«Άλμα» κερδών για τον ΟΛΘ στο εξάμηνο

«Άλμα» κερδών για τον ΟΛΘ στο εξάμηνο

Άνοδο της τάξεως του 32,07% κατέγραψε στο πρώτο εξάμηνο του 2017 ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ ΑΕ, φθάνοντας σε
27.955.756 ευρώ έναντι 21.167.064 ευρώ που ήταν το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016. Τα κέρδη μετά από φόρους εκτινάχθηκαν κατά 76,88% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 35,06%.

Ειδικότερα, τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 13.789.247 ευρώ έναντι των 8.961.938 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016, σημειώνοντας αύξηση 53,86% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 49,33%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 9.800.945 ευρώ έναντι των 5.540.950 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016, κάνονας «άλμα» 76,88% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 35,06%.

Σύμφωνα με την εταιρεία, σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων σε όλους τους λειτουργικούς τομείς και συγκεκριμένα: αύξηση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 29,33% (16.737.100 ευρώ έναντι των 12.941.411 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016), αύξηση στο Συμβατικό Λιμάνι κατά 37,98% (10.288.769 ευρώ έναντι των 7.456.468 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016) και αύξηση στο Επιβατικό Λιμάνι κατά 0,58% (80.139 έναντι των 79.678 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016) και στην Εκμετάλλευση Χώρων κατά 23,24% (849.748 έναντι των 689.506 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016).

Στη περίοδο που έληξε στις 30.06.2017 σημειώθηκε: αύξηση 32,70% στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε TEUς (188.306 έναντι των 141.900 που διακινήθηκαν το αντίστοιχο διάστημα του 2016), αύξηση 33,96% στην διακίνηση του γενικού φορτίου (370.479 τόνοι έναντι των 276.567 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016) και αύξηση 55,98% στην διακίνηση του χύμα φορτίου (1.888.766 τόνοι έναντι των 1.210.903 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016).

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά χρηματοοικονομικά στοιχεία ανέρχονται σε 89.780.558 ευρώ έναντι των 76.585.315 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξησης 17,23%. Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 14.587.916 ευρώ έναντι των 9.198.348 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξηση 58,59% και με το
ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 52,18%.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 15.121.764 ευρώ έναντι των 10.325.503 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξηση 46,69% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 54,09%.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, τόνισε: «Το 2017 εξελίσσεται σε μία χρονιά-ορόσημο για την εταιρία, η οποία πετυχαίνει σημαντική αύξηση στη διακίνηση φορτίων και διατηρεί ισχυρή τη θέση της στη λιμενική αγορά. Τα στοιχεία αυτά σε συνδυασμό με τους υψηλούς δείκτες
κερδοφορίας, το μηδενικό δανεισμό και την υψηλή ρευστότητα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία σταθερά ανοδική πορεία της ΟΛΘ ΑΕ. Τα οικονομικά μεγέθη και οι σημερινοί δείκτες ενισχύουν τις εκτιμήσεις για σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, την υψηλότερη των τελευταίων δέκα ετών, ενώ για το συμβατικό φορτίο αναμένεται αύξηση, από τις υψηλότερες της τελευταίας πενταετίας.

Η φετινή ανοδική πορεία στη διακίνηση φορτίων συνδέεται κυρίως με την αύξηση των εξαγωγών και της εμπορικής δραστηριότητας στην ενδοχώρα του λιμένα, αλλά και τη στενή συνεργασία της εταιρίας με τους πελάτες της, καθώς και τη διαρκή διαβούλευση με τους φορείς της λιμενικής κοινότητας, της πόλης και της περιφέρειας. Η εταιρία, παράλληλα, υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Το έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό της ΟΛΘ ΑΕ αποτελεί την κινητήρια δύναμη της εταιρίας.

Η ΟΛΘ ΑΕ βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ και την ανάδειξη της ένωσης των εταιρειών «Deutsche  Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» ως προτιμώμενου επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρίας. Η σύμβαση
παραχώρησης προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ, την επόμενη επταετία, καθώς και ελάχιστους δείκτες διακίνησης φορτίων.

Οι παραπάνω εξελίξεις διαμορφώνουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την αναβάθμιση του Λιμένα Θεσσαλονίκης προς όφελος της εταιρίας, της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης».