Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την έρευνα, ο τζίρος των επιχειρήσεων μειώθηκε σε ποσοστό 27%, κατά μέσο όρο, σε σχέση με πέρυσι. Το 21% των επιχειρήσεων δεν είχαν μεταβολή στον τζίρο τους, ενώ μόνο το 5% «είδαν» αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Καλύτερη περίοδος κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, ήταν το διάστημα από 9 έως 31 Ιανουαρίου, για το 26% των ερωτηθέντων. Το 38% απάντησαν ότι καμία χρονική περίοδος δεν έκανε τη διαφορά στην αγοραστική κίνηση, παρόλο που υπήρχαν γενναία ποσοστά εκπτώσεων (το 62% των καταστημάτων έκαναν εκπτώσεις από 21% έως 50%, το 32% των καταστημάτων προχώρησαν σε εκπτώσεις πάνω από 50% και το 6% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις τους κυμάνθηκαν σε ποσοστό έως 20%).
Σε ερώτηση αν το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων ήταν επαρκές, το 82% δήλωσε ότι ήταν επαρκές, το 16% ότι ήταν μεγάλο, ενώ το 2% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το χρονικό διάστημα ήταν μικρό, κυρίως λόγω της αναδουλειάς που υπήρχε τις ημέρες που επικράτησαν άσχημες καιρικές συνθήκες.
«Η μη ανατρέψιμη εικόνα που παρουσιάζει η κίνηση των καταστημάτων κάθε χρόνο, σε μια περίοδο όπως οι εκπτώσεις, που είναι η μόνη περίοδος που θα περίμεναν αύξηση τζίρου, δείχνει το αδιέξοδο και την ανασφάλεια με την οποία οι συνάδελφοι έμποροι αντιμετωπίζουν το μέλλον» επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΕΣΘ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ