Την επόμενη μέρα της μεγάλης εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της Cosmos Sport από την πολυεθνική JD Sports Fashion περιγράφει με δηλώσεις του στο Liberal Markets, ο CEO της ελληνικής εταιρείας Μιχάλης Τσικνάκης. Όπως αναφέρει, έως τέλος του έτους θα προστεθούν έξι νέα καταστήματα στο δυναμικό, το 2022 έως 16 νέα καταστήματα, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο δραστηριότητας εκτός Ελλάδας και Κύπρου.
Υπενθυμίζεται πως στον έλεγχο της JD Sports Fashion, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρίες στον χώρο των αθλητικών ειδών, πέρασε το 80% της ελληνικής αλυσίδας Cosmos Sports.
Όπως δηλώνει ο κ. Τσικνάκης «τα τελευταία χρόνια διαθέτουμε ένα ισχυρό πλάνο ανάπτυξης. Αυτός ήταν ο λόγος που το EOS Capital Partners επένδυσε στην εταιρεία μας. Η είσοδος της JD με ισχυρό πλειοψηφικό πακέτο θα ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία μας στην ευρύτερη περιοχή σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ επιταχύνει το πλάνο ανάπτυξης», προσθέτοντας σχετικά με το ενδεχόμενο επέκτασης εκτός Ελλάδας και Κύπρου πως «θα εξετάσουμε ό,τι είναι διαθέσιμο. Νομίζω υπάρχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο management της εταιρείας».
Σε ό,τι αφορά στο λόγο που η JD Sports επενδύει στη χώρα μας, ο ίδιος σημειώνει: «Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία η είσοδος της πολυεθνικής εταιρείας στην ελληνική αγορά. Θεωρώ πως είδαν στην εταιρεία μας την κουλτούρα που έχουμε στο management και τι έχουμε πετύχει σε περιόδους κρίσεων. Από την οικονομική κρίση, έως την πανδημική. Η λιανική επηρεάζεται πολύ από «macro» γεγονότα, για αυτό η επένδυση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία».
Η Cosmos Sport., ιδρύθηκε το 1982 από την οικογένεια Τσικνάκη, ξεκινώντας από 1 κατάστημα στη Χερσόνησο της Κρήτης και λειτουργεί σήμερα 61 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο κάτω από 4 omnichannel retail brands (Cosmos Sport, Sneaker10, Slamdunk, Sportsfactory), διαγράφοντας σημαντική αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία χρόνια. Επίκεντρο της δραστηριότητας της είναι ο συνδυασμός κορυφαίων προϊοντικών συλλογών, ξεχωριστών καταστημάτων, eCommerce και omnichannel υπηρεσιών.
Η EOS επένδυσε στην εταιρία το Δεκέμβριο του 2019, όταν διέθετε 43 σημεία πώλησης – 39 φυσικά καταστήματα και 4 e-shop, ενώ οι πωλήσεις του 2019 ανήλθαν σε €47,5 εκ. εκ των οποίων περίπου το 40% πραγματοποιήθηκε μέσω του e-shop. Τα κεφάλαια της EOS χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου η εταιρία να υλοποιήσει το αναπτυξιακό της πλάνο, που συμπεριελάμβανε κυρίως την επέκταση του φυσικού δικτύου καταστημάτων και την περαιτέρω ενδυνάμωση της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας.
Η συνεισφορά των κεφαλαίων της EOS καθώς και η συνεχής της υποστήριξη σε θέματα στρατηγικής έπαιξαν καταλυτικό ρόλο προκειμένου η Cosmos Sport να υλοποιήσει επιτυχώς το επενδυτικό της πλάνo, να ενδυναμώσει περαιτέρω την ποιότητα και την τοποθέτηση του brand της στην αγορά, να ενισχύσει σημαντικά τα συστήματα logistics της καθώς και να βελτιώσει την ψηφιακή εμπειρία των πελατών της ακολουθώντας μία στρατηγική omnichannel.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Cosmos Sport πέτυχε πολύ ισχυρές χρηματοοικονομικές επιδόσεις, σχεδόν διπλασιάζοντας τις πωλήσεις της, το οποίο συνοδεύτηκε με πολύ ισχυρή λειτουργική κερδοφορία EBITDA που σχεδόν τριπλασιάστηκε για το αντίστοιχο διάστημα.