Η ιαπωνική Panasonic πρόκειται να εξαγοράσει την αμερικανική εταιρεία λογισμικού Blue Yonder, η οποία επικεντρώνεται κυρίως στη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας. Η συμφωνία αναμένεται να κλείσει στα 700 δισεκατομμύρια γιεν (6,5 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με την ιστοσελίδα Asia Nikkei.
Η ιαπωνική εταιρεία θέλει να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο της που αποτελείται από λογισμικό, αισθητήρες και άλλες συσκευές με μια σημαντική αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο της το οποίο μέχρι τώρα βασιζόταν στην πώληση αγαθών.
Η Blue Yonder χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την πρόβλεψη της ζήτησης και των ημερομηνιών παράδοσης προϊόντων, εξετάζοντας παράλληλα τις αλυσίδες εφοδιασμού για τη βελτίωση της κερδοφορίας.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1985 και έχει περίπου 3.300 πελάτες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Unilever στο Ηνωμένο Βασίλειο και της Walmart στις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις του 2019 αυξήθηκαν κατά 8% από το προηγούμενο έτος, φτάνοντας περίπου το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Το 2020, η Panasonic απέκτησε μερίδιο 20% στην Blue Yonder έναντι 86 δισεκατομμυρίων γιεν. Οι υπόλοιπες μετοχές ανήκουν στα αμερικανικά fund Blackstone και New Mountain Capital.