Του Απόστολου Σκουμπούρη
Στο στρατηγικό σχεδιασμό που έχει εδώ και καιρό ανακοινώσει που είναι η ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στον τομέα των παραχωρήσεων εντάσσεται η νέα κίνηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπου πλέον απέκτησε το 100% σε δύο σημαντικούς οδικούς κόμβους της χώρας.
Πιο αναλυτικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήρθε σε συμφωνία με την ισπανική εταιρεία Ferrovial για την απόκτηση των ποσοστών που κατείχε στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος και την εταιρεία Νέα Οδός.
Η Ferrovial κατείχε 33,34% στην Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος και 21,41% στην εταιρεία Νέα Οδός, τα οποία περνούν στην κυριότητα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Με την εξαγορά αυτή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ κατέχει πλέον το 100% και στις δύο Εταιρείες παραχώρησης, καταβάλλοντας συνολικό τίμημα περίπου 145 εκατ. ευρώ, το οποίο πρόκειται να εξοφληθεί μέχρι το τέλος του 2028. Παράλληλα, θυμίζουμε ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει και το 17% της Ολυμπίας Οδού, που επίσης είναι ένας από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της χώρας.
Είναι στρατηγική η στόχευση του ομίλου προς τις παραχωρήσεις – παράλληλα με τα άλλα projects – δεδομένου ότι αυτές φέρνουν επαναλαμβανόμενες και μακροχρόνιες ταμιακές ροές, θωρακίζοντας έτσι την εταιρεία από τις δραστηριότητες στις κατασκευές που διέπονται από κυκλικότητα.
Παράλληλα, θυμίζουμε πως ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιμένει τις εξελίξεις αναφορικά με το μεγάλο project της κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι του Νομού Ηρακλείου, ένα έργο που θα «τρέξει» σε συνεργασία με τον Ινδικό κολοσσό GMR.
Επίσης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω της θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακή έχει συμμετοχή σε δύο σημαντικά έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) για τα δύο μεγάλα έργα διαχείρισης απορριμάτων, της Ηπείρου και της Πελοποννήσου.
Επιπλέον, συμμετέχει σε πληθώρα άλλων διαγωνισμών ή projects όπως η Εγνατία, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, ενώ σε συνεργασία με την Ινδική GMR (η οποία διαχειρίζεται πολλά διεθνή αεροδρόμια), συμμετέχει στο διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο της Σόφιας.
Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα είναι από τους πλέον πολυσχιδείς κατασκευαστικούς ομίλους της ελληνικής (και όχι μόνο) επικράτειας, με εντυπωσιακό παλμαρέ απαιτητικών έργων, μεγάλο ανεκτέλεστο και παρουσία πλέον σε 16 χώρες σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Μέση Ανατολή.
Συγκαταλέγεται μέσα στους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας (ασχέτως κλάδων) με πάνω από 5.000 εργαζόμενους και ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ! Είναι από τους κορυφαίους ομίλους στο χώρο των κατασκευών, των υποδομών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, έχοντας κάνει – μέσα στα χρόνια της κρίσης – επενδύσεις πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.
Διαθέτει κατασκευαστικό ανεκτέλεστο περίπου 2 δισ. ευρώ, έχοντας ηγετική θέση σε σειρά κρίσιμων κλάδων της ελληνικής οικονομίας, όπως οι υποδομές, η παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, διαχείρισης απορριμμάτων, μεταλλείων αλλά και ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων.