Η ομάδα της kleesto, διαμόρφωσε την πλατφόρμα www.kleesto.com, η οποία προσφέρει μια καινοτόμο λύση για κάθε τουριστικό πάροχο εκδρομών, δραστηριοτήτων και ταξιδιωτικών εμπειριών. Προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύστημα οργάνωσης τουριστικών υπηρεσιών, που εξειδικεύεται στις ανάγκες αποτελεσματικής διαχείρισης εμπειριών, όπως ιστιοπλοϊκές εκδρομές, ξεναγήσεις στην πόλη, γαστρονομικές εμπειρίες, ενοικιάσεις σκαφών, ποδηλάτων ή οχημάτων, και υπηρεσιών τουριστικών μεταφορών. Αναπτύσσοντας λύσεις που επιτρέπουν στους επαγγελματίες tour operators να διαχειρίζονται εύκολα και γρήγορα τα αιτήματα των πελατών τους, τους επιτρέπει να οργανώνουν τη διαθεσιμότητά τους και να αυτοματοποιούν τις καθημερινές τους διαδικασίες για την αποδοτικότερη εκτέλεση των υπηρεσιών τους. Η kleesto έχει στόχο να αναβαθμίσει την ταξιδιωτική εμπειρία σε τουριστικούς προορισμούς και να κάνει ευκολότερη την παροχή μοναδικών εμπειριών από τις Ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.
Για το πρωτοποριακό αυτό προϊόν, που ήταν ανάμεσα στους 10 νικητές του 11ου Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας, το Liberal.gr μίλησε με τον CEO της ομάδας, Γιώργο Πιλπιλίδη.
Έχετε διαμορφώσει ένα εξαιρετικό εργαλείο για τον τουρισμό. Θα μας εξηγήσετε πώς ακριβώς λειτουργεί το σύστημα της kleesto;
Η kleesto αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία σε τουριστικούς προορισμούς, βοηθώντας τις τοπικές επιχειρήσεις που προσφέρουν εμπειρίες, εκδρομές και δραστηριότητες, να οργανώσουν εύκολα και γρήγορα τις κρατήσεις τους και να διανέμουν τις τουριστικές υπηρεσίες τους ηλεκτρονικά.
Παρέχει υπηρεσίες ηλεκτρονικής υποδομής, αυτοματοποίησης και διαχείρισης διαδικασιών, καθώς και λήψης και οργάνωσης κρατήσεων και πληρωμών σε τουριστικές επιχειρήσεις. Απευθύνεται σε επιχειρήσεις που παρέχουν τουριστικές δραστηριότητες, εμπειρίες και εκδρομές. Πιο συγκεκριμένα το πελατολόγιό μας, μεταξύ άλλων, δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών Private Transfers, City Guided Tours, Gastronomic Tours, Bike Tours, Trekking, Water Sports, Adventures, Experiences, Sailing, και Boat Chartering.
Μέσω του συστήματος, μια επιχείρηση μπορεί να δεχθεί κρατήσεις και πληρωμές διαδικτυακά, αλλά και από το δίκτυο συνεργατών της. Έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί και να οργανώσει τις κρατήσεις αυτές, αυτοματοποιώντας την επικοινωνία με τους ταξιδιώτες και τους συνεργάτες, εξαλείφοντας έτσι την χρονοβόρα και χειροκίνητη αυτή διαδικασία. Εκτός αυτών, μπορεί να βελτιστοποιήσει την αξιοποίηση των πόρων που διαθέτει (εξοπλισμού, προσωπικού και προμηθευτών), μειώνοντας έτσι τα κόστη της και αυξάνοντας το περιθώριο κέρδους της.
Εν συντομία, μέσω του συστήματος της kleesto, η επιχείρηση αναδιοργανώνεται κάνοντας το επόμενο βήμα στην ψηφιακή εποχή και έχει πλέον στα χέρια της εργαλεία που θα τη βοηθήσουν να μειώσει τα κόστη διαχείρισης, αλλά και να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της.
Τι «παραπάνω» προσφέρει στις επιχειρήσεις για μια ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία;
Η kleesto σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μέσα από στενή συνεργασία με πελάτες που λειτούργησαν ως Case Studies. Για τη δημιουργία μιας ολιστικής προσέγγισης γύρω από τον κλάδο των τουριστικών επιχειρήσεων, φροντίσαμε οι επιχειρήσεις αυτές να καλύπτουν μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων της αγοράς. Επομένως, μελετήσαμε διεξοδικά τις ανάγκες τους, σε επίπεδο λειτουργίας και διαδικασιών, οδηγούμενοι σε λύσεις που αυτοματοποίησαν μέρος του φόρτου εργασίας τους και τους βοήθησαν να εκμεταλλευτούν αποτελεσματικά τους πόρους τους για την πιο γρήγορη ανάπτυξή τους.
Έχοντας φτάσει το σύστημα σε σημείο που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος αυτών που χρειάζονται για την οργάνωσή τους, οι επιχειρήσεις τουρισμού στον κλάδο των δραστηριοτήτων, εμπειριών και εκδρομών, συνεχίζουμε να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πελατών μας και μαζί να εξελίσσουμε το σύστημα.
Σε πιο τεχνικό επίπεδο, το σύστημα της kleesto λειτουργεί ως “one-stop-shop” για την επιχείρηση η οποία θέλει να βελτιώσει (ή δημιουργήσει) το ψηφιακό της αποτύπωμα και να κάνει τα επόμενα βήματά της για να εξελιχθεί. Συγχρόνως, συμβάλει στην ενίσχυση του αισθήματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας του ταξιδιώτη, ώστε να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της κράτησης, καθώς αυτή γίνεται μέσα σε περιβάλλον που προσφέρει ολοκληρωμένη πληροφόρηση σχετικά με την υπηρεσία που θέλει να αγοράσει. Τέλος, η δυνατότητα διασύνδεσης και αυτοματοποιημένης διαχείρισης πλήθους συνεργατών, βοηθά τις επιχειρήσεις να προσφέρουν πληρέστερες υπηρεσίες διαφοροποιημένες από τον ανταγωνισμό τους.
Πείτε μας, πώς οδηγηθήκατε σε αυτήν την ιδέα;
Ως σχήμα είμαστε ενεργοί στον κλάδο του τουρισμού από το 2015. Τότε ήταν που σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε ένα marketplace για ημερήσιες κρουαζιέρες και λανσάραμε στην Ελλάδα, το Hopwave. Στο Hopwave γρήγορα εντάχθηκαν περισσότερες από 170 εμπειρίες σε πάνω από 30 Ελληνικά νησιά. Τότε ακόμα, οι επιχειρήσεις στις οποίες απευθυνόμασταν λειτουργούσαν στην πλειοψηφία τους με χειροκίνητο τρόπο για την διαχείριση της επιχείρησής τους (χαρτί και μολύβι, spreadsheets, emails). Αυτό δημιουργούσε ιδιαίτερα μεγάλο όγκο εργασίας, αλλά και συχνά λάθη, τα οποία κόστιζαν για τις επιχειρήσεις.
Η σχέση που διατηρούσαμε με το πελατολόγιό μας, μας οδήγησε στο να εντοπίσουμε αυτά τα προβλήματα και σταδιακά να σχεδιάζουμε και να προσφέρουμε κάποιες δοκιμαστικές λύσεις για την αντιμετώπισή τους. Η κίνηση αυτή συνάντησε το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων και σταδιακά δίναμε μεγαλύτερη βαρύτητα σε αυτό. Στο τέλος του 2018, αποφασίσαμε να διαχωρίσουμε το marketplace από το διαχειριστικό σύστημα. Το προϊόν που προέκυψε ήταν το kleesto, συγκεντρώνοντας όλες τις λειτουργίες του διαχειριστικού συστήματος και προσφερόμενο πλέον ως ξεχωριστή υπηρεσία. Από τότε έχει εξελιχθεί σημαντικά, ακουμπώντας πλέον όλα τα σημεία των διαδικασιών, τα οποία μια τουριστική επιχείρηση πρέπει να διεκπεραιώσει.
Ποια ήταν η μέχρι σήμερα ανταπόκριση και η υποδοχή του προϊόντος σας;
Μέχρι πρόσφατα το σύστημα της kleesto δεν ήταν «ανοιχτό» για το κοινό και οι επιχειρήσεις μπορούσαν να συμμετέχουν μόνο με πρόσκληση. Αυτό συνέβαινε για την καλύτερη διαχείριση και ορθότερη εξέλιξη του συστήματος, με βάση τις ανάγκες των πελατών Case Studies που είχαμε επιλέξει να συνεργαστούμε. Όταν το σύστημα έφτασε στο σημείο να καλύπτει ομοιόμορφα τις ανάγκες τους, αποφασίσαμε να το «ανοίξουμε» για το ευρύ κοινό, δημιουργώντας παράλληλα μηχανισμούς με τους οποίους οι χρήστες μπορούν να συνδέουν/προσκαλούν τους συνεργάτες τους (προμηθευτές, κανάλια διανομής, εξωτερικοί συνεργάτες).
Το «άνοιγμα» του συστήματος βρήκε ανταπόκριση φέρνοντας πελάτες από την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό, παρά τα τελευταία δύο δύσκολα χρόνια για τον τουρισμό. Πλέον, στο πελατολόγιο της kleesto εντάσσονται επιχειρήσεις διαφορετικού μεγέθους και τύπου παρεχόμενων υπηρεσιών. Ενδεικτικά εξυπηρετούμε επιχειρήσεις από Ελλάδα, Ευρώπη, Νότια Αφρική, Καραϊβική και Ασία, με τις δραστηριότητές τους να ποικίλουν από Private Transfers και Adventures μέχρι Gastronomic Tours, Sailing Trips και In-destination Experience Marketplaces. Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε το σύστημα και τις υπηρεσίες που παρέχουμε και ετοιμάζουμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για την επόμενη σεζόν.
Με δεδομένο ότι ο τουρισμός «επανέρχεται» για τη χώρα μας, τι σχεδιάζετε για το μέλλον;
Ο τουρισμός επανέρχεται ήδη δυναμικά για τη χώρα μας λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα της ForwardKeys, η οποία κατατάσσει την Ελλάδα στην πρώτη θέση των δημοφιλέστερων χωρών στην Ευρώπη, πετυχαίνοντας το 86% των αφίξεων του 2019!
Παράλληλα, βλέπουμε ήδη καθημερινά από πελάτες μας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τους τζίρους τους να αυξάνονται και αυτό μας δίνει δύναμη και ενέργεια για το σχεδιασμό των επόμενων βημάτων μας και την ανάπτυξη νέων λύσεων για την αγορά.
Συνεχίζοντας να ακούμε τα αιτήματα των πελατών μας, τα επόμενά μας βήματα θα επικεντρωθούν στην περαιτέρω απλοποίηση της καθημερινότητάς τους, προσφέροντας λύσεις για την ακόμη πιο ολοκληρωμένη αυτοματοποίηση των διαδικασιών οργάνωσης, διαχείρισης και παρακολούθησης μιας τουριστικής επιχείρησης.
Με κινήσεις προς τη μείωση των ενεργειών που απαιτούνται από τους tour operators για τη σωστή λειτουργία της επιχείρησής τους, οραματιζόμαστε μια αγορά, όπου οι επαγγελματίες του χώρου της εμπειρίας θα μπορούν να αφοσιωθούν στο σχεδιασμό νέων μοναδικών ταξιδιωτικών υπηρεσιών σε όλους τους προορισμούς της χώρας, με ποικιλία δραστηριοτήτων και έμφαση σε όλες τις αισθήσεις ενός ταξιδιώτη.
Στόχος μας είναι να φέρουμε ξανά τη δημιουργικότητα στον κλάδο, να βοηθήσουμε με τα ψηφιακά μας εργαλεία την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας και να εξασφαλίσουμε μια ευχάριστη ανάμνηση σε κάθε επισκέπτη, χωρίς ταλαιπωρία, ανασφάλεια και δυσκολίες κατά το ταξίδι του.
*Ο 12ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας είναι σε εξέλιξη. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν την πρότασή τους ηλεκτρονικά έως και 4 Οκτωβρίου, ώρα 15.00.