Κέρδη έναντι ζημιών το 2016 για τη Saxo Bank

Κέρδη έναντι ζημιών το 2016 για τη Saxo Bank

Κέρδη έναντι ζημιών και αυξημένα λειτουργικά έσοδα εμφάνισε ο όμιλος της Saxo Bank το 2016, με την κεφαλαιακή θέση να διατηρείται ισχυρή. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα καθαρά κέρδη του 2016 ανήλθαν στα 302 εκατ. κορώνες Δανίας, σε αντιδιαστολή με την καθαρή ζημία 645 εκατ. κορώνες Δανίας του 2015 (λόγω του αρνητικού αντίκτυπου που είχε η απόφαση της Ελβετίας στις 15 Ιανουαρίου 2015).

Παράλληλα, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν στα 2,9 δισ. κορώνες Δανίας (390 εκατ. ευρώ), από 2,1 δισ. κορώνες Δανίας το 2015.

Οι καταθέσεις ενεχύρου πελατών αυξήθηκαν σε νέο ιστορικό υψηλό καταγράφοντας άλμα μεγέθους σχεδόν 15 δισ. κορώνες στα 92,3 δισ. κορώνες στα τέλη του 2016.

Η κεφαλαιακή θέση της Saxo Bank είναι ισχυρή, με δείκτη κεφαλαίου κοινών μετοχών κατηγορίας Tier 1 ίσο με 14,9%, δείκτη κεφαλαίου κατηγορίας Tier 1 ίσο με 17,1% και συνολικό δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας ίσο με 19,5%. Η ασφάλεια κεφαλαίου κοινών μετοχών Tier 1 ήταν 1 δισ. κορώνες Δανίας, ποσό που αντιστοιχεί στο 6,4% της συνολικής έκθεσης στον κίνδυνο.

Σημειώνεται πως ο όμιλος Saxo Bank δεν προβλέπει την ύπαρξη κάποιου πιστωτικού γεγονότος το οποίο θα μπορούσε να επηρεάσει τα αποτελέσματα του 2017.

Τα βασικά νούμερα του 2016 (έναντι του 2015): 

· Λειτουργικά έσοδα: 2,9 δισ. Κορώνες Δανίας (2,1 δισ. Κορώνες Δανίας)
· EBITDA (Λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων): κέρδη 845 εκατ. Κορώνες Δανίας (ζημία 109,4 εκατ. Κορώνες Δανίας)
· Προσαρμοσμένο EBITDA: 954,5 εκατ. Κορώνες Δανίας (864,7 εκατ. Κορώνες Δανίας)
· Καθαρά κέρδη: 302,4 εκατ. Κορώνες Δανίας (ζημία 645 εκατ. Κορώνες Δανίας)
· Καταθέσεις ενεχύρου πελατών: 92,3 δισ. Κορώνες Δανίας (77,6 δισ. Κορώνες Δανίας)
· Συνολικά ίδια κεφάλαια: 4,2 δισ. Κορώνες Δανίας (3,9 δισ. Κορώνες Δανίας).

Το 2016 σημαδεύτηκε από σημαντικά πολιτικά γεγονότα, ειδικότερα το βρετανικό δημοψήφισμα για την παραμονή στην Ευρωπαϊκή Ένωση στις 23 Ιουνίου 2016 και τις αμερικανικές εκλογές στις 8 Νοεμβρίου 2016. Με τις συναλλαγές πελατών στις 9 Νοεμβρίου 2016, μία ημέρα μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ, να φτάνουν τις 490.000, η Saxo Bank κατέγραψε νέο ρεκόρ επενδυτικής δραστηριότητας.

Όπως σημειώνει η Saxo, το κόστος συνέχισε να αποτελεί ένα μείζον θέμα και το 2016 τα συνολικά κόστη μειώθηκαν, ωστόσο οι δαπάνες για την αύξηση της αξιοπιστίας και της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πελάτες αυξήθηκαν. Οι δαπάνες προσωπικού και τα διοικητικά έξοδα ανήλθαν στα 2,1 δισ. Κορώνες Δανίας, μια μείωση 9% σε σχέση με το 2015, η οποία οφείλεται κυρίως στη μείωση των δαπανών για λόγους μάρκετινγκ, χορηγίες και νομικά έξοδα.

Από την πλευρά του, ο Kim Fournais, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Saxo Bank, δήλωσε: «Είμαστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα του 2016, καθώς αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας για τον εκδημοκρατισμό των συναλλαγών και των επενδύσεων ώστε να διευκολύνουμε τους πελάτες μας να λάβουν μέρος στις παγκόσμιες κεφαλαιαγορές. Το 2017 αναμένουμε περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας. Οι επενδύσεις μας στην τεχνολογία και τα προϊόντα το 2016 συμπληρώνουν τις ήδη υπάρχουσες ανταγωνιστικές υπηρεσίες μας και μας επιτρέπουν να εξυπηρετήσουμε νέες ομάδες πελατών. Τέτοια παραδείγματα είναι η παρουσίαση της πρώτης πραγματικά ψηφιακής λύσης για τη διαπραγμάτευση ομολόγων στην αγορά και το πρόγραμμα SaxoSelect, η ψηφιακή και αυτοματοποιημένη υπηρεσία επενδύσεων για πελάτες που αναζητούν έναν ευέλικτο τρόπο συμμετοχής στις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές.

Πολλές αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές εξέδωσαν προτάσεις για την καλύτερη καθοδήγηση και προστασία των πελατών που πραγματοποιούν συναλλαγές με μόχλευση. Από πολλές απόψεις προηγηθήκαμε αυτής της ρυθμιστικής καμπής και λάβαμε την ξεκάθαρη στρατηγική απόφαση να μη δραστηριοποιηθούμε στο πεδίο της υψηλής μόχλευσης. Ορισμένες από τις προτεινόμενες αλλαγές είναι πιθανό να οδηγήσουν σε περισσότερες ευκαιρίες διαφοροποίησης, με μεγαλύτερη έμφαση στις υπηρεσίες, τις πλατφόρμες και το εύρος των προσφερόμενων προϊόντων προς όφελος των πελατών. Καλωσορίζουμε αυτές τις προτάσεις και αναμένουμε ότι θα αποδειχθούν θετικές για τους πελάτες και τη Saxo Bank».