Τη σημασία του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως ναυτιλιακού καυσίμου στο άμεσο μέλλον, που υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις είναι δυνατό να αποτελέσει μια από τις πλέον πρόσφορες λύσεις για τη ναυτιλία, επισήμανε ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Λαμπρίδης, σε ομιλία σε εκδήλωση για το έργο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών Poseidon Med II, τίτλο "Leading shipping to the LNGera", (Οδηγώντας τη Ναυτιλία στην εποχή του LNG), στο πλαίσιο της έκθεσης «Ποσειδώνια 2016».
Ο κ. Λαμπρίδης σημείωσε ότι η λύση του LNG θα εξυπηρετούσε μια φιλικότερη προς το περιβάλλον θαλάσσια μεταφορά και συνάδει πλήρως με την ενσωμάτωση της αρχής της αειφορίας στις μεταφορές, ενώ υπενθύμισε το θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ, που υιοθετήθηκε σχετικά πρόσφατα, και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν σε σχέση με τον περιορισμό των ρύπων, τα εναλλακτικά καύσιμα και την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και μάλιστα σε συγκεκριμένους χρόνους.
Ο γενικός γραμματέας είπε ότι από τη χρήση του LNG μπορούν να προκύψουν οφέλη για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις λόγω του φθηνότερου καυσίμου, ενώ προσέθεσε ότι η μετάβαση θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι θα γίνει κατά τρόπο ώστε να μην επηρεαστεί η ανταγωνιστικότητα του μέσου της θαλάσσιας μεταφοράς ή των ναυτιλιακών επιχειρήσεων κατά τη ναυπήγηση νέων πλοίων ή τη μετατροπή υφιστάμενων και των λιμένων.
Ανέφερε, εξάλλου, ότι το κόστος του εγχειρήματος είναι εξαιρετικά υψηλό και καθοριστική θα είναι η δυνατότητα χρηματοδότησης που θα μπορούσε να εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκούς πόρους, όπως για παράδειγμα από το Connecting Europe Facility (CEF - Διευκόλυνση Συνδέοντας την Ευρώπη) και το European Fund for Strategic Investments (EFSI - Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων), στο πλαίσιο του Πακέτου Γιούνκερ.
Όπως είπε ο κ. Λαμπρίδης, το υπουργείο θα στηρίξει δυναμικά αυτή την προσπάθεια, τόσο σε επίπεδο διαπραγματεύσεων σε επίπεδο ΕΕ, όσο και σε εθνικό επίπεδο, αναλαμβάνοντας διάφορες πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με την αγορά, τους Φορείς Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης των Λιμένων, συναρμόδια υπουργεία και άλλους φορείς.
Είπε, επίσης, ότι έχει ήδη συσταθεί διϋπουργική επιτροπή για την εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων και στο επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι προσπάθειες για την κατάρτιση ενός σχετικού Εθνικού Σχεδίου.
Το υπουργείο, αναγνωρίζοντας την ανάγκη χρονικής συμπόρευσης πλοίων και σταθμών ανεφοδιασμού με LNG, στοχεύει στη δημιουργία ενός δικτύου ανεφοδιασμού στους λιμένες, τόνισε ο γγ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και προσέθεσε ότι η μετατροπή πλοίων που θα πραγματοποιηθεί στο επόμενο διάστημα θα είναι δυνατό να προσφέρει σημαντικές δυνατότητες και στα ελληνικά ναυπηγεία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ