θέσεων αναχώρησης και του χαρακτήρα του επιβατικού λιμένα καθώς επίσης και την επιβολή διαδικασιών ελέγχου στον καθορισμό ύψους των λιμενικών τελών. Κληθείς να σχολιάσει τα μισθώματα για την εκτέλεση άγονων γραμμών τάχθηκε υπέρ των πολυετών συμβάσεων με ποιοτικότερα και νεότερα πλοία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ