IPO με άντληση έως 1,3 δισ. ευρώ για τη Play του ομίλου Γερμανού

IPO με άντληση έως 1,3 δισ. ευρώ για τη Play του ομίλου Γερμανού

Με την εταιρεία να οδεύει προς το Χρηματιστήριο της Πολωνίας, υπάρχει ενδεχόμενο η αποτίμησή της να φτάσει τα 2,6 δισ., σε αυτό που αρκετοί αναλυτές χαρακτηρίζουν ως το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό IPO της 5ετίας στις τηλεπικοινωνίες.

Σύμφωνα με τους FT, η Play Communications ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως η δημόσια εγγραφή της θα μπορούσε να αποφέρει έως και 1,3 δισ. ευρώ, κατά τη δημοσίευση του ενημερωτικού της IPO και αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο IPO του ευρωπαϊκού τηλεπικοινωνιακού τομέα εδώ και πέντε χρόνια.

Η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας της Πολωνίας σημείωσε πως η εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας θα μπορούσε να αποτελείται από μέχρι και 121,6 εκατ. υφιστάμενες μετοχές - ή περίπου το 48% του μετοχικού κεφαλαίου- οι οποίες θα πωληθούν με μέγιστη τιμή τα 44 ζλοτι (12 δολάρια) ανά μετοχή.

Υπό αυτές τις συνθήκες η κεφαλαιοποίηση θα φτάσει περίπου στα 11,2 δισ. ζλοτι - ή περίπου 2,6 δισ. ευρώ -, αξία που θα καθιστούσε την Play την έκτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρία της Πολωνίας. Η δημόσια προσφορά του 1,3 δισ. ευρώ θα είναι επίσης η μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά στον τομέα τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη μετά την προσφορά του 23% της Telefonica Deutschland το 2012, που είχε αποτίμηση 6,4 δισ. ευρώ.

H Play ξεκίνησε ως η 4η... άδεια κινητής στην Πολωνία το 2007 και μέσα σ'' αυτή τη 10ετία ξεπέρασε τις T-Mobile (Deutsche Telkom) και lus (Polkomtel), ανεβάζοντας πλέον το μερίδιό της από 4,6% το 2008 στο 27,6% το 2016, διαθέτοντας το πιο σύγχρονο ιδιόκτητο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας στη χώρα, με καλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Μέσω επιθετικής εμπορικής πολιτικής έχοντας ανταγωνιστεί ισχυρούς διεθνείς ομίλους, έχει αναπτύξει ένα δίκτυο που αριθμεί περισσότερα από 1.300 καταστήματα κινητής τηλεφωνίας, δημιουργώντας το πρώτο brand στις προτιμήσεις των Πολωνών σε ότι αφορά στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και 5ο συνολικά σε όλα τα brands της Πολωνικής αγοράς!

Θυμίζουμε ότι η Πολωνία «τρέχει» με εξαιρετικούς ρυθμούς ανάπτυξης εδώ και χρόνια, είναι η μεγαλύτερη οικονομία της Ανατολικής Ευρώπης, με «έξαρση» της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, βελτίωση μακροοικονομικών μεγεθών και αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών.

Ποιο είναι το εκτόπισμα του χρηματιστηρίου της Βαρσοβίας

Το Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας (W.S.E.-Warsaw Stock Exchange), αποτελεί τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αγορά της Ανατολικής Ευρώπης με περίπου 470 εισηγμένες και συνολική κεφαλαιοποίηση που ξεπερνά τα 300 δισ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια από τις πλέον διεθνοποιημένες χρηματιστηριακές αγορές της Ευρώπης, καθώς φιλοξενεί πάνω από 55 επιχειρήσεις ξένων χωρών, ήτοι περίπου το 20% του συνόλου των εισηγμένων, ενώ αποτελούν περίπου το 50% της συνολικής κεφαλαιοποίησης.

Μεταξύ άλλων, φιλοξενεί 4 γερμανικές εταιρείες, 8 Ολλανδικές, 2 Βρετανικές, 3 Αυστριακές, 3 Κυπριακές, 2 Ουγγρικές, 9 από το Λουξεμβούργο, 2 Εσθονικές, 1 Γαλλική, 1 Καναδέζικη κ.λπ. Γύρω στο 50% των συναλλαγών γίνεται από ξένους θεσμικούς ενώ το υπόλοιπο το μοιράζονται εγχώριοι θεσμικοί (35%) και ιδιώτες (15%).
 
Οικονομικές επιδόσεις και υπηρεσίες

Η Play το 2015 σημείωσε έσοδα 1,2 δισ. ευρώ και λειτουργική κερδοφορία ανήλθε 362 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016 τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 1,38 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 12,5% έναντι του 2015. H προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία διευρύνθηκε κατά 14% φτάνοντας στα 460 εκατ. ευρώ.

Στο τέλος του 2016 είχε συνολική βάση 14,41 εκατ. πελατών, το οποίο μεταφράζεται σε μερίδιο 26,3% στην αγορά, ενώ το μερίδιο συνδρομητών συμβολαίου ανέβηκε στο 58,0%, από το 50,0% στα τέλη του 2015.

Σε ότι αφορά το 1ο τρίμηνο του 2017 η εταιρεία είχε έσοδα 1,58 δισ. ζλότι (373 εκατ. ευρώ) σημειώνοντας αύξηση περίπου 10% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.

Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 504 εκατ. ζλότι (119 εκατ. ευρώ) σημειώνοντας αύξηση 8%. Ακόμη, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο τρίμηνο υποχώρησε σε συνδρομητές (-0,5%), κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς περισσότερο από μία ποσοστιαία μονάδα, καθώς οι ανταγωνιστές της έχασαν περισσότερους πελάτες (εκκαθάριση της συνδρομητικής βάσης από ανενεργούς συνδρομητές).