Πλάνο δράσεων για την υλοποίηση της στρατηγικής που συνδέεται με τη βιωσιμότητα, με γνώμονα να συμβαδίζει με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ έχει σε εξέλιξη ο όμιλος ΙΚΕΑ.
Ο Όμιλος δίνει έμφαση στην υλοποίηση της στρατηγικής αυτής σε καταναλωτικό και εταιρικό επίπεδο με πλάνο δράσεων σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, όπως τονίστηκε σε εκδήλωση για την παρουσίαση των δράσεων που έχουν γίνει και των στόχων που έχουν τεθεί.
Ειδικότερα, ο κ. Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager ΙΚΕΑ ανέφερε ότι «η ΙΚΕΑ, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, ως εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, λειτουργεί με γνώμονα τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Πραγματοποιούμε συνεχώς νέες δράσεις με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον επιτυγχάνοντας κάθε φορά τους ετήσιους στόχους μας».
Σύμφωνα με τις αναφορές κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, σήμερα η ΙΚΕΑ έχει θέσει τις βάσεις ώστε έως το 2030, να είναι θετική προς το κλίμα προχωρώντας σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι παράγει και να μπορεί να προσφέρει προϊόντα που βασίζονται σε ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά.
Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας, η εταιρεία προσανατολίζεται σε προϊόντα που βασίζονται σε ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά και δρομολογεί μια σειρά από ενέργειες που έχουν ως στόχο την προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος, όπως η αξιολόγηση περισσότερων των 9.500 προϊόντων για κυκλικές δυνατότητες και βελτιώσεις σε όλη την αλυσίδα ΙΚΕΑ, ώστε να μειωθεί περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή παγκοσμίως.
Παράλληλα, η ΙΚΕΑ, προχώρησε ήδη σε σειρά από προϊοντικές αλλαγές όπως η κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης από τα καταστήματα και τα εστιατόριά της, την προσφορά και χρήση αποκλειστικά λαμπτήρων LED, την ενθάρρυνση για μείωση σπατάλης τροφίμων στο σπίτι, ενώ, ίσως η σημαντικότερη είναι η κατάργηση του έντυπου καταλόγου που αποτελούσε το βασικό προωθητικό υλικό για περισσότερα από 70 χρόνια, ενώ μέχρι του τέλος του έτους θα προσφέρει αποκλειστικά επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.
Εξάλλου, ήδη η εταιρεία προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα από βιώσιμες πηγές, χρησιμοποιώντας ξυλεία με πιστοποίηση FSC ή ανακυκλωμένη από δάση με υπεύθυνη διαχείριση αποφεύγοντας την αποψίλωση, βαμβάκι που προέρχεται αποκλειστικά από βιώσιμες πρακτικές. Την προηγούμενη χρονιά δε έκανε τη μετάβαση από περίπου 100.000 μετρικούς τόνους πρωτογενούς πολυεστέρα σε ανακυκλωμένο πολυεστέρα στα υφασμάτινα προϊόντα της.
Στρατηγικές βιωσιμότητας προωθεί και στην κατηγορία των τροφίμων που παρέχει αφού μέσω των καταστημάτων της προσφέρεται μεταξύ άλλων σολομός που προέρχεται από υπεύθυνη υδατοκαλλιέργεια κατά το πρότυπο ASC, θαλασσινά που προέρχονται από αειφόρο αλιεία πιστοποιημένη κατά το πρότυπο ΜSC, και σοκολάτες και καφές ΙΚΕΑ που προέρχονται από βιώσιμες καλλιέργειες και φέρουν την πιστοποίηση UTZ.
Πρόσφατα μάλιστα η σειρά τέτοιων προϊόντων εμπλουτίστηκε και με νέα φυτικά κεφτεδάκια, τα οποία είχαν ίδια γεύση με τα παραδοσιακά κεφτεδάκια κρέατος που ήταν το σήμα κατατεθέν των χώρων εστίασης της εταιρείας.
«Για εμάς στην ΙΚΕΑ θεωρούμε ότι είναι υποχρέωσή μας η προστασία του περιβάλλοντος, η κοινωνική προσφορά και η ενθάρρυνση του κόσμου για χρήση βιώσιμων προϊόντων για μία καλύτερη ζωή στο σπίτι» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Νατάσα Χριστοφή, Marketing Manager ΙΚΕΑ, παρουσιάζοντας τη στρατηγική του ΙΚΕΑ.
Σε εταιρικό επίπεδο, η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για μείωση σπατάλης νερού και ενέργειας στα καταστήματά της καθώς και ορθολογικής διαχείρισης απορριμμάτων. Η ΙΚΕΑ, του Ομίλου FOURLIS, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που τοποθέτησαν ειδικούς κάδους συλλογής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων όπως χαρτί, μπαταρίες, αλουμίνιο κτλ.
Παράλληλα, παρακολουθείται συστηματικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πετρελαίου και φυσικού αερίου και πραγματοποιούνται απαραίτητες παρεμβάσεις με στόχο την αποδοτικότερη διαχείρισή τους και εφαρμόζονται συγκεκριμένες πρακτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, όπως η τοποθέτηση ψηφιακών αισθητήρων θερμότητας που προσαρμόζουν αυτόματα τη θέρμανση και ως εκ τούτου την κατανάλωση φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.
Στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η λειτουργία συστημάτων παραγωγής ενέργειας (φωτοβολταϊκό σύστημα) στις στέγες των κτιρίων της με στόχο να είναι ενεργειακά αυτόνομα και σχεδιάζει να προχωρήσει σε τοποθέτηση θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πέραν του καταστήματος ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκη που λειτουργεί ήδη.
Με στόχο τη μείωση σπατάλης τροφίμων στα εστιατόρια ΙΚΕΑ, έχει εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης και καταγραφής των τροφίμων που απορρίπτονται και συνδυαστικά με την εκπαίδευση του προσωπικού των εστιατορίων γύρω από την υπεύθυνη διαχείριση των τροφίμων, υπολογίζεται πως η σπατάλη τροφίμων θα μειωθεί κατά 30%.
Παράλληλα, τα μαγειρικά έλαια προωθούνται για ανακύκλωση, ενώ στο κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο γίνεται ορθή διαχείριση οργανικών απορριμμάτων τα οποία προωθούνται για κομποστοποίηση.
«Γνωρίζοντας τη σπουδαιότητα που έχει για τη σύγχρονη εποχή ο περιορισμός της σπατάλης τροφίμων, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενθαρρύνουμε τον καταναλωτή προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά πρώτο μας μέλημα είναι να ξεκινήσουμε από το «σπίτι» μας, τα εστιατόρια ΙΚΕΑ εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας και χρησιμοποιώντας χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία στις κουζίνες μας» ανέφερε σχετικά ο κ. Δημήτρης Σπυρίδης, In store IFB Manager ΙΚΕΑ.