Οι μετοχές του δανέζικου ναυτιλιακού «κολοσσού» Maersk υποχώρησαν περισσότερο από 11% στις πρώτες συναλλαγές της Πέμπτης, αφού η εταιρεία επισήμανε υψηλή αβεβαιότητα στις προοπτικές των κερδών της για το 2024, εν μέσω των διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και της υπερπροσφοράς πλοίων.
Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα αναστείλει την επαναγορά μετοχών λόγω της αβεβαιότητας.
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει υποκείμενα κέρδη EBITDA (ή κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων) μεταξύ 1 και 6 δισ. δολαρίων φέτος, σε σύγκριση με τα 9,6 δισ. δολάρια που καταγράφηκαν το 2023.
Οι μετοχές διαπραγματεύονταν 12,2% χαμηλότερα στις 8:14 π.μ. ώρα Λονδίνου.
«Ο αντίκτυπος αυτής της κατάστασης προκαλεί νέα αβεβαιότητα για το πώς αυτό θα εξελιχθεί από την άποψη των κερδών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Βίνσεντ Κλερκ στο CNBC.
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία πρόσθεσε ότι το διοικητικό της συμβούλιο «αποφάσισε να αναστείλει αμέσως το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, με την επανέναρξη του οποίου θα επανεξεταστεί μόλις οι συνθήκες της αγοράς στον τομέα Ocean [τμήμα] κατασταλάξουν».
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε την Πέμπτη κέρδη τέταρτου τριμήνου κατώτερα των προσδοκιών, με τα EBITDA για το τρίμηνο να πέφτουν στα 839 εκατ. δολάρια έναντι 1,13 δισ. δολαρίων που ανέμεναν οι αναλυτές.
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αντιμετωπίζουν σοβαρές διαταραχές από τα τέλη του 2023, αφού μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες άρχισαν να εκτρέπουν τα ταξίδια μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια σειρά επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.
Οι Χούθι έχουν βάλει στο στόχαστρο εμπορικά πλοία με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους, σε μια πράξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους, όπως λένε, εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου μεταξύ Γάζας και Ισραήλ.
Οι εκτροπές γύρω από έναν από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους δρόμους στον κόσμο έχουν ανεβάσει τους χρόνους παράδοσης και το κόστος, με τον ΟΟΣΑ να προειδοποιεί τη Δευτέρα ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τον πληθωρισμό.
Ο όμιλος με έδρα το Παρίσι δήλωσε ότι η πρόσφατη αύξηση των τιμών των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών κατά 100%, εάν συνεχιστεί, θα μπορούσε να δει τον πληθωρισμό των τιμών των εισαγωγών στις 38 χώρες μέλη του να αυξάνεται κατά σχεδόν 5 ποσοστιαίες μονάδες.