Οι αναπάντεχες ψηφίδες δημιουργικότητας, εν μέσω κρίσης, είχαν ήδη παρακινήσει τη Βαυαρική Ραδιοφωνία και τους New York Times να αποτολμήσουν το ίδιο ερώτημα.
Το επαναλαμβάνει η Suddeutsche Zeitung του Μονάχου εν αναμονή της Documenta, που θεωρείται η πιο σημαντική έκθεση τέχνης στον κόσμο και γίνεται το 2017, παράλληλα, στο Κάσελ και στην Αθήνα. Για να δώσει την εξής απάντηση: «Είναι αλήθεια. Σε αυτήν την πόλη, όπως και στο Βερολίνο στην εποχή μετά την πτώση του Τείχους, υπάρχει άφθονος κενός χώρος, τον οποίο καταλαμβάνει η δημιουργικότητα. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Εγκαταλελειμμένα κτίρια όπως το παλαιό Χρηματιστήριο ή το ξενοδοχείο Μπάγκειον, στην πλατεία Ομονοίας, έχουν μετατραπεί σε μεγαλειώδη σκηνικά εκθέσεων από επιμελητές της Μπιενάλε. Σε άλλοτε γκρίζες γειτονιές, όπως στου Ψυρρή και στο Παγκράτι, δραστήριοι άνθρωποι άνοιξαν τον περασμένο χρόνο πρωτότυπα καφέ και εστιατόρια σε πολλά άδεια σπίτια. Ναι, υπάρχουν οι στιγμές αυτές που θυμίζουν παιδική ταινία: ανοίγεις μία μικροσκοπική πόρτα και ξαφνικά βρίσκεσαι σε έναν κόσμο φανταστικό».
Ο αρθρογράφος της Suddeutsche Zeitung θαυμάζει την καλλιτεχνική θερμοκοιτίδα «Ρομάντζο» στο ιστορικό κτίριο του περιοδικού, επαινεί την Τεχνόπολη και το Πάρκο Ελευθερίας, ενώ μνημονεύει και το καινούριο στολίδι της πόλης, που δεν είναι άλλο από το νέο σπίτι της Λυρικής Σκηνής, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Και δεν είναι μόνο η καλλιτεχνική διάσταση του εγχειρήματος που προκαλεί επιφωνήματα θαυμασμού: «Το όλο στοίχισε 556 εκατομμύρια ευρώ, ακριβώς όπως είχε προγραμματιστεί. Και ολοκληρώθηκε το περασμένο καλοκαίρι, ακριβώς όπως είχε προγραμματιστεί» σημειώνει ο αρθρογράφος της εφημερίδας του Μονάχου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ