Η Κίνα βρίσκεται "σε καλό δρόμο" για να γίνει η μεγαλύτερη αγορά "πολυτελείας" έως το 2025, καθώς οι πλούσιοι Κινέζοι καταναλωτές ταξιδεύουν λιγότερο και προτιμώντας την εγχώρια αγορά, σύμφωνα με νέα έκθεση της συμβουλευτικής Bain.
Η Bain αναμένει ότι η παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 έως τα τέλη του 2022 ή στις αρχές του 2023, λόγω της αύξησης και της ισχύος των ψηφιακών πωλήσεων κυρίως στην Κίνα.
Ιστορικά, οι αγορές πολυτελείας στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες τροφοδοτούνταν σε μεγάλο βαθμό από κινέζους τουρίστες. Ωστόσο, η νέα έκθεση της Bain & Company προβλέπει ότι οι πλούσιοι Κινέζοι καταναλωτές πρόκειται να στρέψουν τις δαπάνες τους στη τοπική αγορά τα επόμενα χρόνια.
Φέτος, η ηπειρωτική Κίνα αναμένεται να είναι η μόνη περιοχή που θα αναφέρει ανάπτυξη από έτος σε έτος, με την αγορά πολυτελείας της χώρας να ανέρχεται στα 45 δισεκατομμύρια ευρώ (52,21 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), ανέφερε η έκθεση Fall Luxury του Bain 2020.
Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας - που περιλαμβάνουν ρούχα, κοσμήματα, ρολόγια, προϊόντα ομορφιάς και αξεσουάρ - θα συρρικνωθούν φέτος για πρώτη φορά από το 2009. Η Bain εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν 23%, με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, φθάνοντας τα 217 δισεκατομμύρια ευρώ (257,47 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) - αυτή θα ήταν η μεγαλύτερη ετήσια πτώση που καταγράφηκε ποτέ από την Bain.