Αύξηση κατά 87% εμφάνισε η Aegean Airlines το 2017, ενώ ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 11% την ίδια περίοδο, με το διοικητικό συμβούλιο να προτείνει στην προσεχή γενική συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,55 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2017.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,127 δισ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 60,4 εκατ. ευρώ.
Η δυναμική στις πτήσεις εξωτερικού οδήγησε τη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) να φτάσει τα 120 εκατ., 56% υψηλότερα από το 2016. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 85,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 66%.
Η συνολική κίνηση ανήλθε σε 13,2 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6%. Το δίκτυο εξωτερικού οδήγησε και πάλι την ανάπτυξη της εταιρείας, καταγράφοντας άνοδο 9%, φτάνοντας τους 7,3 εκατ. επιβάτες. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι κατά την εξαγορά της Olympic Air το 2013, η αθροιστική κίνηση εξωτερικού των δύο εταιρειών ήταν μόλις 4,3 εκατ.
Αντίστοιχα, στο δίκτυο εσωτερικού η αύξηση της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 3% με 5,9 εκατ. επιβάτες, παρά την αύξηση της δραστηριοποίησης ανταγωνιστικών εταιρειών. Η λειτουργία διασύνδεσης του κόμβου της Αθήνας για επισκέπτες προς μικρά και μεγάλα νησιά, όσο και οι χαμηλότεροι ναύλοι, υποστήριξαν τη ζήτηση.
Η αύξηση των επιβατών και του αποτελέσματος, παρά το σταθερό αριθμό πτήσεων, προήλθε κυρίως από τη βελτίωση στη διαχείριση του δικτύου, με τη μέση πληρότητα να φτάνει στο 83,2%, παρά την έντονη εποχικότητα της ζήτησης, από 77,4% το προηγούμενο έτος.
Οι καθαρές λειτουργικές ροές διπλασιάστηκαν σε 120 εκατ. από 59,7 εκατ. το 2016, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 307,4 εκατ.[1] την 31/12/2017. Σημειώνεται ότι κατά το 2017 ολοκληρώθηκε η τμηματική καταβολή του τιμήματος εξαγοράς της Olympic Air.
Η βελτίωση της ζήτησης προς την Ελλάδα αλλά και της εκμετάλλευσης στο εξωτερικό, υπερκάλυψαν και τη σημαντική απώλεια των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, τα ποσά των οποίων ελαχιστοποιήθηκαν από τον Οκτώβριο του 2016.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, ανέφερε σχετικά: «Το 2017, η αναγνώριση της ποιότητας των υπηρεσιών μας σε συνδυασμό με τη ζήτηση προς την χώρα συνέβαλαν, ώστε να βελτιώσουμε την κίνηση εξωτερικού και την κερδοφορία μας. Είναι τιμή για την προσπάθεια των ανθρώπων μας, αλλά και κεφάλαιο για την εξέλιξη της εταιρείας ότι έρευνες που διεξάγονται μεταξύ άλλων από τη Skytrax, το Conde Nast Traveler, καθώς και την Airlineratings.com, μας κατατάσσουν πλέον μεταξύ των καλύτερων εταιρειών παγκοσμίως.
Η επίτευξη πληρότητας στο επίπεδο του 83%, δεδομένης της εποχικότητας της ζήτησης της Ελλάδας και στο πλαίσιο αυξανόμενου ανταγωνισμού, αποδεικνύουν την ωρίμανση της οργάνωσης μας στη διαχείριση δικτύου και ναύλων.
Το 2018 ξεκίνησε θετικά, με αυξημένες πληρότητες και αυξημένα δρομολόγια που στηρίζουμε και το χειμώνα. Η απασχόληση όμως του στόλου τον χειμώνα παραμένει χαμηλή. H επέκταση της τουριστικής περιόδου με κατάλληλες πολιτικές και προϊόντα, αλλά και η ανάκαμψη της καταναλωτικής δύναμης των Ελλήνων είναι απαραίτητα στοιχεία για την άμβλυνση των ζημιών κατά την περίοδο των χειμερινών μηνών.
Προγραμματίζουμε την έναρξη 18 νέων προορισμών, προσθήκη 700 χιλ. επιπλέον θέσεων, αλλά και περαιτέρω σημαντική επένδυση σε προϊόντα και υπηρεσίες».
[1] Συμπεριλαμβάνονται δεσμευμένες καταθέσεις (¤7,0 εκ.) και επενδύσεις σε ομόλογα (6,9 εκατ.)
[2] EBITDAR: Earnings before interest, tax, depreciation, amortization & lease payments: λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων, χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και μισθώσεων αεροσκαφών.
[3] Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
[4] Σύνολο χιλιομετρικών επιβατών προγραμματισμένων πτήσεων προς χιλιομετρικές θέσεις