Γερμανία: Σημαντική πτώση για το γερμανικό καταναλωτιμό κλίμα τον Φεβρουάριο σύμφωνα με έρευνα
Shutterstock
Shutterstock
Investing

Γερμανία: Σημαντική πτώση για το γερμανικό καταναλωτιμό κλίμα τον Φεβρουάριο σύμφωνα με έρευνα

Το γερμανικό καταναλωτικό κλίμα αναμένεται να υποχωρήσει τον Φεβρουάριο, λόγω της αυξανόμενης απαισιοδοξίας των νοικοκυριών της χώρας για την οικονομία και τις προοπτικές του εισοδήματός τους, χωρίς να διαφαίνεται βιώσιμη ανάκαμψη, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη.

Όπως αναφέρει το investing, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος, που δημοσιεύθηκε από την GfK και το Ινστιτούτο Αποφάσεων Αγοράς της Νυρεμβέργης (NIM), υποχώρησε απροσδόκητα στις -22,4 μονάδες από ελαφρώς αναθεωρημένες -21,4 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.

Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν μέτρηση της τάξης του -20,0.

«Το καταναλωτικό κλίμα έχει υποστεί ένα ακόμη πλήγμα και ξεκινά ζοφερά το νέο έτος», δήλωσε ο αναλυτής του NIM Rolf Buerkl.

«Μια βιώσιμη ανάκαμψη του καταναλωτικού κλίματος δεν είναι προς το παρόν ορατή, ιδίως καθώς και ο πληθωρισμός αυξήθηκε και πάλι πρόσφατα», ανέφερε.

Ο υψηλότερος πληθωρισμός προς το τέλος του 2024 είχε επίσης ανασχετική επίδραση στις καταναλωτικές δαπάνες και τις προοπτικές του εισοδήματος, το οποίο επιβαρύνθηκε επίσης από τις ανησυχίες των νοικοκυριών για την απασχόληση εν μέσω ειδήσεων για κλείσιμο εργοστασίων και μεταφορά της παραγωγής σε μεγάλες εταιρείες.

Η Bayer, η Volkswagen και η Thyssenkrupp ανακοίνωσαν περικοπές θέσεων εργασίας τους τελευταίους μήνες.

                        ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024

Καταναλωτικό κλίμα: -22,4                          -21,4                             -29,6

Συνιστώσες καταναλωτικού κλίματος              ΙΑΝ 2025 ΔΕΚ 2024 ΙΑΝ 2024

  • προθυμία αγοράς                                         -8,4         -5,4        -14,8
  • προσδοκίες εισοδήματος                             -1,1           1,4        -20,0
  • προσδοκίες επιχειρηματικού κύκλου           -1,6            0,3        -6,6

Η περίοδος της έρευνας ήταν από τις 2 έως τις 13 Ιανουαρίου 2025.

Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος προβλέπει την πορεία της πραγματικής ιδιωτικής κατανάλωσης τον επόμενο μήνα.

Μια ένδειξη του δείκτη πάνω από το μηδέν σηματοδοτεί ετήσια αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Μια τιμή κάτω από το μηδέν υποδηλώνει μείωση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με την GfK, μια μεταβολή του δείκτη κατά μία μονάδα αντιστοιχεί σε ετήσια μεταβολή της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 0,1%.

Ο δείκτης «προθυμία αγοράς» αντιπροσωπεύει το ισοζύγιο μεταξύ θετικών και αρνητικών απαντήσεων στην ερώτηση: «Πιστεύετε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αγοράσετε σημαντικά είδη;».

Ο υποδείκτης εισοδηματικών προσδοκιών αντανακλά τις προσδοκίες σχετικά με την εξέλιξη των οικονομικών των νοικοκυριών τους επόμενους 12 μήνες.

Ο πρόσθετος υποδείκτης προσδοκιών για τον επιχειρηματικό κύκλο αντανακλά την εκτίμηση των ερωτηθέντων για τη γενική οικονομική κατάσταση κατά τους επόμενους 12 μήνες.