Με «όπλο» τις εξαγωγές αναπτύσσεται η Λουξ

Με «όπλο» τις εξαγωγές αναπτύσσεται η Λουξ

Της Ξανθής Γούναρη

Καρπούς έχουν αρχίσει να αποδίδουν οι προσπάθειες της αχαϊκής βιομηχανίας αναψυκτικών Λουξ να αυξήσει το μερίδιο των εξαγωγών της παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.

Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τον Γιάννη Μαρλαφέκα, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Λουξ-Μαρλαφέκας, τα προϊόντα της εταιρείας έχουν αρχίσει να «ταξιδεύουν» σε ακόμη πέντε χώρες, ενώ έχουν ξεκινήσει κάποιες στοχευμένες κινήσεις στις αγορές της ευρύτερης περιοχής της Μέσης Ανατολής, της Νοτίου και Κεντρικής Αφρικής και της Βόρειας Ευρώπης, έπειτα από ενδιαφέρον που έχει προκύψει.

Επιπλέον κατά την πρόσφατη συμμετοχή της εταιρείας στην Anuga, τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τροφίμων στον κόσμο, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τις σκανδιναβικές χώρες, αλλά και από τη Ρωσία.

Με τις νέες «προσθήκες», οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν εφέτος το 5% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Η εντονότερη διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού αποτελεί άλλωστε και μία από τις βασικές προτεραιότητες που έχει θέσει η διοίκηση της Λουξ για την επόμενη 4ετία, καθώς στοχεύει το 2018-2019 οι εξαγωγικές πωλήσεις της εταιρείας να αντιπροσωπεύουν το 10% του τζίρου της.

Ώθηση από τη συμφωνία με την ΕΖΑ

Στον τομέα των εξαγωγών αναμένεται να συμβάλλει και η εμπορική συμφωνία που έκλεισε η Λουξ-Μαρλαφέκας με την ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία στις αρχές του καλοκαιριού. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, πέρα από τη σύμπραξη ως προς την αξιοποίηση κοινού δικτύου διανομής, μελετάται ένα πλάνο εξωστρέφειας στοχεύοντας στην ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των ελληνικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο, με προτεραιότητα την καινοτομία και την ποιότητα.

Σήμερα η Λουξ πραγματοποιεί εξαγωγές σε 20 χώρες παγκοσμίως με αξιοσημείωτες πωλήσεις σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα , Ηνωμένο Βασίλειο, Σκωτία, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο και Ολλανδία.

Σε ό,τι αφορά την εσωτερική αγορά, η «ψυχρολουσία» από τα capital controls ευτυχώς κράτησε για λίγο και οι πωλήσεις κινούνται από το τέλος Ιουλίου με αυξανόμενο ρυθμό.

Η Λουξ ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '50 και πλέον διαθέτει δύο εργοστάσια (ένα για την παραγωγή των προϊόντων της και ένα για την παραγωγή συσκευασίας PET) και δύο κέντρα διανομής, στην Αχαΐα και στην Αττική. Πλέον κατέχει τη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίων στην αγορά αναψυκτικών.