Δύο στους τρεις Έλληνες πληρώνουν εκπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους

Δύο στους τρεις Έλληνες πληρώνουν εκπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους

Οι 7 στους 10 Έλληνες που δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς δεν έχουν τα χρήματα για να το κάνουν, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Intrum, ενώ 2 στους 3 έχουν καθυστερήσει τις πληρωμές ενός ή περισσότερων λογαριασμών κατά τους τελευταίους 12 μήνες.

Αποκαλυπτική για την οικονομική κατάσταση των Ελλήνων είναι η έρευνα «European Consumer Payment Report 2017» για καθυστερήσεις πληρωμών από φυσικά πρόσωπα, ειδικά αν κάνει κάποιος τη σύγκριση με ισχυρές οικονομίες όπως η γερμανική, εκεί όπου το 67% απαντά πως έχει ξεχάσει να πληρώσει λογαριασμούς λόγω αμέλειας.

Βάσει των στοιχείων της έρευνας, περισσότεροι από 1 στους 2 Έλληνες δε θεωρούν ότι η οικονομική τους κατάσταση βελτιώνεται, ενώ οι 4 στους 5 διαφωνούν με την άποψη ότι η οικονομία της χώρας βελτιώνεται. Και τα 2 αυτά στατιστικά στοιχεία είναι τα υψηλότερα στη σχετική έρευνα που περιλαμβάνει 25 ευρωπαϊκές χώρες.

Επίσης, οι 3 στους 4 αισθάνονται αβεβαιότητα για το αν θα μπορέσουν να κερδίσουν αρκετό εισόδημα ώστε να ζουν χωρίς πρόβλημα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό παρατηρήθηκε για την Ελλάδα και στο κατά πόσο οι γονείς πιστεύουν ότι τα παιδιά τους θα είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση από αυτή στην οποία βρίσκονται τώρα, με το 43% να απαντά καταφατικά.

Αντίστοιχα, μόλις το 22% των παιδιών θεωρούν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα είναι καλύτερη από εκείνη των γονιών τους.  

Το 32% των καταναλωτών στην Ελλάδα θεωρεί ότι είναι επιτρεπτό να προβαίνει κανείς σε αγορές αγαθών με πίστωση ή με δανεικά χρήματα, ενώ το 56% πιστεύει ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μην πληρωθεί από πελάτες.

Το 31% δηλώνει ότι σκέφτεται να μεταναστεύσει σε άλλη χώρα λόγω της οικονομικής κατάστασης, με το 17% εξ αυτών να επιλέγει τη Γερμανία, το 11% την Αυστραλία, το 9% τη Μ. Βρετανία και επίσης 9% τις ΗΠΑ. 

Όσο για την εργασία, το 67% δηλώνει ότι έχει σκεφτεί να εργαστεί part-time ή σαν ελεύθερος επαγγελματίας. Το 74% εκφράζει αβεβαιότητα ότι θα καταφέρει να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται, ενώ το 56% ανησυχεί ότι δεν θα πληρωθεί από τους πελάτες του.