Κάθε άλλο παρά «φιλικές» προς τα κυβερνητικά σχέδια για παροχές και «εκπτώσεις» είναι οι προθέσεις των δανειστών, όπως άλλωστε φάνηκε και από το «καλημέρα» των τριτοκλασάτων μελών των τεχνικών κλιμακίων που έκαναν «μπλόκο» ακόμη και στο μέτρο της απόσυρσης.
Ένα μέτρο του οποίου η παράταση ουσιαστικά μόνο έσοδα θα μπορούσε να φέρει στα δημόσια ταμεία, αφού η «ακινησία» της αγοράς των Ι.Χ. είναι δεδομένο ότι δεν θα προσφέρει απολύτως τίποτα.
Επί της ουσίας πάντως τα τεχνικά κλιμάκια υποστηρίζουν ότι το μέτρο δεν πρόκειται να φέρει τα επιθυμητά δημοσιονομικά αποτελέσματα καθώς θα χαθούν περισσότερα φορολογικά έσοδα από αυτά που θα εισπραχθούν, ενώ η αγορά αυτοκινήτου, ούτως ή άλλως, θα κυμανθεί φέτος όπως επισημαίνουν σε χαμηλά επίπεδα λόγω της γενικότερης καθίζησης της οικονομικής δραστηριότητας και επομένως το μέτρο της απόσυρσης δεν θα κάνει ουσιαστική διαφορά στη ζήτηση.
Στο δια ταύτα, το οικονομικό επιτελείο δίνει ακόμη και για το μέτρο της απόσυρσης σκληρή «μάχη», προκείμενου να δοθεί μικρή παράταση έως το Μάρτιο ή Απρίλιο, ούτως ώστε να λυθεί το πρόβλημα των 6.000, περίπου, καινούργιων ΙΧ, που βρίσκονται, ήδη, στα τελωνεία σε εκκρεμότητα, με τους πελάτες να έχουν δώσει προκαταβολές και να μην τα έχουν παραλάβει.
Σε κάθε περίπτωση και το νέο «χτύπημα» στην αγορά αυτοκινήτου είναι αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, καθώς η ολιγωρία που επέδειξε ώστε να παραταθεί το μέτρο πριν το τέλος του 2015 ενδέχεται να «κοστίσει» ακριβά στον κλάδο, ακόμη και σε θέσεις εργασίας.
Στο άγνωστο … προς την αξιολόγηση
Οι προειδοποιητικές «βολές» όσον αφορά το μέτρο της απόσυρσης, επιβεβαιώνουν πάντως και τις εκτιμήσεις που, προς το παρόν, υπάρχουν για πλήρες αδιέξοδο καθώς το χάσμα στο «λογαριασμό» παραμένει αγεφύρωτο.
Τα «κενά» που έχουν εντοπίσει οι δανειστές άλλωστε είναι πολλά, ενώ καθημερινά ανακύπτουν και νέες διαφωνίες ειδικά στα πεδία του Ασφαλιστικού και του φορολογικού, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του Liberal ότι η προσέγγιση των δυο πλευρών θα είναι πολύ δύσκολη.
Δεν είναι τυχαίες άλλωστε οι εκκλήσεις του Ευκλείδη Τσακαλώτου προς τους ευρωπαίους εταίρους να πιέσουν το ΔΝΤ για «κοινωνική» προσέγγιση των προβλημάτων.
Όμως, ξεχνά ίσως ο υπουργός Οικονομικών, ότι οι αριθμοί δεν έχουν κοινωνικό πρόσημο.
Για το λόγο αυτό άλλωστε, όπως πρώτο επεσήμανε το liberal.gr, τα τεχνικά κλιμάκια ζητούν «εδώ και τώρα» για να προχωρήσει η αξιολόγηση ποσοτικοποιημένα τα μέτρα και κυρίως συγκεκριμένα νούμερα:
- για το πώς θα καλυφθεί το «κενό» των 2,5 δισ. ευρώ στο Ασφαλιστικό
- πώς θα καλυφθούν οι περυσινές αποκλίσεις ύψους περίπου 600 – 800 εκατ. ευρώ
- πώς θα κλείσουν οι «τρύπες» στα φετινά φορολογικά έσοδα, που μόνο τον πρώτο μήνα του έτους ήταν 69 εκατ. ευρώ
- πώς θα ικανοποιηθούν όσοι δικαιώθηκαν από τα Δικαστήρια, είτε για «παράνομα» χαράτσια ή «παράνομες» μειώσεις μισθών ή συντάξεων, αφού το κόστος για το δημόσιο υπολογίζεται ότι συνολικά πλέον ξεπερνά τα 1,2 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, οι δανειστές ζητούν από το οικονομικό επιτελείο να μάθουν, μάταια όμως, προς το παρόν τουλάχιστον, πώς θα φορολογηθούν οι ιδιοκτήτες με εισοδήματα από ενοίκια αφού στον προϋπολογισμό έχει ήδη εγγραφεί κονδύλι ύψους 142,2 εκατ. ευρώ, αλλά και ποια θα είναι τελικά η φορολογική αντιμετώπιση των αγροτών οι οποίοι θα πρέπει φέτος να συνεισφέρουν επιπλέον 32 εκατ. ευρώ, όπως φυσικά και από ποιες «πηγές» θα καλυφθούν τα 49 εκατ. ευρώ που θα χαθούν από τις αλλαγές στην εισφορά αλληλεγγύης που σχεδιάζει η κυβέρνηση.
Σε κάθε περίπτωση διαμηνύουν ότι είναι κάθετα αντίθετοι με οποιαδήποτε «έκπτωση» στο Ασφαλιστικό, το αντίθετο μάλιστα αφού πιέζουν ήδη για μεγαλύτερες μειώσεις σε όλες τις συντάξεις και τα εφάπαξ, αλλά και σε οποιαδήποτε παροχή μέσω της επικείμενης φορολογικής μεταρρύθμισης αφού το «κόστος» για τον προϋπολογισμό θα κληθούν να καλύψουν άλλες επαγγελματικές κατηγορίες.
Και βέβαια στέλνουν σαφές μήνυμα ότι μέχρι να λάβουν συγκεκριμένες και κοστολογημένες απαντήσεις δεν πρόκειται να δώσουν το «πράσινο» φως για επιστροφή του κουαρτέτου στην Αθήνα, όσο και αν η κυβέρνηση ελπίζει ακόμη και στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης έως τις 20 Μαρτίου (πριν το Πάσχα των Καθολικών).