Η πανδημία του κορωνοϊού «πάγωσε» τα επενδυτικά σχέδια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας , ενώ το 2020 σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets η εταιρεία έκλεισε με πτώση του κύκλου εργασιών της περίπου 20%. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις οικονομικές επιπτώσεις που απορρέουν από την Covid -19.
«Ο τζίρος της εταιρείας στηρίζεται στις πωλήσεις στο κανάλι της Horeca. Με την εστίαση σε lockdown ή σε λειτουργία με περιοριστικά μέτρα, η κίνηση στα ποτά που εμπορευόμαστε κινήθηκε πτωτικά το 2020. Και δυστυχώς αυτή είναι η εικόνα που επικρατεί και το πρώτο διάστημα του νέου έτους. Στην πτώση που θα ανακοινωθεί επίσημα σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και η δραματική μείωση του τουρισμού» αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο Liberal Markets.
Πώς θα κινηθεί η εταιρεία το 2021; Υψηλόβαθμα στελέχη εκτιμούν πως από το β’εξάμηνο του τρέχοντος έτους αναμένεται να έρθει η σταδιακή ανάκαμψη, καθώς προχωρά το εμβολιαστικό πρόγραμμα. Η αβεβαιότητα παραμένει, με το φως στην άκρη του τούνελ, όμως, να είναι πλέον ορατό.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1963 και πλέον ανήκει στον πολυεθνικό κολοσσό της Heineken σχεδιάζει προσεκτικά τα επόμενα βήματά της. Τα στελέχη της εταιρείας βρίσκονται σε συνεργασία προκειμένου να καταρτίσουν τον σχεδιασμό για την επόμενη τριετία, ο οποίος περιλαμβάνει φιλόδοξα σχέδια.
«Ο οδικός χάρτης για την επόμενη τριετία κινείται γύρω από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες, εκτός των υπόλοιπων επενδύσεων που δρομολογούνται. Έχουμε θέσει ως στόχο να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να εισέλθουμε στην πράσινη ενέργεια. Έτσι λοιπόν μια σημαντική ποσότητα της ενέργειας που θα καταναλώνουμε ως εταιρεία, θα προέρχεται από φωτοβολταϊκά και άλλες φιλικές στο περιβάλλον πηγές ενέργειας» εξηγούν στελέχη της εταιρείας .
Εκτός όμως από την πράσινη ενέργεια, περίοπτη θέση στον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας θα έχουν και οι νέες επενδύσεις. Κάποιες από αυτές «πάγωσαν» με το ξέσπασμα της πανδημίας, επομένως αναμένεται να ολοκληρωθούν την επόμενη τριετία. Μέσα σε αυτές θα παρουσιαστούν επενδύσεις σε εξοπλισμό, στο εργοστάσιο, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στα logistics.
Η αύξηση των εξαγωγών αποτελεί ένα ακόμη στοίχημα της διοίκησης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση των εξαγωγών το 2020 και σύμφωνα με πληροφορίες βάζει «πλώρη» για νέες αγορές. Ανάμεσα σε αυτές θα δούμε την είσοδο της ελληνικής εταιρείας στην Ασία και στην Αφρική μέσα στο 2021. Άλλωστε η εξαγωγική δραστηριότητα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι έντονη και καταγράφει τα τελευταία χρόνια σημαντική δυναμική.
Σε ό,τι αφορά στη μητρική της ελληνικής εταιρείας, τη Heineken, τα μεγέθη της επηρεάστηκαν σημαντικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Ο πολυεθνικός κολοσσός ανακοίνωσε για το 2020 πτώση του κύκλου εργασιών 17% στα 23,7 δισ. ευρώ, ενώ γύρισε σε ζημιές. Η εκτίμηση της διοίκησης της πολυεθνικής είναι πως από το β’ εξάμηνο θα ξεκινήσει ανάκαμψη, ωστόσο τα αποτελέσματα του 2021 αναμένεται να είναι μειωμένα συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα. Ενδεικτικό των δυσμενών αποτελεσμάτων, είναι το γεγονός πως η Heineken ετοιμάζει περιστολή δαπανών, μέσω της κατάργησης 8.000 θέσεων εργασίας με στόχο την τόνωση της ρευστότητάς της και την εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ έως το 2023.