Το Παρατηρητήριο Ανταγωνισμού της Βρετανίας αποφάσισε να διεξάγει έρευνα για το Facebook και την Google για τις «κυριαρχικές» τους τάσεις στην στην ψηφιακή διαφήμιση.
Όπως αναφέρει το cnbc, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) ανακοίνωσε ότι θα αξιολογήσει αν οι διαδικτυακές πλατφόρμες βλάπτουν τους καταναλωτές και τον ανταγωνισμό στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων της Βρετανίας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Google και το Facebook, τα οποία μαζί συνδυάζουν το 61% των εσόδων από ψηφιακή διαφήμιση στη χώρα.
Η έρευνα αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την αυστηρότερη εποπτεία των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας που υπόκεινται σε έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο σχετικά με το μέγεθος και την επιρροή τους στους καταναλωτές και τα δεδομένα τους στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, η CMA επισήμανε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο οι καταναλωτές να μην έχουν επαρκή έλεγχο των δεδομένων τους και του τρόπου με τον οποίο κερδίζουν έσοδα στις ηλεκτρονικές αυτές πλατφόρμες ενώ θα μελετήσει επίσης εάν η «κυριαρχία» της Google και του Facebook στην ψηφιακή διαφήμιση περιορίζει την είσοδο και τον ανταγωνισμό σε άλλους παρόχους.
Η έρευνα βασίζεται σε μια έκθεση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο που συνιστούσε εταιρείες όπως η Google, το Facebook, η Amazon, η Apple και η Microsoft να υπακούσουν σε νέους κανόνες αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.
Ο υπουργός Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου, Φίλιπ Χάμοντ προέτρεψε την CMA να διερευνήσει την αγορά ψηφιακής διαφήμισης.