Πρόσθετες δαπάνες 2 δισ. ευρώ και ενίσχυση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με επιπλέον 600 εκατ. ευρώ, προβλέπει ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός που κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή.
Παράλληλα με δεύτερη τροπολογία εισάγονται για τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, απαλλαγή από το Τέλος Επιτηδεύματος για τους αγρότες, ενώ ρυθμίζει θέματα ενισχύσεων στον αγροτικό τομέα.
Όπως αναφέρει η τροπολογία, οι «Γενικές Κρατικές Δαπάνες», αυξάνονται κατά δύο δισεκατομμύρια (2.000.000.000) ευρώ ως εξής:
α) κατά διακόσια ογδόντα εκατομμύρια (280.000.000) ευρώ υπό τον Αναλυτικό Λογαριασμό Εξόδου 2910101001 «Αποθεματικό (άρθρο 59 παρ. του ν. 4270/2014»>, και β) κατά ένα δισεκατομμύριο επτακόσια είκοσι εκατομμύρια (1.720.000.000) ευρώ υπό Αναλυτικό Λογαριασμό Εξόδου 2910601001 «Πιστώσεις για δαπάνες εφαρμογής δράσεων προγραμμάτων)
Οι πιστώσεις του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων οικονομικού έτους 2022 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συγκεκριμένα του ειδικού φορέα 1035-501-0000000 «Λοιπές μονάδες/αυτοτελείς του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αυξάνονται κατά εξακόσια εκατομμύρια (600.000.000) ευρώ.
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα - Ποιοι αγρότες απαλλάσσονται από το Τέλος Επιτηδεύματος
Τροπολογίες για τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, απαλλαγή από το Τέλος Επιτηδεύματος -και το φορολογικό έτος 2021- για τους αγρότες, ενσωματώνει ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός που κατατέθηκε από το υπουργείο Οικονομικών το βράδυ της Παρασκευής. Παράλληλα, ρυθμίζονται θέματα ενισχύσεων στον αγροτικό τομέα.
Παράλληλα, παρατείνεται εκ νέου ο χρόνος λήξης της ειδικής διαχείρισης της ΛΑΡΚΟ και θεωρείται ότι η ειδική διαχείριση έχει λήξει σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης τουλάχιστον του εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) του συνόλου του ενεργητικού, εντός 24 μηνών, αντί εντός 18 μηνών που ισχύει σήμερα, από το πέρας της προβλεπόμενης διαιτητικής διαδικασίας επίλυσης των διαφορών περί του ενεργητικού και παθητικού της εταιρείας.
Συγκεκριμένα:
Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του Τέλους Επιτηδεύματος και για το φορολογικό έτος 2021 (ίσχυε για τα φορολογικά έτη 2019 και 2020), οι αγρότες κανονικού καθεστώτος για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε έτη από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΙΙΑ, καθώς και οι αλιείς της παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται, είτε ατομικά, είτε με τη μορφή συμπλοιοκτησίας ή κοινωνίας αστικού δικαίου αλιευτικά σκάφη μέχρι 12 μέτρα, μεταξύ καθέτων.
Προβλέπεται ομοίως και για το έτος 2022 (ίσχυε ήδη για τα έτη 2018-2021) η κατ’ εξαίρεση δυνατότητα άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης, με μερική καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, σε αναλογία με τους μήνες, για τους οποίους γίνεται η άρση ακινησίας του οχήματος, αντί της καταβολής του συνόλου των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, που κατά κανόνα ισχύει.
Εισάγεται η δυνατότητα ενίσχυσης φυσικών και νομικών προσώπων κάθε νομικής μορφής που επλήγησαν από την πανδημία του κορονοϊού, μετά από προηγούμενη έγκριση του καθεστώτος ενισχύσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα:
Ορίζεται το ανώτατο ποσό συνολικής ενίσχυσης ανά κλάδο δραστηριότητας, πχ. για αλιεία και ιχθυοκαλλιέργεια, για παραγωγή γεωργικών προϊόντων.
Εισάγονται εξαιρέσεις στη χορήγηση των εν λόγω ενισχύσεων, εφόσον πρόκειται για προβληματικές επιχειρήσεις κατά την έννοια των οικείων Κανονισμών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Οι εν λόγω ενισχύσεις δύνανται να συμψηφίζονται με βεβαιωμένες και εκκαθαρισμένες απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου που εκκρεμούν σε βάρος των δικαιούχων της ενίσχυσης.
Παράλληλα:
Ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με το πρόγραμμα στήριξης προς επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού, με τη μορφή συνεισφοράς του Ελληνικού Δημοσίου για την αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων.
Ειδικότερα, παρατείνεται έως τις 30.6.2022 (ίσχυε μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021) η προθεσμία υποβολής των πιστοποιητικών που υποχρεούνται να καταθέσουν οι ωφελούμενοι δικαιούχοι (περί μη πτώχευσης, μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση και μη υπαγωγής σε διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου κλπ.).
Ορίζεται ότι το εισόδημα που προκύπτει από τη συμμετοχή φυσικών προσώπων, μελών της ομάδας του Διαχειριστή, σε πρόσθετη απόδοση του Αμοιβαίου Κεφαλαίου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Α.Κ.Ε.Σ.) φορολογείται ως εισόδημα από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, αντί ως εισόδημα από απόδοση περιουσιακών στοιχείων που απαρτίζουν το Α.Κ.Ε.Σ. (Σύμφωνα με το επισπεύδον Υπουργείο η συγκεκριμένη ρύθμιση κρίνεται δημοσιονομικά ουδέτερη).
Δύνανται, με υπουργική απόφαση να παραχωρούνται άνευ ανταλλάγματος, κατά χρήση ή κατά κυριότητα, ακίνητα του ελληνικού Δημοσίου που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών, προς τους οριζόμενους φορείς του Δημοσίου, για την εκπλήρωση σκοπών και την υλοποίηση έργων, προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Παρατείνεται εκ νέου ο χρόνος λήξης της ειδικής διαχείρισης της εταιρείας «ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΑΡΚΟ» (ΛΑΡΚΟ Γ.Μ.Μ.Α.Ε.) και θεωρείται ότι η ειδική διαχείριση έχει λήξει, σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης τουλάχιστον του 75% του συνόλου του ενεργητικού, εντός 24 μηνών, αντί εντός 18 μηνών που ισχύει σήμερα, από το πέρας της προβλεπόμενης διαιτητικής διαδικασίας επίλυσης των διαφορών περί του ενεργητικού και παθητικού της εταιρείας.
Δείτε αναλυτικά την τροπολογία: