Σύμφωνα δε με την έρευνα της Allied Market Research, η προσφορά του τουρισμού πολυτελείας της Ελλάδας αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα 2,7 δισ. δολαρίων έως το 2030.
Ούριος άνεμος για την Κρουαζιέρα - Τι θα συζητηθεί στο 7ο  Posidonia Sea Tourism Forum
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI

Ούριος άνεμος για την Κρουαζιέρα - Τι θα συζητηθεί στο 7ο Posidonia Sea Tourism Forum

Σύμφωνα δε με την έρευνα της Allied Market Research, η προσφορά του τουρισμού πολυτελείας της Ελλάδας αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα 2,7 δισ. δολαρίων έως το 2030.

Με μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στο σύνολο των προορισμών αναμένεται να κινηθεί το 2023 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο η Κρουαζιέρα, επωφελούμενη από την ανοδική τάση που ακολουθεί ο Τουρισμός με τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων μόνο στο λιμάνι του Πειραιά να αναμένονται σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις να φτάσουν τις 850, εκ των οποίων οι 650 θα είναι home port.

Ειδικότερα, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο αριθμός των πλοίων εφέτος που θα πραγματοποιούν αφιξοαναχωρήσεις (home port) από ελληνικά λιμάνια αναμένεται να παρουσιάσει μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στο σύνολο των προορισμών.

Σύμφωνα δε με την έρευνα της Allied Market Research, η προσφορά του τουρισμού πολυτελείας της Ελλάδας αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα 2,7 δισ. δολαρίων έως το 2030, σημειώνοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 11,5% από το 2021 έως το 2030. Ένα σημαντικό μέρος από αυτά τα έσοδα θα προέλθουν από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας πολυτελείας και από τις δαπάνες στην ξηρά που πραγματοποιούν οι επιβάτες υψηλού εισοδήματος.

Με ούριο άνεμο λοιπόν ξεκινά σήμερα το 7ο Posidonia Sea Tourism Forum, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 25 και 26 Απριλίου 2023 και θα έχει ως κεντρικό θέμα: «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί».

Η διοργάνωση θα αποτελέσει κόμβο συζητήσεων για το μέλλον του κλάδου κρουαζιέρας και τη συνεχιζόμενη θετική επίδρασή του στην οικονομία.

Στα πλαίσια του PSTF 2023 θα πραγματοποιηθεί επίσης η πρώτη παρουσίαση της μελέτης κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων που εκπόνησαν ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, προκειμένου να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση των πλεονεκτημάτων της κρουαζιέρας για την τοπική κοινωνία.

Επίσης ένα από τα κύρια θέματα του θα είναι η απήχηση της Ελλάδας και συνολικά της Ανατολικής Μεσογείου ως ιδανικού προορισμού για κρουαζιέρες πολυτελείας.

Στην διήμερη εκδήλωση αναμένεται να συμμετάσχουν μερικά από τα πλέον γνωστά και ισχυρά ονόματα των εταιρειών πολυτελών και εξειδικευμένων κρουαζιέρων όπως οι MSC Cruises, Royal Caribbean Group, Celestyal, Azamara Cruises, Scenic Cruises, Silversea Cruises, και η Crystal Cruises.

Η Κρουαζιέρα σε νούμερα

Το 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη χώρα μας σε ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε 4.780 και ο αριθμός επιβατών σε 4.629.650 (συμπεριλαμβάνεται και ο τελικός αριθμός των στοιχείων του ΟΛΠ έως τέλος του 2022). Αντίστοιχα, το 2019 που δεν είχαν ακόμα επιβληθεί τα περιοριστικά μέτρα ο αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων άγγιζε τα 3.979 κρουαζιερόπλοια με 5.552.384 επιβάτες.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, μόνο από το λιμάνι του Πειραιά τo 2023 αναμένεται να αφιχθούν περισσότερο από ένα εκατομμύριο επιβάτες.

Η Ελλάδα πρωτοστάτησε παγκοσμίως, με τη γρήγορη και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με την αύξηση του homeporting, που οδήγησε τις εταιρείες κρουαζιέρας να προμηθεύονται τοπικά αγαθά και υπηρεσίες στους λιμένες αφετηρίας και τους επιβάτες να περνούν μεγαλύτερες περιόδους εκεί, διανυκτερεύοντας σε τοπικά ξενοδοχεία.

Ο οικονομικός αντίκτυπος αυξήθηκε επίσης λόγω της μεγαλύτερης παραμονής των πλοίων στα λιμάνια για την εκτέλεση τεχνικών εργασιών.

Ο κλάδος υποστήριξε 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, με τις 15.100 από αυτές να βρίσκονται στην Ελλάδα.

Η ετήσια έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας αποκάλυψε ότι ο παγκόσμιος τουρισμός κρουαζιέρας προβλέπεται φέτος να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα με τον κλάδο να αυξάνεται κατά σχεδόν 20% έως το 2028.

Σύμφωνα με την έκθεση 2023, ο τουρισμός κρουαζιέρας αναμένεται να φτάσει εφέτος στο 106% των επιπέδων του 2019, με 31,5 εκατομμύρια επιβάτες να ταξιδεύουν παγκοσμίως.

Ο κλάδος της κρουαζιέρας έκανε άλμα και σύμφωνα με τις προβλέψεις της CLIA από τα 29,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2019 το 2023 θα ανέλθει σε 31,5 εκατ.. σε 36 εκατ. το 2024, σε 37,2 εκατ το 2025 και σε 39,5 εκατ το 2027.

Τα στοιχεία δείχνουν εξάλλου ότι η παγκόσμια χωρητικότητα προβλέπεται να αυξηθεί κατά 19% σε περισσότερες από 746.000 θέσεις ελλιμενισμού από το 2022 έως το 2028.

Posidonia Sea Tourism Forum

Το Posidonia Sea Tourism Forum θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη, στις 25-26 Απριλίου 2023, και θα έχει ως κεντρικό θέμα: «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί».

Η διοργάνωση θα αποτελέσει κόμβο συζητήσεων για το μέλλον του κλάδου κρουαζιέρας και τη συνεχιζόμενη θετική επίδρασή του στην οικονομία.

Στα πλαίσια του PSTF 2023 θα πραγματοποιηθεί επίσης η πρώτη παρουσίαση της μελέτης κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων που εκπόνησαν ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, προκειμένου να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση των πλεονεκτημάτων της κρουαζιέρας για την τοπική κοινωνία.

Η παρουσίαση θα αποτυπώσει την κοινωνικοοικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στο λιμάνι και την πόλη της Θεσσαλονίκης και, ήδη, τα προκαταρκτικά δεδομένα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα μοτίβα δαπανών των επιβατών κρουαζιέρας και των πληρωμάτων στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, οι επιβάτες κρουαζιέρας κατευθύνουν τις δαπάνες τους προς αγορές (44%), εστιατόρια και καφετέριες (40%), περιηγήσεις στα αξιοθέατα (12%) και καταστήματα τροφίμων (3%). Από την άλλη πλευρά, τα μέλη των πληρωμάτων επιλέγουν να δαπανήσουν σε ψώνια (55%), εστιατόρια και καφετέριες (16%), μεταφορές (14%) και καταστήματα τροφίμων (10%).

Όσον αφορά δε στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου ως ιδανικού προορισμού για κρουαζιέρες πολυτελείας, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή διαθέτει περισσότερα από 400 κατοικημένα νησιά και παράκτιες πόλεις σε Ιταλία, Κροατία, Ελλάδα, Αλβανία και Τουρκία, με αποτέλεσμα με την Αδριατική Θάλασσα να προσφέρουν συνολικά μία από τις πλουσιότερες επιλογές προορισμών στον κόσμο. Η Ελλάδα και συνολικά η Ανατολική Μεσόγειος είναι προικισμένη με μοναδική ποικιλομορφία προορισμών, που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και τις πιο υψηλές προσδοκίες των σύγχρονων απαιτητικών ταξιδιωτών.