Η Nord Stream 2 AG, διαχειρίστρια εταιρεία του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2, της Gazprom, ο οποίος ξεκινά από την Ρωσία και καταλήγει υποθαλάσσια μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής στη Γερμανία, ζητά με επιστολή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξαιρεθεί από την ευρωπαϊκή οδηγία για το φυσικό αέριο, θεωρώντας ότι υφίσταται διάκριση σε σχέση με άλλα έργα.
Ο πρόεδρος της Nord Stream 2 AG, Ματίας Βάρινγκ, σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, την οποία απέστειλε στις 12 Απριλίου, του ζητά να αποσαφηνίσει την θέση της ΕΕ σε σχέση με το έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2, με βάση τις πρόσφατες τροποποιήσεις που έγιναν στην ευρωπαϊκή οδηγία για το φυσικό αέριο. Το κείμενο της επιστολής δημοσίευσε ο ιστότοπος Politico, ενώ οι βασικές της θέσεις περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας.
Στην ουσία ο Ματίας Βάρινγκ ζητά από τον πρόεδρο Γιούνκερ, ο αγωγός Nord Stream- 2 να εξετασθεί στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας για το φυσικό αέριο όχι σαν νέος αγωγός, αλλά ως ένα υπάρχον έργο, ώστε να εξαιρεθεί από του κανονισμούς της νέας οδηγίας για το φυσικό. Διαφορετικά αυτό σημαίνει, όπως εκτιμά η διαχειρίστρια εταιρεία, την οποία επικαλείται η ρωσική εφημερίδα Kommersant, ότι η ΕΕ θα παραβιάσει τις διατάξεις του Ενεργειακού χάρτη, που δεν επιτρέπουν διακρίσεις σε βάρος κάποιων έργων σε σχέση με άλλα έργα υποδομών.
Οι τροποποιήσεις που έγιναν στην ευρωπαϊκή οδηγία για το φυσικό αέριο, αφορούν νέες ρυθμίσεις για την λειτουργία των υποθαλάσσιων αγωγών που καταλήγουν στο έδαφος της ΕΕ οι οποίοι έχουν αφετηρία τρίτες χώρες. Για τους αγωγούς που άρχισαν να λειτουργούν πριν τεθούν σε ισχύ οι τροπολογίες αυτές προβλέπεται μια απλή διαδικασία βάση της οποίας γίνονται εξαιρέσεις. Ο Ματίας Βάρινγκ θεωρεί ότι ο αγωγός Nord Stream-2 πρέπει να υπάγεται σ' αυτά τα «παλαιά» έργα, επειδή η απόφαση για την κατασκευή του αγωγού Nord Stream-2 είχε ληφθεί με βάση την προγενέστερη νομοθεσία και την στιγμή που υιοθετήθηκαν οι νέες τροπολογίες στην ευρωπαϊκή οδηγία, είχαν ήδη επενδυθεί στην κατασκευή του αγωγού 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
O Ματίας Βάρινγκ ζητά μέσω της επιστολής του από τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ να απαντήσει αναφορικά με τις θέσεις της ΕΕ στο εν λόγω ζήτημα έως τις 13 Μαΐου.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ