Ανοδικά κινήθηκαν τα βασικά μεγέθη της Κρι – Κρι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 6,5% στα 70,23 εκατ. ευρώ έναντι 65,92 εκατ. ευρώ, ενίσχυση λειτουργικών κερδών στα 14,65 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 12,58 εκατ. ευρώ έναντι 11,94 εκατ. ευρώ στο 6μηνο του 2020. Επιφυλάξεις για τη συνέχεια λόγω των σημαντικών ανατιμήσεων στα μεταφορικά κόστη και την ενέργεια.
Αναλυτικά τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €24,57 εκ. έναντι €22,76 εκ. το εξάμηνο 2020.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €14,65 εκ. έναντι €13,80 εκ. το εξάμηνο 2020.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €12,58 εκ., έναντι €11,94 εκ. το εξάμηνο 2020.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €10,05 εκ., έναντι €9,09 εκ. το εξάμηνο 2020.
Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στο εξάμηνο 2021 ανήλθαν σε €14,15 εκ. από €12,18 εκ., αυξημένες κατά 16,2%. Σε αυτή την αύξηση συνετέλεσε, κυρίως, η άρση των περιοριστικών μέτρων που λήφθηκαν ως επακόλουθο της πανδημίας σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, η ανάπτυξη της αριθμητικής μας διανομής, με την προσθήκη 800 νέων σημείων πώλησης μαζί με το λανσάρισμα νέων κωδικών παγωτού. H μάρκα ΚΡΙ-ΚΡΙ κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15,2% (στοιχεία NIELSEN Ιούνιος 2021).
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή μείωση -2,1%, αγγίζοντας τα €24,8 εκ. Η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα, φέτος είναι σταθερή σε όγκο αλλά αρνητική σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αυτό αποδίδεται στην υψηλή περσυνή βάση, καθώς και στις έντονες προωθητικές ενέργειες της αγοράς. Έτσι, παρόλο που η εταιρεία διατηρεί το μερίδιο αγοράς, η αξιακή ανάπτυξη των πωλήσεων είναι αρκετά δυσχερής.
Για την ενίσχυση της θέσης της, η διοίκηση της Κρι Κρι επεκτείνει τη τη γκάμα των προϊόντων της ώστε να διευρύνει την καταναλωτική βάση στην οποία απευθύνεται, με πρόσφατο παράδειγμα την ενίσχυση της κατηγορίας λειτουργικών γιαουρτιών.
Με διαφημιστικές καμπάνιες και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες επιχειρεί, παράλληλα, να ενισχύσει το μερίδιο της στην αγορά. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον, σε 16,2%, οριακά αυξημένο σε σχέση με την περσινή περίοδο κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιούνιος 2021].
Τέλος, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ανάπτυξη, συνολικά, +9,9%. Η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα €27 εκ, αγγίζοντας το 52% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2021, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ διατηρεί επιφυλακτική στάση. Ο τομέας του παγωτού, στην τρέχουσα χρήση, φαίνεται ότι θα γνωρίσει ισχυρή ανάκαμψη μιας και στο υπόλοιπο της φετινής καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνέχισαν με αντίστοιχο ρυθμό. Στον κλάδο των γιαουρτιών, η ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ελλάδα εμφανίζεται αρκετά δυσχερής, ενώ, αντίθετα, στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιών αναμένεται να διατηρήσουν την ανάπτυξη που παρουσιάζουν και κατά το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης.
Το προσφάτως διαμορφούμενο πληθωριστικό περιβάλλον, έχει επηρεάσει και τα κόστη βασικών εισροών μας. Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα έχει γίνει έντονη η πίεση για ανατιμήσεις σε βασικές α' ύλες που χρησιμοποιούμε και υλικά συσκευασίας. Επιπλέον, σημαντικές ανατιμήσεις αναμένονται στα μεταφορικά κόστη και την ενέργεια. Από την εξέλιξη αυτή, τα περιθώρια κερδοφορίας μας ενδέχεται να πιεστούν, παρά τις προσπάθειες μας για μετακύλιση μέρους της αύξησης του κόστους μας, στις τιμές πώλησης των προϊόντων.
Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι στη χρήση 2021 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και μικρή υποχώρηση των περιθωρίων λειτουργικής κερδοφορίας.