«Γονατίζουν» οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί

«Γονατίζουν» οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί

Τον «εφιάλτη» της ακρίβειας ξαναζούν τους τελευταίους μήνες τα νοικοκυριά, που βλέπουν ότι τα πενιχρά εισοδήματά τους εξανεμίζονται, όχι μόνο από τις συνεχιζόμενες μειώσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, ενώ έρχονται και νέες, αλλά από τις ανατιμήσεις που πέφτουν «βροχή».

Οι αυξήσεις σε σειρά βασικών καταναλωτικών προϊόντων, πρώτης ανάγκης μάλιστα, αλλά και αυτές σε μια σειρά υπηρεσιών, «γονατίζουν» τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς  πριν καν έρθουν οι προβλεπόμενες στον προϋπολογισμό επιβαρύνσεις που ξεπερνούν φέτος τα 2 δισ. ευρώ.

Διότι, πολύ απλά, κανείς δεν θα αντέξει από το «τσουνάμι» ανατιμήσεων που σαρώνει την ανεξέλεγκτη αγορά, αφού οι μηχανισμοί των συναρμόδιων υπουργείων έχουν επιβάλει «σιγήν ασυρμάτου», ενώ κανείς ακόμη και από τους μέχρι σήμερα συνεπείς φορολογουμένους δεν θα μπορέσει φέτος να ανταποκριθεί στις «φουσκωμένες» υποχρεώσεις.

Η φτωχοποίηση όλων είναι λοιπόν προ των πυλών με τις ακολουθούμενες πολιτικές, όπως πιστοποιούν και τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής που φανερώνουν ότι μόνο το Δεκέμβριο η αύξηση της έμμεσης φορολογίας προκάλεσε αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε επιμέρους δείκτες όπως τα τρόφιμα, οι υπηρεσίες εστιατορίων, ζαχαραροπλαστείων κ.ά., σε είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και ότι σειρά υπηρεσιών αυξήθηκε λόγω της αύξησης των συντελεστών του ΦΠΑ.  

Οι επίσημοι άλλωστε δείκτες πιστοποιούν την «αφαίμαξη» των νοικοκυριών, αφού τον προηγούμενο μήνα καταγράφονται αυξήσεις:

α) κατά 2,8% στην ομάδα «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ψωμί και τα δημητριακά, ψάρια γενικά, µοσχάρι, γάλα νωπό πλήρες, αυγά, ελαιόλαδο, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, νωπά λαχανικά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιμα, καφές.

β) κατά 1,4% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.

γ) κατά 0,8% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

δ) κατά 1,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές.

ε) κατά 2,7% στην ομάδα «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.