Του Απόστολου Σκουμπούρη
Σε μια εντελώς... άνυδρη περίοδο από νέες εισαγωγές εταιρειών στο Χρηματιστήριο και είκοσι χρόνια μετά το «σκάσιμο» της φούσκας του ''99, όπου η αγορά βλέπει την υπερβολή από την... ανάποδη πλευρά, είναι θετικό ότι μια νέα σχετικά εταιρεία, θα κάνει εισαγωγή στην Κύρια Αγορά προσεχώς.
Πρόκειται για μια... 17χρονη startup εταιρεία που ιδρύθηκε μόλις το 2002 και μέσα σ'' αυτά τα χρόνια, έχει καταγράψει εξαιρετική πορεία ανάπτυξης, πετυχαίνοντας τα τελευταία χρόνια διψήφια ποσοστά αύξησης εργασιών, ενώ απασχολεί πλέον πάνω από 200 άτομα προσωπικό, με δραστηριοποίηση σε 21 χώρες!
Ο λόγος για την εταιρεία Entersoft η οποία τον προσεχή Νοέμβριο θα... προβιβαστεί από την Εναλλακτική και στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. Αυτό θα γίνει με διαγραφή από την ΕΝ.Α. και κανονική εισαγωγή (IPO) στην Κύρια, με παραίτηση των παλαιών μετόχων άντληση κεφαλαίων. Σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal, στόχος είναι η άντληση τριών έως τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ, κεφάλαια που θα χρησιμοποιηθούν για να στηρίξουν νέα επενδυτικά projects της επιχείρησης.
Η «μετάβαση» από την Εναλλακτική στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. είναι μια διαδικασία που γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά της ελληνικής αγοράς και ασφαλώς είναι μια εξαιρετικά θετική. Άλλωστε, αυτός είναι και ο στόχος της Εναλλακτικής Αγοράς. Να γίνει «μοχλός» για την περαιτέρω ανάπτυξη των μικρών εταιρειών που φιλοξενεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες το εγχείρημα θα αναλάβει η Euroxx ΑΧΕΠΕΥ που έχει αποδείξει και στο άμεσο παρελθόν (βλέπε αγορά εταιρικών ομολόγων στο Χ.Α.), πως ανταποκρίνεται επιτυχώς σε projects με υψηλό βαθμό δυσκολίας και καινοτομίας.
Η εταιρεία Entersoft δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη λογισμικού για επιχειρήσεις και δημιουργήθηκε το 2002 από τους ιδρυτές και βασικούς μετόχους της Computer Logic, μιας εκ των πλέον εξειδικευμένων εταιρειών πληροφορικής στην Ελλάδα. Έχει εξαιρετική πορεία τα τελευταία χρόνια με ανάπτυξη σημαντικών projects σε Ελλάδα και εξωτερικό κάτι που αποτυπώνεται τόσο στα αποτελέσματά της, όσο και στο ευρύτερο εκτόπισμά της.
Έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της, το Μάιο του 2008 εισήχθη στην Εναλλακτική Αγορά του χρηματιστηρίου Αθηνών, στην τιμή των 2,52 ευρώ ανά μετοχή, με τη συνολική της κεφαλαιοποίηση τότε να διαμορφώνεται στα 11,23 εκατ. ευρώ. Πλέον, η μετοχή βρίσκεται στα 7 ευρώ και μια ανάσα από τα ιστορικά υψηλά της, με την κεφαλαιοποίησή της πάνω από 31 εκατ. ευρώ.
Όπως προαναφέρθηκε, η Entersoft απασχολεί πάνω από 200 άτομα προσωπικό, έχει δραστηριοποίηση σε 21 χώρες, 480 συνεργάτες και συμβούλους και 3.500 πελάτες.
Η εταιρεία διαθέτει θυγατρικές σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ελληνική εταιρεία Retail Link A.E., ενώ έχει και ένα επιλεγμένο δίκτυο Πιστοποιημένων Συνεργατών, εξασφαλίζοντας έτσι τη βέλτιστη υποδομή για ποιοτική υλοποίηση και υποστήριξη του πελατολογίου της.
Η ανάπτυξη των τελευταίων ετών
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία παρουσιάζει συνεπή, διψήφιου ποσοστού ανάπτυξη. Το 2018 τα καθαρά έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε 13,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 17% περίπου, ενώ τα κέρδη προ φόρων παρουσίασαν αύξηση κατά 45% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και ανήλθαν σε 1,98 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη του 2018 προήλθε κυρίως από την απόκτηση νέων σημαντικών πελατών σε όλα τα βασικά προϊόντα της (ERP, CRM, SCM) αλλά και από την εξαγορά της δραστηριότητας Pocketbiz στα μέσα του 2018. Η εξαγορά αυτή επηρέασε τα έσοδα μόνο στο 2ο εξάμηνο του έτους.
Το πρώτο εξάμηνο του 2019 τα έσοδα σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκαν σε 8,04 εκατ. ευρώ, έναντι 6,69 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 20,31%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,92 εκατ. ευρώ, έναντι 1,45 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο σημειώνοντας αύξηση 32,62%.
Η άνοδος αυτή προέρχεται τόσο από την καλή επίδοση της μητρικής όσο και από τις εξαιρετικές επιδόσεις σε Ρουμανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τα καθαρά έσοδα της μητρικής διαμορφώθηκαν στα 6,37 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 17,72%, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν στα 1,58 εκατ. ευρώ (+24,32%).
Η Retail Link και το πελατολόγιό της
H θυγατρική Retail Link (την οποία η Entersoft εξαγόρασε το 2009) πέτυχε επίσης σημαντικές συμβάσεις σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης και παροχής Supply Chain Management υπηρεσιών με εταιρείες όπως Κρι Κρι, ΜΕΒΓΑΛ, Avis, Κουρτάκης, Printec, Boeringer, Mars, Μπάρμπα Στάθης, Numil κ.α., ενώ σημαντική άνοδο κατέγραψαν και οι πωλήσεις στο εξωτερικό και κυρίως στη Ρουμανία.
Ανάμεσα στους υπολοίπους μεγάλους πελάτες της Retail Link είναι εταιρείες όπως Vivartia, Πίνδος, Chipita, Παπαδοπούλου, Όλυμπος, Nestle, Τρία Έψιλον, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Ζαγόρι, Fix, Τσάνταλη, Septona, Αμβυξ, ΜΕΓΑ, αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Lidl, Ελομάς, Κρητικός κ.α. αλλά και βιομηχανίες όπως Titan, Lafarge, Ελβάλ, AVIN, Coral, BP και όμιλοι όπως ΟΤΕ, Ελτά, Interamerican, Ευρωπαϊκή Πίστη, ICAP, Speedex κ.α.
Η Retail Link είναι πάροχος Software as a Service λύσεων στην ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα, προσφέροντα ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών συνεργασίας, προσφέροντας λύσεις ηλεκτρονικής διασύνδεσης, σε επιχειρήσεις και εμπορικούς συνεργάτες.
Η γενική συνέλευση της 9ης Οκτωβρίου
Με χθεσινή της ανακοίνωση η εταιρεία καλεί τους μετόχους της σε έκτακτη γενική συνέλευση για τις 9 Οκτωβρίου, ώστε να παρθεί απόφαση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως 163.200 ευρώ, με έκδοση 544.000 νέων (ΚΟ) μετοχών, ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ, η οποία θα καλυφθεί με δημόσια προσφορά, κατόπιν κατάργησης του δικαιώματος προτίμησης των υφιστάμενων Μετόχων και τη διαγραφή του συνόλου των μετοχών από την Εναλλακτική Αγορά του Χ.Α..
Κατόπιν, θα οριστεί το εύρος της τιμής διάθεσης σύμφωνα με τη διαδικασία της δημόσιας προσφοράς, ενώ όλες οι νέες μετοχές θα είναι κοινές, με ψήφο, ονομαστικές και θα έχουν δικαίωμα απόληψης μερίσματος στα κέρδη της χρήσης 2019.