Του Απόστολου Σκουμπούρη
Την άποψη της διοίκησης ότι ο όμιλος ΟΤΕ έχει «συμπαγή» ισολογισμό, βρίσκεται σε ισχυρό momentum μείωσης δανεισμού και μέσω των επενδύσεων βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά, «σφράγισε» η χθεσινή γενική συνέλευση του οργανισμού, η οποία ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή ή συνολικό ποσό 78,4 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μέρισμα αυξημένο κατά 60% έναντι του 2015 που ήταν στα 0,10 ευρώ, η αποκοπή θα γίνει την Παρασκευή 7 Ιουλίου, δικαιούχοι θα είναι όσοι έχουν μετοχές και τη Δευτέρα 10 Ιουλίου, ενώ η καταβολή του θα ξεκινήσει στις 14 Ιουλίου.
Επρόκειτο για την 65η τακτική γενική συνέλευση των μετόχων του οργανισμού, ενώ το παρών έδωσαν μέτοχοι που εκπροσωπούσαν το 77,74% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου.
Μιλώντας στους μετόχους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, τόνισε ότι το 2016 ήταν μια καλή χρονιά για τον όμιλο «ο οποίος εδραίωσε τη θέση του ως ο νούμερο 1 πάροχος κινητών και σταθερών επικοινωνιών στην Ελλάδα, ενώ καταλάβαμε ηγετική θέση και στη συνδρομητική τηλεόραση σε ό,τι αφορά τον αριθμό των συνδρομητών.
Επιπλέον επιτύχαμε σταθερές οικονομικές επιδόσεις με τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου να ανέρχονται σε 4 δισ. ευρώ περίπου, ένα υγιές περιθώριο EBITDA καθώς και περαιτέρω μείωση του καθαρού μας δανεισμού στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 ετών.
Χάρη σε αυτές τις επιδόσεις το Δ.Σ. πρότεινε 60% αύξηση του μερίσματος ανά μετοχή σε 0,16 ευρώ», σημείωσε ο κ. Τσαμάζ.
Συνεχίζοντας ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε τόσο στο επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί ο όμιλος, όσο και στις στρατηγικές κινήσεις που κάνει, διαμορφώνοντας τις εξελίξεις τόσο στον κλάδο όσο και ευρύτερα στη νέα, ψηφιακή εποχή που μπαίνει η χώρα.
Σημείωσε ότι «παραμένουμε με μεγάλη διαφορά ο μεγαλύτερος επενδυτής στις τηλεπικοινωνίες, καθώς μόνο στην Ελλάδα, επενδύσαμε πάνω από 2 δισ. την τελευταία 6ετία και έχουμε δεσμευτεί να επενδύσουμε άλλο 1,5 δισ. ευρώ έως το 2020, κυρίως για τη δημιουργία δικτύων οπτικών ινών και 4G/4G+, τεχνολογίες που θα διασφαλίσουν για τους πελάτες και τη χώρα μας, την πρόοδο στην νέα ψηφιακή εποχή».
Οι τρεις στόχοι για το 2017
Ο κ. Τσαμάζ τόνισε ότι όλα αυτά επιτεύχθηκαν κάτω από δύσκολες συνθήκες για τη χώρα, σε ένα ρευστό γεωπολιτικό κλίμα, μέσα στο οποίο «δείξαμε ότι μπορούμε να φέρνουμε αποτελέσματα». Έτσι, για το 2017 ανεβάζουμε τον πήχη και θέτουμε τρεις βασικούς στόχους».
Όπως γνωστοποίησε, ο πρώτος στόχος του ΟΤΕ για το 2017 είναι οι επενδύσεις, που θα φτάσουν στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι κεφαλαιουχικές δαπάνες το τρέχον έτος θα ανέλθουν σε περίπου 700 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτές να περιλαμβάνονται οι επενδύσεις σε φάσμα.
Ο δεύτερος στρατηγικός στόχος για το 2017 είναι «να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τη θέση της Cosmote ως αγαπημένη μάρκα των καταναλωτών στην Ελλάδα».
Ο τρίτος στόχος είναι η ανάπτυξη. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, «πλέον δε μιλάμε για βιωσιμότητα και ανάσχεση των απωλειών. Θα αξιοποιήσουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα – τα δίκτυα, τη μάρκα μας, την ποιοτική εξυπηρέτηση - για να δημιουργήσουμε τις βάσεις που θα μας οδηγήσουν στην ενίσχυση των οικονομικών και εμπορικών μας επιδόσεων».
Ναυαρχίδα η οπτική ίνα
Για το 2017 τόνισε ότι η ναυαρχίδα των έργων είναι η οπτική ίνα, καθώς μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο ο ΟΤΕ θα έχει αναβαθμίσει 11.900 υπαίθριες καμπίνες από 168 Αστικά Κέντρα σε αρχιτεκτονική NGA.
Αυτό θα του δώσει τη δυνατότητα σταδιακής διάθεσης της υπηρεσίας vectoring για ταχύτητες 100Mbps και άνω. Αυτή τη στιγμή ο όμιλος διαθέτει περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα οπτικής ίνας στα δίκτυα κορμού και πρόσβασης.
Πως υλοποιήθηκαν οι περυσινοί στόχοι – Οι έξι πυλώνες
Ο πρόεδρος του ΟΤΕ έκανε και μια μικρή αναδρομή στους έξι περυσινούς στρατηγικούς στόχους - του ομίλου, στην αντίστοιχη περυσινή γενική συνέλευση.
- Τεχνολογική υπεροχή. Ο κ. Τσαμάζ τόνισε ότι ο όμιλος στα τέλη του 2016 παρείχε ταχύτητες VDSL έως και 50 Mbps σε περισσότερα από δύο εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενώ στην κινητή, η πληθυσμιακή κάλυψη του δικτύου 4G έφτασε το 93%, και του 4G+ το 82%. Σήμερα η κάλυψη έχει αυξηθεί σε 95% και 85% αντίστοιχα.
- Άριστη εμπειρία πελάτη. Πρόκειται για στρατηγική στόχευση και κουλτούρα.
- Καινοτομία. Μίλησε για τη συνδρομητική τηλεόραση που πλέον έχει μισό εκατ. πελάτες, ενώ αναφέρθηκε στην έμφαση που δίνει ο ΟΤΕ στα μεγάλα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού του Δημοσίου, καθώς και σε υπηρεσίες που απευθύνονται σε κάθετους κλάδους της Οικονομίας, όπως η Υγεία, ο Τουρισμός, η Ναυτιλία και η Ενέργεια.
- Εστίαση και σε νέες πηγές εσόδων, πέρα από τις παραδοσιακές υπηρεσίες. Άλλωστε, ο ΟΤΕ έχει κάνει δουλειές υψηλών απαιτήσεων στην ψηφιακή οικονομία όπως πέρυσι το υπερσύγχρονο Data Center για την Coca Cola HBC αξίας 43 εκατ. ευρώ, ενώ προ τριμήνου επελέγη από τον ΟΠΑΠ για ως στρατηγικός συνεργάτης για την αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών όλων των πρακτορείων του Οργανισμού.
- Βελτιστοποίηση Λειτουργιών και Κόστους. Συνεχής προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων και σωστής αξιοποίησης αυτών, προς την ανάπτυξη.
- Ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε σε ένα ευαίσθητο θέμα, στη φυγή μορφωμένων Ελλήνων στο εξωτερικό σημειώνοντας ότι «σε μια εποχή που πολλοί Έλληνες πτυχιούχοι αναζητούν ευκαιρίες στο εξωτερικό, θέλω οι πιο ταλαντούχοι ανάμεσά τους να δουν τον Όμιλο OTE σαν ένα κίνητρο για να μείνουν στη χώρα».
Μίλησε για τις υψηλές απαιτήσεις των καιρών και στη μεγάλη πρόκληση που είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, καθώς η νέα ψηφιακή εποχή αλλάζει κάθε πτυχή της ζωής μας Μεταμορφώνει ολόκληρο το οικοσύστημα γύρω μας. Αυτή η μεταμόρφωση γίνεται με καταιγιστικούς ρυθμούς.
Τόνισε ότι αυτές οι διαδικασίες και αυτή η κουλτούρα «διατρέχει» τον οργανισμό του ΟΤΕ, ενθαρρύνοντας την κινητικότητα στην εργασία, εκπαιδεύει και εξελίσσει τους εργαζομένους, ψηφιοποιούνται όλες οι διαδικασίες του ομίλου.