Με θετικό πρόσημο κινήθηκε, παρά τις αντιξοότητες που δημιούργησε η κρίση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η Jumbo τον Αύγουστο, σημειώνοντας στην Ελλάδα αύξηση κατά 7% και σε επίπεδο Ομίλου αύξηση σε επίπεδο πωλήσεων κατά 3% και σε επίπεδο οκταμήνου κατά 9%. Παράλληλα, όπως σημειώνουν πηγές της εισηγμένης στο Liberal, η διοίκηση της εταιρείας προτίθεται να διατηρήσει τη μερισματική της πολιτική, ενώ αναμένεται να χρησιμοποιήσει τη ρευστότητα της για την αύξηση των μεριδίων αγοράς παρά τις δύσκολες συνθήκες.
Παρά το γεγονός, όπως σημειώνει η εισηγμένη σε σχετική ανακοίνωση, ότι η εφοδιαστική αλυσίδα σε παρουσίασε σημάδια βελτίωσης παρά τις επίσημες κεντρικές διαβεβαιώσεις και καθησυχαστικά σχόλια, στον Όμιλο JUMBO, οι καταναλωτές συνεχίζουν να παρέχουν ψήφο εμπιστοσύνης καθημερινά και σε συνδυασμό με την πολύ θετική εικόνα της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα οι πωλήσεις του Ομίλου συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία.
Ειδικότερα, το μεταφορικό κόστος διατηρείται σε παράλογα επίπεδα και συνεχώς ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας, ενώ επίσης, η επανεμφάνιση του Covid -19 με τη μετάλλαξη Δέλτα ή η παρουσία νέων μεταλλάξεων εντείνει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς λιμάνια κλείνουν ή υπολειτουργούν ακόμα και με την ταυτοποίηση ενός μόνο κρούσματος, με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις ή μετακυλίσεις στις παραδόσεις να αυξάνουν τις ελλείψεις σε προϊόντα, ειδικά αυτών με έντονο εποχιακό χαρακτήρα.
Όσον αφορά στην πορεία του Ομίλου, κατά τον μήνα Αύγουστο 2021 οι πωλήσεις του Ομίλου JUMBO κατέγραψαν αύξηση κατά +3% περίπου, ενώ για τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους (Ιανουάριος- Αύγουστος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο αυξήθηκαν κατά +9% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Οι πωλήσεις ανά χώρα:
Στην Ελλάδα, τον Αύγουστο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών, παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +7% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020. Ωστόσο, ο ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Αύγουστο του 2021 –χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές– να παρουσιάσουν τελικά αύξηση κατά +4% περίπου, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020.
Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας –χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές– για το οκτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Αύγουστος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Κύπρο, όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις κατά τον Αύγουστο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το οκτάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στη Βουλγαρία, τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -2% περίπου τον Αύγουστο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά το οκτάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +13% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Τέλος, στη Ρουμανία, τον Αύγουστο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +5% περίπου. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά το οκτάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +24% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Σημειώνεται ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2021 του Ομίλου Jumbo θα ανακοινωθούν την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021, μετά τη λήξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών.